Medal of Honor: Allied Assault (2002)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door 2015
Uitgegeven door Electronic Arts en Aspyr

Jij bent luitenant Mike Powell en wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog op verschillende missies gestuurd. Je moet onder andere D-Day meemaken, een duikboot saboteren en een mosterdgas fabriek onschadelijk maken.

Godverdomme, zit ik in het laatste level van de game, loopt ie vast.. Nou, geen probleem denk ik. Dus ik start hem overnieuw op. Loopt ie wéér op hetzelfde moment vast. Dus ik nog 6x proberen maar hij bleef maar vast lopen steeds op hetzelfde moment. Ookal starte ik een eerdere savegame op hij deed het nog niet dus ik denk dat er een fout in de cd zit waardoor ik hem niet meer verder kan spelen. Ben hem nu iniedergeval weer aan het pindakazen maarja, wel weer de hele game overnieuw doen.

avatar van wo2-freak
Waar kan ik games vinden om op mijn boterham te smeren? Wil dit spel namelijk ook graag, NU spelen

Om op je boterham te smeren?....

avatar van baafeurus
jellecomicgek72 schreef:
Om op je boterham te smeren?....

ik denk dat het iets te maken heeft met dat "pindakazen" wat je eerder had gezegd.

Dit is ook voor mij toch wel de beste game ever. Ik speel het nog steeds online en de lol gaat er niet af. In teamverband is het ook geweldig spelen.

Manny Calavera schreef:
Dit is de enige Medal of Honor game die ik echt steengoed vond.

De game was toen zeer vernieuwd, met oa de landing op Normandie vanuit het perspectief van een soldaat die uit de boot moet komen en de kogels op zich af ziet vliegen. Daarna deden veel games het ook, misschien zelfs wel beter, maar nooit maakte het meer indruk als bij deze game.

Ik was echt zwaar onder de indruk, speelde dat level zo ontzettend vaak, alleen al voor de kick. Het deel dat je vanuit het water het strand over rent, fantastisch!

De andere levels waren overigens ook erg goed, maar niet zo vernieuwend. Heb deze game echt vaak en lang gespeeld. Hele toffe game. Jammer dat de andere Medal games meer goedkope uitmelkers werden. Je merkte dat aan deze game echt lang en goed is gewerkt.

avatar van Juan2910
Beste Medal of Honor game

Deed me erg denken aan Savin Private Ryan.

Pindakazen via isohunt

De game waar Call of Duty later het trucje bij afgekeken heeft. Ook een groot deel van dezelfde verantwoordelijke mensen. Het mag dan ook geen toeval heten dat nadat de leegloop van talent bij het Medal of Honor team deze franchise steeds dieper weg zakte terwijl Call of Duty de WO II shooter bij uitstek werd. Het rare is dat ik me eigenlijk veel meer vermaakt heb met deze game dan met de Call of Duty serie. Tuurlijk is dit ook een lineaire shooter, maar zo hersenloos en scripted als CoD soms is wordt het hier nergens. Lekkere grote sfeervolle levels waar je vaak in je eentje de boel op moet lossen. Zo'n Omaha Beach level is dan een prettige afwisseling en vooral destijds ontzettend indrukwekkend. Misschien is het ook die Quake-engine die wat mij betreft altijd net wat soepelere gameplay oplevert.

avatar van LimeLou
Eigenlijk heeft Call of Duty keihard gestolen van deze MoH. Voor de rest een heerlijke hersenloze shooter, ook al inspireerde het vele toekomstige shooters. Dingentjes opblazen en veel Nazi's neermaaien in mooie locaties met fantastische muziek. Multiplayer is ook wel fun, maar te onorigineel en ben sowieso geen MP gamer. Ben net het stukje voorbij waarbij je AA-guns bij Normandy moet laten opblazen. Het bevalt me erg

