Monster Rancher 4 (2003)

PlayStation 2
Simulation / RPG

Ontwikkeld door Tecmo
Uitgegeven door Tecmo

In dit vierde deel in de Monster Rancher serie, is het wederom jouw taak om een succesvolle Monster Tamer te worden, door verschillende soorten monsters te fokken, te temmen en te trainen. Monsters kunnen gekocht worden op de markt, of je kan Disc Stones (gewone CD's en DVD's) gebruiken om zelf soorten te genereren. Eenmaal tevreden met je ras, kan je hem of haar op je boerderij opvoeden en nieuwe dingen bijbrengen, en zo langzaam klaar te stomen voor de gevechts-tournamenten. Nieuw in dit deel is de optie om zelf met je monster mee op avontuur te gaan. Ook is het nu mogelijk om meerdere monsters tegelijk te houden.