Medal of Honor: Allied Assault (2002)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door 2015
Uitgegeven door Electronic Arts en Aspyr

Jij bent luitenant Mike Powell en wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog op verschillende missies gestuurd. Je moet onder andere D-Day meemaken, een duikboot saboteren en een mosterdgas fabriek onschadelijk maken.

avatar van martinstegenga
Ehe, zo ver ben ik dus nog niet gekomen

Het moet een van de uitbreidingen zijn geweest (had ze allemaal). Ik meen me te herinneren dat je na een paar levels in een besneeuwd bos uitkwam bij een stadje en een kamp waarin je een nieuw Duits geweer kreeg dat verschrikkelijk snel vuren kon. Je moest wat opblazen, alarmpje ging af, je moet weg, hon-der-den Duitsers omver blazen om weg te komen...je kent het wel.

avatar van moromir
Was er geen missie in berlijn?
Of heb ik het nu over de spearhead versie?
enfin,
de missie was zeker het moeilijkst van al,
op die daken van de huizen zaten verschrikkelijk veel snipers,
je kon er gewoon niet buitenkomen,
maar ben er toch doorgeraakt,
heb het spel trouwens uitgespeeld net als de spearhead versie,
breakT versie nog niet,speel daar ook niet meer op....;)

Die missie was er inderdaad in een van de uitbreidingen, dan speelde je een Russische soldaat. Vrij simpele missie overigens.

avatar van Foetsj_NL
Zeer goede game, veel variatie in de missies, echt een geweldige WO-II shooter !
4,5 *

Dit is de enige Medal of Honor game die ik echt steengoed vond.

De game was toen zeer vernieuwd, met oa de landing op Normandie vanuit het perspectief van een soldaat die uit de boot moet komen en de kogels op zich af ziet vliegen. Daarna deden veel games het ook, misschien zelfs wel beter, maar nooit maakte het meer indruk als bij deze game.

Ik was echt zwaar onder de indruk, speelde dat level zo ontzettend vaak, alleen al voor de kick. Het deel dat je vanuit het water het strand over rent, fantastisch!

De andere levels waren overigens ook erg goed, maar niet zo vernieuwend. Heb deze game echt vaak en lang gespeeld. Hele toffe game. Jammer dat de andere Medal games meer goedkope uitmelkers werden. Je merkte dat aan deze game echt lang en goed is gewerkt.

avatar van jorisbeltsin
Vandaag uitgespeeld. Deze game ademt sfeer uit, vooral de level op Omaha beach is -zoals hierboven al gezegd werd- indrukwekkend.

Top 10 notering en 5 sterren!

avatar van MrDrx
Speel al sinds het uitkwam en alle uitbreidings pakketten heb ik ook binnen. Mocht iemand mij zien: melden!. nickname: Mr.Drx meestal in FFA & TDM. Toffe spel natuurlijk 4,0*

avatar van desteven007
Mooi spel, wapens, vooral online is het goed.

avatar van Klaas-Jan
jorisbeltsin schreef:

Top 10 notering en 5 sterren!

Omaha is idd echt ongelooflijk vet. Maar de game is wel erg scripted en onrealitisch, daarom een 4.0.

S.Hieltjes
Klaas jan heeft gelijk maar de gameplay is gewoon goed en het blijft ook een poos leuk, als je je verveelt kun je altijd nog een potje online spelen.
Alleen heb je soms veel te goede spelers in online spel en is het dus te moeilijk voor een ondergemiddeld speler ( ik )

avatar van Martijn
Ja scripted events creeren nou eenmaal spectakel, dat kun je opofferen voor meer vrijheid maar of je daar altijd blij van moet worden. Bovendien was het in die tijd vrij zeldzaam om een niet scripted spel tegen te komen.

avatar van Bla
Bla
Onderhond schreef:
Volgens mij was er ook gewoon zo'n sneeuwlevel. Redelijk ruime en brede map waar je in kon ronddolen. Vijand was geloof ik ook in het wit gekleed.

Zozo, iets wat ik leuk vind kan Onderhond ook bekoren. Bij de films is dat wel anders.

