Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

Alternatieve titel: Harry Potter en de Gevangene van Azkaban

Game Boy Advance / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Adventure / Action

Ontwikkeld door KnowWonder en Griptonite

Het is Harry's derde jaar op Hogwarts. Een gevaarlijke massamoordenaar, Sirius Black, is ontsnapt uit de Azkaban gevangenis, en iedereen is er van overtuigd dat hij er op uit is om Harry te vermoorden. Terwijl hij leert om te gaan met de Dementors die naar Hogwarts zijn gestuurd om de school te beschermen leert Harry het verontrustende verhaal van Black, en zijn connecties met Harry's familie.

avatar van Jim Carrey
JohnWilliams schreef:
Als je het mij vraagt is HP wel leuk maar om het nou samen met iemand anders te spelen? De ene moet dan steeds wachten tot jij dood bent...dat lijkt mij saai.

Eigenlijk, juist niet. Is effe leuk om te kijken hoe diegene het doet .

Ik heb laatst nog even deel 1 & 2 gespeeld, en nu geef ook ik toe dat ik die 2 beter vond.. ze hadden een leukere sfeer, al kan ik toch ook begrijpen dat mensen deze het beste vonden.

avatar van Dragonslayer
Dit is dan weer het laatste Harry Potter spel die nog echt leuk is om te doen.

In deel 4 kon je helaas niet meer vrij rondlopen, had je maar een paar levels die je zelf meerdere malen moest spelen om verder te komen.

En sinds deel 5 vind ik dat ze teveel op het realisme af zijn gegaan. (geen vuurkrabben meer en zo.)

aardig, beter dan HP 4 maar minder dan HP 1,2 en 5

Wel leuk hoor, mooie gameplay en een paar aardige levels, voor de rest niet echt veel bijzonders, 2 sterren eraf voor slecht begin en slecht einde van het spel

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban [Mini Review]

Stukken beter dan de vorige harry potter game. Graphics waren goed maar de AI van die Ron en Hermelien was zó slecht dat je er bijna van moest huilen. Ook de tenenkromende voiceacting maakte niet veel goed. Verder waren de missie's/opdrachten vrijwel hetzelfde als bij deel 2 maar net iets uitdagender. Conclusie: simpel spelletje maar niet héél bijzonder.

jellecomicgek72 schreef:
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban [Mini Review]

Zeker niet beter als de vorige 2. Die waren juist leuk. En wat bedoel je met AI?

De A.I.

Als je Artificial Intelligence bedoeld slaat die zin nergens op

Ik vind dit deel eigenlijk maar moeilijk te vergelijken met de eerste twee delen. Er zit erg veel verschil in.

Ik bedoel de A.I. van je medespelers.. zucht..

avatar van wiiplayer
Ja, maar Artificial Intelligence houd iets heel anders in.

avatar van Tsjo-Wi
Wat dan? Het lijkt me toch vrij duidelijk wat jelle bedoelde.

avatar van LimeLou
De beste Potter-game IMO. Besturing heeft veel vernieuwende tweaks en is niet zo stroef als z'n 2 voorgangers. Voice acting is ook verbeterd maar bevind zich nog steeds op een dieptepunt. Cinematisch gezien is de game ook erg verbeterd. Het voelt veel meer als een 'filmgame', als het ware. Ook herriner ik me nog een soort van geheime winkel van de broers Fred en George, dat was wel behoorlijk vet aangezien je allemaal leuke dingetjes kon kopen. Sowieso was het Smekkie-in-alle smaken systeem van de Potter- games altijd wel lachen.
Kortom: de game behoort samen met deel 2 tot de beste Potter-games, net voordat Harry Potter vreselijk mainstream werd.

*3.5

Deze vond ik wel leuk. Vond alleen dat samenwerken nogal frustrerend omdat Ron en Hermelien niet goed 'luisterden.'
Heb 'm bijna uitgespeeld, kwam niet door het laatste level heen.

avatar van Mephisto
Vermakelijk op ps2.
Belachelijke voice-acting & lange laadtijden.
Leuke gameplay, geen slechte adaptatie van de film, en extra's die de moeite waard zijn: verzamelen van smekkie's en kaarten.