Een vrij originele MP juist. Geen razendsnelle run and gun gameplay maar veel beheerster. Als je de maps een beetje kende kon je aan de hand van de voetstappen bepalen waar ze waren. Heerlijk om een nietsvermoedend persoon te besluipen en hem vervolgens met een shotgun neer te maaien.

avatar van LimeLou
Dan heeft het met mijn mening over MP te maken. Vond er niet veel aan.

avatar van Tsjo-Wi
Ben het met Boordappel eens. Multiplayer is fantastisch. Ik ken denk ik geen betere. Hier kun je niet als een kip zonder kop rond rennen, maar je moet echt voorzichtig te werk gaan door goed te kijken en te luisteren. Ook vet dat je niet zo supersnel doodgaat waardoor je soms van die vette duels krijgt tussen twee gasten met smg's die elkaars kogels zoveel mogelijk proberen te ontwijken en op het hoofd proberen te mikken. Hier heb je echt skills voor nodig. Daar zouden die hyperactieve, hersenloze call of duty's nog wat van kunnen leren.

avatar van LimeLou
Ik zal wel wat meer proberen. Maar eerst de SP uitspelen. En ik wil ook nog de eerste Medal of Honor spelen. Sowieso beoordeel ik een game niet op zijn MP. Maar in een game als Team Fortress 2 kan je tussen verschillende klassen kiezen, en je speelstijl hiermee veranderen. Zo iets zie ik (jammer genoeg) nooit in andere MP's. Liever dat dan alleen tussen wapens wisselen. Ik kom ook vaak op de 2e en 3e plaats (van ongeveer 12 spelers) ook al speel ik hersenloos. Dus ja..

Geweldig spel. Net uitgespeeld

IK denk dat het een hele ervaring is geweest Sem , maarja als je er maar goed van genoten hebt buddy!!

Jazeker, Roger Vooral dat einde en dat sneeuwleven waren episch

Ik dacht dat je niet hield van shooters? Of vergis ik me

LimeLou schreef:
Jazeker, Roger Vooral dat einde en dat sneeuwleven waren episch

Ik dacht dat je niet hield van shooters? Of vergis ik me

inderdaad geweldig, ik vond het strand ook erg spannend hoor

avatar van LimeLou
Ik vond het eerder vervelend. Ging eerst 10 keer dood voordat ik wist dat ik achter die metalen dingen moest schuilen

avatar van Tsjo-Wi
Dat level is voor mij persoonlijk nog steeds de vetste First Person Shooter beleving die ik heb mee gemaakt. Ik was toentertijd echt zwaar onder de indruk van al die spectaculaire actie.

Ja je werd wel gelijk in het diepen gegooid. Het is inderdaad wel een van de beter openingsact van een game.

Tsjo-Wi schreef:

Vooral de D-Day landing was vreselijk indrukwekkend. Ik was toen een jaar of 16 toen dit uitkwam; echt mindblowing zo goed.

Jaren later zie je dat het technisch niet even bijzonder is (zo kom je op het strand niet al te veel tegenstand tegen haha) maar voor die tijd was dit echt bijzonder.

Jammer dat Call of Duty (geloof ik toch?) nooit D-Day in de game heeft verwerkt. Ik zou wel eens met de technieken van vandaag de dag zo'n strand willen bestormen. Beetje Saving Private Ryan style.

avatar van COD_PRO88
Geweldige game zonder (onder meer deze MOH game) was COD nooit zo groot geworden!!!

Gisteren in de geschiedenisles Saving Private Ryan een stukje gezien. Met de D-Day Landing. En ik zat maar aan dit spel te denken!! Episch!

avatar van LimeLou
Leuk dat iemand van jou leeftijd dit spel zo kan waarderen Ik vond zelf de D-Day landing epischer in Call of Duty 2, maar die was na deze game natuurlijk.

Ik kon het al een paar jaar waarderen, was wel erg moeilijk toen!

avatar van dr channard
De dingen die ik zou doen om deze game nog eens opnieuw te spelen... zucht.

Bericht verwijderd, geen downloadlinks aub.