Ghouls 'n Ghosts (1989)

Alternatieve titel: Dai Makai-mura

Amstrad CPC / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Nintendo Wii / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Sinclair ZX Spectrum / TurboGrafx-16
Platform / Action

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door U.S. Gold, Sega en Capcom

Drie jaar geleden (in Ghosts 'N Goblins), redde de moedige ridder Arthur, Prinses PrinPrin uit de klauwen van Lucifer en dwong zijn demonen terug naar de onderwereld, maar nu dreigt er een groter kwaad op te staan. Vanuit overal in het koningkrijk worden weer aanvallen van demonen gemeld. Als dan ook PrinPrin nogmaals wordt ontvoerd, voor een ritueel om een opper-demoon op te roepen, is het tijd voor Arthur om weer in actie te komen.