Super Street Fighter II (1993)

Alternatieve titel: Super Street Fighter II: The New Challengers

Arcade / Commodore Amiga / Nintendo Wii / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / Nintendo Wii U / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Kies een van de vele karakters en vecht met elkaar of tegen de computer. In deze game zijn er, ten opzichte van de vorige Street Fighter game, vier karakters toegevoegd.

avatar van Spawn NL
Leuk spel voor 1 uurtje telkens. Het is vrij simpel dat wel, khad hem geloof ik de 3e dag al uitgespeeld en de characters zijn niet allemaal even sterk (ook niet bijna). Leuk om even tegen een vriend te doen maar kon me nooit voor een lange tijd boeien.

Veel minder dan Mortal Kombat 2. De trucjes zijn hier veel doorzichtiger, het zag er veel minder uit en je hebt hier natuurlijk geen fatalities. Ook zijn het veel minder aansprekende karakters.

Ik heb dit trouwens voor de SNES en de Mega Drive gespeeld. De Mega Drive versie is echt veel minder dan de SNES versie, vooral het geluid lijkt helemaal nergens op. Ik zal stemmen op de SNES versie, die haalt net een 3*.

avatar van Onderhond
De reeks die 1on1 beat'm ups bekend maakte.

Qua besturing beter dan z'n tegenhangers, al waren de trucjes hier inderdaad ook te doorzichtig (toch lag de skill veel hoger). Persoonlijk vond ik de personages ook veel beter uitgewerkt (niet hetzelfde mannetje in een ander kleurtje).

3.5*, veel gespeeld maar de kriebel is toen nooit helemaal overgeslagen.

avatar van Phoenix
Met Ken een flaming uppercut (of was dat niet in dit deel?) vol laten aankomen (dus 3 hits oid) was toch wel erg vetjes destijds.

Klopt. Ik speel zelf ook vrijwel altijd met Ken of Ryu. Alleen gebruikte ik wel altijd T. Hawk om die smerige Sagat, de een na laatste level, te verslaan.

avatar van Phoenix
T-Hawk had ik altijd de meeste problemen mee. Die had zo'n irritante duikaanval die me telkens te grazen nam.

avatar van thomzi50
Ik heb deze game op zowel de SNES als op de Sega als op de Gameboy veel gespeeld. Ik vond het op het SNES het meest imponerend en boeiend, dus ik stem daar maar op. 4*

avatar van Fluidvirgo
Jeugdsentiment en nog steeds leuk om eens 1 on 1 met een maat te spelen. Qua gameplay hoe dan ook superieur aan de MK reeks. (blokken met de b knop?) En die Fatalities/Animalities/Babalities/Friendships heb je na 1 keer ook wel gezien. Maar goed, misschien heeft het te maken met het feit dat ik altijd al zoog in MK en SF snel op wist te pakken..

****

Zwak vervolg, de nieuwe characters zijn ruk (behalve Fei Long) en de muziek is een stuk minder dan deel 1. Ik weet nog dat ik hier destijds enorm naar uitkeek (deze game had een speciale chip of uitbreiding ofzo?) maar dat ik het 5x niks vond. En dat vind ik nog steeds.

avatar van ReMyTje86
Dit is gewoon spellen wat me echt niet ligt. Ik probeer na 20 rondes hawk ofzo iets te verslaan. Na alles wat met T of K begint heb ik al gezegd. Leuk spel voor mensen die echt met fighting games thuis zijn maar niks voor mij.

avatar van TruePimpTingle
afterhourpower schreef:

Ik vond anders Deejay en T-hawk ook erg leuke personages die beide een nieuwe toevoeging gaven aan het toen huidige vechters rooster.

Op 29 mei verschijnt deze game als onderdeel van de Street Fighter 30th Anniversary Collection voor Switch, XBone, PS4 & Windows!