Digimon Digital Card Battle (1999)

Alternatieve titel: Digimon World: Digital Card Arena

PlayStation
Card

Ontwikkeld door Human en Bandai
Uitgegeven door Bandai

In deze digitale wereld draait alles om kaarten. Mensen loggen vanuit de hele wereld in om elkaar uit te dagen tot een kaart gevechten. Stel als 'Card Tamer' een eigen deck samen van 30 kaarten en vecht je, met de juiste aanvals-combinaties, een weg door de verschillende gevechten en toernooien om uiteindelijk de machige A te kunnen verslaan.

avatar van BlackskullB
Het verbaast mij dat deze game nog niet was toegevoegd zeg. Ik vond het altijd zo'n leuke game, heb het altijd al leuk gevonden sinds de dag dat ik het kocht. Vond het vooral erg leuk wat ze met die kaarten hebben gedaan, en de gevechten tussen 2 kaarten waren erg vermakelijk om te zien, zo 3D. Je zag die kaarten dan tot leven komen en dan gingen ze tekeer met de aanval die jij ze hebt opgedragen. Maar het beste aspect van deze game vond ik toch de mogelijkheid om je kaarten te fuseren, uren was ik daarmee bezig altijd om de beste kaarten te krijgen voor mijn deck. Daarnaast had e nog allerlei mogelijkheden met passwords zodat je de zeldzaamste kaarten kon krijgen en Apokarimon die regelmatig verscheen overal in de wereld. Erg leuke game, heeft me heel lang kunnen vermaken, denk dat als ik hem weer vind ergens thuis en als mijn playstation 2 het weer doet dat het me nóg kan vermaken.