Dit is de beste shooter (multiplayer) ooit gemaakt. Ik heb 2 jaar lang iedere dag dit spel gespeeld. Ik weet niet of iemand bekend is met Clanbase? Ik zat in een aantal clans zoals SSA, CD, legend.gaming, Lethal, Reskilled etc en speelde op CB. Hier kon je in ladders tegen elkaar spelen of met toernooien meedoen. We zijn uiteindelijk erg goed geworden en werden met Reskilled uitgenodigd voor de Eurocup wat zeg maar de Champion's League van Clanbase is, het hoogste haalbaar... En toen stopten we, de clan viel uit elkaar, gestopt op het hoogtepunt. Grootste reden hiervoor was World of Warcraft. Ineens stapte de helft van de mensen over, inclusief ik.

Nu nog haal ik hem af en toe eens uit de kast om mijn oude 'skills' te testen, maar ze zijn hard achteruit gegaan sinds 2004. Echt een geweldig spel.

Meestal speelden we Spearhead, deze uitbreiding was iets verfijnder dan AA.

Nickname was trouwens willis.

Heerlijke game is dit. Ik heb daarna ook meteen de uitbreidingen gespeeld maar wat waren die pittig zeg!! het origineel heb ik (te vlug)
uitgespeeld, maar dat zegt dan weer genoeg over hoe goed deze is
en dat EA het goed deed om de slag op utah beach ook hier toetevoegen als in de ps2 deel Frontline.
supergame 4,5*!!!

Dit was vroeger voor mij het spel met de beste single-player, echt top!

Dikke 5*

steengoed spel, heb het nog niet lang geleden gespeeld, ik heb het lang links laten liggen omdat ik dacht oud spel, slechte graphics voor nu, maar stoort niet omdat het gewoon super leuk is, speelt vlot, ik heb echt genoten van dit spel, het staat ook in mijn top tien, echt super spel!

avatar van PebeVai
Goed spel. maar zonder de 2 uitbreidingen een ''te'' kort spel..

Vond het altijd leuk om undercover te gaan als duitser en dan me paspoortje te laten zien..

Beste missie blijft toch ohama beach..!!

Verdient een 4

avatar van The Blue Boy
Ik heb dit spel nog nooit gespeeld, maar ik weet niet of het leuk is om te proberen. Ik lees wel overal dat dit een goed spel is, maar misschien kan het tegenvallen omdat ik tot nu toe alleen veel nieuwere shooters heb gespeeld (met mooiere graphics e.d.).
Kan iemand me een goed advies geven ?

avatar van Tsjo-Wi
Tsja als je shooters van nu gewend bent kan die een beetje tegenvallen als je graphics echt belangrijk vindt. Daarentegen ziet de game er vandaag de dag nog steeds niet heel slecht uit, en speelt het ook erg lekker. En Omaha Beach blijft natuurlijk een geweldig en memorabel moment in de geschiedenis van de FPS.

avatar van The Blue Boy
Tsjo-Wi schreef:

Bedankt voor je bericht.
Ik denk dat ik hem toch maar ga proberen, want iedereen is vol lof over het level met Omaha Beach.

avatar van Jorge-E
The Blue Boy schreef:

Bedankt voor je bericht.

Ja man, die level is echt de shit!

avatar van knarkworst
Ongelooflijk goed!... 1ste spel dat ik echt een heerlijke shooter vondt en zwaar van genoot. niks aan toe tevoege

vind deze game een van de beste heb heel lang hierbij in een clan gezeten en dat was altijd kei gezelig

avatar van IceTea
Knarkworst wel een 5 geven om vervolgens niet in je Top10 te zetten?

Grappig. Geweldige game dit natuurlijk!

Heel lang in clanverband gespeelt, de game is niet mooi maar heel erg leuke gameplay en de wars zijn ook geweldig

Hoelang duurt de singleplayer van deze game eigenlijk?

avatar van IceTea
zal zo'n 10 uurtjes inbeslag nemen..

Ik zit nu bij het level in de sneeuw waar snipers zitten. Ben ik al ver in de game?

avatar van Martijn
dat level is zo geniaal, ik vond hem ook erg goed online, was jammer genoeg een van de weinigen dus kwam niet erg vaak voorbij. Weet niet of je ver bent, is mij te lang geleden.

avatar van Tsjo-Wi
Dat level is al een van de laatste dus je bent bijna klaar.