PC was echt leuk, het zag er soepeler uit dan de andere delen en het was leuk om ook met Ron en Hermione een level te kunnen doorstaan. Afwisselend en leuk dat er een bepaald persoon een spreuk leert.
Op de GC nog leuker, je kunt wisselen wanneer je wilt en hen erbij roepen als je ze nodig hebt. Soms lopen ze wel in de weg of blijven ze niet op een schakelaar staan.
Soundtrack is oke!

avatar van Spock
Leuk dat je inderdaad met een groepje van drie speelt. Je wisselt geregeld tussen de drie personages en moet soms met alle drie tegelijk spelen. Er is naast de hoofdlijn nog aardig wat te bevelen op het kasteel: verstopte tovenaarskaarten en andere minigames.

avatar van jerom1234
Ik vind deze minder leuk dan de eerste 2, dit was wel meteen het laatste goeie deel.
Wat een drama zijn die andere spellen!

avatar van wiiplayer
Dit was nog wel een redelijk avontuur spel. Hierna ging je spelen met chapters en dat soort vage troep

avatar van jerom1234
Deze 3 spellen waren toch succesvol?
Niet zo slim!

misterwhite
The third year in Hogwards

Ik zat weer in een nostalgie bui en moest nog eens iets spelen wat ik als kind dolgraag speelde. Ik keek even in mijn collectie en zag deze Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. Ik dacht 'Why not'. En deze keer wou ik eens gaan voor de volle 100% wat ik nooit eerder gedaan heb bij deze game voor toch ergens een beetje uitdaging in te hebben.

Ik heb mij best toch weer kunnen vermaken met deze game. Alleen jammer dat het zo kort en makkelijk is. Deze valt makkelijk uit te spelen in 3 uurtjes en dan heb je echt alles gedaan. De moeilijkheidsgraad lag nu niet bepaald hoog voor alle collector's cards te zoeken, alleen even op het einde wat zoekwerk gehad, maar over het algemeen zijn ze erg simpel te vinden.

De lesuitdagingen zijn best wel leuk uitgewerkt. Zat veel variatie in en ook wel orginele ideeën. De lay-out mocht er ook steeds wel wezen van de uitdagingen. Maar het is nooit niet moeilijk om alle schilden te bemachtigen.

De verhaallijn wordt uiteraard gevolgd van het boek alleen worden wel heel veel dingen overgeslagen. Zo blijf jammer genoeg alleen maar op Zweinstein en zie je voor de rest eigenlijk vrij weinig. Ook wordt het verhaal verteld in een razend tempo en speel je ook niet echt het verhaal. De spreuken die in de game voorkomen komen dus niet in het boek of de film voor.

Ook nog een kleinminpuntje wat leuker mocht: ik vond dat de beans en cakes veel te veel en makkelijk te vinden waren. Dit neemt echt een heel stuk van de moeilijkheidsgraad weg. Maar natuurlijk is dit een spel voor kinderen, maar ik denk zelfs voor hun dat het nogal vrij simpel is. Alles is massaal te vinden dus je kan snel al veel cards kopen.

De muziek is wel weer mooi en sfeervol. Zeker bij de minigame van Buckbeak. Erg leuk ook die mini game. Voor de rest waren de mini games erg makkelijk en snel voorbij.

Conclusie: leuke game voor eens als tussendoortje te spelen. Voor mij is het jeugdsentiment en vond het leuk om nog eens door te spelen.

avatar van LimeLou
Heel goede review!

misterwhite
Danku Sem
Ik denk dat ik binnekort nog eens wat games ga spelen uit mijn jonge jaren. Vind het echt een leuke ervaring om nog eens zulke spellen te herbeleven
Maar nu eerst nog wat verder the real stuff spelen

jerom1234 schreef:
Wat een drama zijn die andere spellen!

Ik vond hem ook de laatste HP game met een beetje uitdaging en lol
Hierna werd het minder leuk en de allerlaatste heb ik me niet aan gewaagd.

avatar van tommycool
een leuk en vermakelijk spel, meer niet. de graphics waren ok, maar er waren veel glitches in het spel, en net zoals bij de film is deze game een stuk minder magisch dan de vorige delen