Noctropolis (1994)

Ontwikkeld door Flashpoint en Nightdive
Uitgegeven door Electronic Arts en Nightdive

Het boekenwinkeltje van de ietwat saaie Peter Grey krijgt niet veel klanten over de vloer. Hij is dan ook verbaasd als er plots een klein meisje de winkel binnenstapt met een cadeau'tje voor hem. Het pakje blijkt een luxe uitgave te zijn van het laatste avontuur van de Darksheer. De Darksheer is de favoriete stripheld van Peter, die in de fictieve stad Noctropolis heel wat gespuis achter de tralies liet belanden. Voor hij het goed en wel beseft, staat hij zelf in dit duistere oord. Een psychopatisch genie heeft alle duivels en hellegebroed opnieuw vrijgelaten in Noctropolis. Het wordt al snel duidelijk dat Peter de rol van Darksheer op zich moet nemen. Hij moet duivelse puzzels oplossen en daarnaast ontdekken wat er met de vorige Darksheer gebeurde. Hij mag daarbij niet in de klauwen vallen van schepsels als de verleidelijke Succubus of Master Macabre. Gelukkig krijgt Peter hulp van de bevallige Stiletto.