Superman (1999)

Alternatieve titel: Superman 64

Nintendo 64

Ontwikkeld door Titus
Uitgegeven door Titus

Lex Luthor heeft samen met Braniac een virtuele versie van Metropolis gemaakt om de burgers van die stad om de tuin te leiden. Lois Lane en Jimmy Olsen zijn de eersten die erin trappen. De opzet van Lex Luthor is om Superman, de sterkste man van de wereld, in de virtuele wereld te krijgen en hem zo te verslaan. Als Superman zelf is het je taak om alle hoop van de slechteriken te vernietigen.

avatar van fabblwaps
Hoe staat dit in godsnaam niet op nr.1 in de flop 100?

avatar van wolff
fabblwaps schreef:
Hoe staat dit in godsnaam niet op nr.1 in de flop 100?

omdat big rigs: over the road racing gewoon erger is.

avatar van ilovePS3
deze game is slechter dan slecht. ik snap niet waarom deze game niet op de nr 1 flop 100 staat. heb van deze game aleen nog maar filmpjes gezien en van de 3 grootste flop games nog niets gezien dus ik weet niet of die nog slechter zijn maar dat zou me verwonderen

De plotbeschrijving is nog best spectaculair.

avatar van ilovePS3
oke big rigs of the roads is duizend maal erger :O

0,5
In mijn One Late Night: Deadline recensie zei ik geen andere game te kunnen bedenken die ik een 0,5 zou geven. Na wat oudere Angry Videogame Nerd afleveringen te hebben bekeken werd in herinnerd aan Superman 64, een game waar ik een redelijke hoeveelheid tijd aan heb besteed. Als je bekend bent met de AVGN of je je elders verdiept hebt in recensies over het spel dan weet je dat er niets deugt aan Superman 64.
Voor mij is Superman 64 het meest iconische voorbeeld van een slechte game: lege werelden, slordige besturing, geen uitleg over wat je moet doen of hoe het werkt, een lelijke blokkerige vormgeving en geen logische samenhang van de dingen die je doet. Het spel begint met het vliegen door ringen binnen een tijdslimiet. Het spel geeft echter geen uitleg over hoe de besturing werkt, laat staan waarom je door ringen zou vliegen. De tijdslimiet is erg kort en door de gevoelige besturing begint het spel oneerlijk moeilijk. Als je besluit verder te gaan, indien je het spel niet al hebt uitgezet, dan kom je bij een scene waar je een auto moet weggooien. De instructie zit echter maar twee seconden in beeld waardoor ik niet kon lezen wat te doen, laat staan dat de twee seconden tijdslimiet het er niet makkelijker op maakte. Als je daarna NOG niet bent gestopt dan kom je bij een missie waarbij je objecten moet kapotmaken met Superman’s speciale krachten. Ook hier is geen instructie over wat te doen of hoe het werkt. Ik was er in mijn tweede poging in geslaagd deze missie te halen waarna ik vervolgens in het tweede lever werd gedropt. Hier liep ik echter vast: geen deuren die opengingen of plek waar ik heen kon vliegen. Of het een glitch was zou ik niet weten, maar geziene de slordigheid van de game zou het me niks verbazen.

Ik heb het een fatsoenlijke kans gegeven, en naar mijn weten langer gespeeld dan de meeste, maar ik kwam het ene probleem na de andere tegen zonder dat het ergens goedgemaakt werd. Ik kan het zonder twijfel de slechtste game noemen die ik ooit gespeeld hebt. Als je wilt lachen zijn er voldoende video’s op op internet die de fouten van de game onderstrepen.

1,0
Oud maar fout i.p.v. oud maar goud helaas. Niet van genoten.