Xenophobe (1987)

Amstrad CPC / Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari 7800 / Atari Lynx / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / Nintendo Entertainment System / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Sinclair ZX Spectrum / Xbox / Xbox 360
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Midway en BlueSky
Uitgegeven door Sunsoft, MicroStyle, Atari, Midway en Microplay

In de toekomst als de aarde te vol is geraakt, komen er meer en meer ruimtestations, om iedereen op te vangen. Als van een van deze stations plotseling een noodkreet ontvangen wordt, blijkt het al te laat te zijn om nog in te grijpen. Een laatste schip weet te ontsnappen en de gehavende piloot vertelt je dat het station is overgenomen door extreem moordlustige, bijtend zuur spugende aliens, de Xenos. Al snel worden ook andere stations aangevallen en dus wordt er een team van specialisten samengesteld om de Xenos te vernietigen. Probeer zo snel mogelijk alle geïnfesteerde stations vrij te maken van alien tuig, en hou zo de Xenos aanvalsgolven tegen, voordat ze de aarde bereiken.