Future Tactics: The Uprising (2004)

Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Strategy / Shooter

Ontwikkeld door Zed Two
Uitgegeven door JoWood en Crave

In een nabije toekomst, als de Aarde is overgenomen door een ras van buitenaardse wezens, rust de laatste hoop van onze planeet op de schouders van Low en zijn kleine zusje Pepper. Samen zijn zij het begin van de rebellen beweging die een einde moet maken aan de alien overheersing. Vecht en schiet met je team door negentien verschillende, totaal te verwoesten levels en verzamel nog meer medestrijders om uiteindelijk het moederschip te bereiken. Buiten de Story Mode, is er ook nog een twee player Battle Mode, met de mogelijkheid je team zelf te customizen met vrijgespeelde upgrades, en een Boot Camp en tutorial missie.

Best een leuk spel maar gaat na een tijdje vervelen. Het verhaal is goed uitgewerkt en de graphics zijn GC level. Geen echte aanrader.

Niemand kent dit spel volgens mij...........

Beeld: 3*
Geluid: 4,5*
Gameplay: 2,5*
Langetermijn: 3,5*

Eindbeoordeling: 3,38* (afgerond 3,5*)

Bovenstaande bericht is niet echt van toepassing, maar ik vind het nog steeds een 3,5* waard. Ik heb hem namelijk wel 3 keer doorgespeeld, maar het maakte nergens echt een hele grote indruk.

Klinkt een beetje raar, geen grote indruk maar wel 3 keer uitspelen, naar mijn normen klinkt dat toch naar 4*

Ja, maakt idd geen massive indruk, maar erg leuke strategy-rpg-shooter hybrid. Lijkt wat simplistisch in't begin, maar moeilijkheid gaat na de 1ste mish gelijk lekker omhoog en de level en win conditions veel afgewisseld, erg genietbaar so far. Verhaal en stemmen ook funny.

Grovonion schreef:

In die tijd had ik nog niet veel geld om andere spellen te spelen, dus deed ik dit spel wat vaker . Je zou inderdaad zeggen dat ik een 4* zou moeten geven omdat ik hem 3 keer heb gedaan, maar als ik het vergelijk met andere spellen die ik een 4* heb gegeven is dat een te hoog cijfer.