Call of Duty 2: Big Red One (2005)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox
Action / Shooter
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward en Gray Matter
Uitgegeven door Activision

In Call of Duty: Big Red One speel je een soldaat van de beroemde First Infantry Division. De F.I.D. is een Amerikaanse eenheid die vele veldslagen succesvol heeft afgerond en een erg groot aandeel heeft gehad in de beslissing van de Tweede Wereldoorlog. In teamverband moet je gevechten voeren in onder andere Normandië, Noord Afrika en Sicilië.

avatar van jaspertje3
Fantastische single-player ervaring!
De actie en spanning vliegt van dit spel af. Jij bent echt de centrale man in dit spel, jij bent degene die constant wordt ingezet om kanonnen te bedienen, tanks uit te schakelen, gevechtsvliegtuigen te bedienen of bommen te plaatsen. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat je tijdens het spelen constant "op het puntje van de stoel" zit. Alles is heel divers en vernieuwend.
Een toppertje, 4.5

Heel erg leuk spel!,
Dit spel is een van de weinige die ik echt op me ps2 intensief heb zitten spelen(aangezien ik meer van de pc games ben).
Ik vond de missies erg leuk natuurlijk erg linear maar dat hoort gewoon bij Call Of Duty ik vind ook dat je daar niet om mag zeuren.
Er zat genoeg variatie in deze game,je krijg ook een band met je team (wat bij mij meestal een erg balangrijk punt is).Genoeg keuze aan wapens.Maar ook weer een paar buggs in het spel en de realisme is soms erg ver te zoeken.
Goede game met wat foutjes
3.5

avatar van bettafish14
best mooi ( voor die tijd) en leuk kon me er best mee vermaken

Imperial Figure
Is dit gewoon de normale Call of Duty 2 maar dan voor consoles of is het een totaal nieuw verhaal?
Infinity Ward en Gray Matter zijn de ontwikkelaars dus dan kan het haast niet fout gaan lijkt me.
En wordt het spel nog steeds online gespeeld op ps2 en is er überhaupt wel een online functie voor ps2?

Héél goed spel voor de ps2, had hier flink véél plezier uitgehaald.
Het leukste veld was waar je vanuit de overwonnen duitse bunker
een kleine invasie van duitse tanks moet weerstaan, deze was echt super om te spelen.
Soms was hij ook vrij pittig, dat staat mij nog bij.

Imperial Figure schreef:

Het is een totaal nieuw verhaal.Je volgt nu de Big Red One divisie.In het vorrige deel volgde je de Rangers.

Lad
jaspertje3 schreef:
Fantastische single-player ervaring!

Kortom, zoals altijd bij CoD dus.

avatar van Blueyed
Erg jammer is, dat deze soort van uitbreiding niet op de PC te spelen is.
Na het zien van de Trailer helemaal. Echt super jammer.

avatar van Tha Luz
zo bijzonder was het nou ook weer niet hoor.Gewoon een middelmatige game die leuk is voor even maar geen blijvertje.
CoD2 was vele malen beter.

avatar van ps3me
vond dit ook, net als tha luz zegt, een middelmatige game en zeker geen blijvertje. call of duty 4 zal dat wel worden.

avatar van gamer for life
leuk spel , wat vroeger en nu nog leuk is om mee te spelen , goede singleplayer ,met een goed verhaal , en leuke personages , het enige probleem met de game is dat hij veel problemen heeft tijdens het spelen , soms kan hij zomaar in 1 keer blokeren , of blijven hangen , of val het geluid gewoon weg . na wat op internet te hebben gekeken , vondt ik op een site , dat ze meer tijd had gestoken in cod 2 voor pc , dan cod2 big red one , daarom dat de afwerking wat aan de mindere kant was . vondt dit wel jammer , maar toch , de game is leuk en speeld lekker weg .een verdiende 4

avatar van oliver
Ik heb bij dit spel de indruk dat op alle wapens die je vasthebt dempers zitten. Het geluid van de grendel maakt meer lawaai dan het schot zelf. toch nog aardige game

avatar van Duke Nukem
Het is geen Medal of Honor (mijn favorite WO2 serie), maar toch vrij goed. Grafisch niet echt oogverblindend, maar het geluid is wel oke en de sfeer van WO2 wordt heel realistisch neergezet. De controls zijn soms wat twijfelachtig en soldaten van jouw team staan soms tussen jou en de vijand, wat het moeilijker maakt om op hen (de vijanden) te schieten. Leuk dat je ook met tanks en andere voertuigen kunt rijden. Wat ik wel mis, is een multi-player optie voor de PS2 versie.