Grand Theft Auto: San Andreas (2004)

PlayStation 2 / PC / Xbox / Xbox 360 / Macintosh / PlayStation 3 / Apple iOS / Android / Windows Phone / PlayStation 4
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Begin jaren '90 keert Carl Johnson (alias CJ) terug naar huis wanneer zijn moeder is vermoord. Zijn jeugdbende, de Grove Street Families, verliest terrein en gaat langzaam ten onder aan de drugs. Direct na zijn terugkeer naar De Hood, zijn er een paar corrupte agenten die hem beschuldigen van een moord. CJ is gedwongen op een avontuur te gaan die hem brengt naar alle uithoeken van de staat San Andreas, om zijn familie te redden en om controle te krijgen over de straten.

bvonk schreef:
@markwiering
Ik ben groot gta fan en heb al de delen zonder cheat uitgespeeld en ken een hoop mensen die dat ook zo hebben gedaan. Dat het jou niet lukt betekent niet dat het niet haalbaar is. Spellen en dan vooral grote spellen zoals van Rockstar worden juist gemaakt dat ze wel haalbaar zijn maar er moet wel een redelijke uitdaging in zitten. Het zijn niet voor niets spellen voor 18+.

Die fiets missie van SA weet ik nog weg, je moet gewoon blijven fietsen achter je maat aan, dan haal je die missie gewoon zonder probleem. Echt niet zo moeilijk en zeker niet het moeilijkste uit het spel. De sfeer in SA was niets voor mij maar verder was het een geslaagde gta

Ben er nu wel weer klaar mee, cheats zijn fun maar als je ze gebruikt om een spel uit te spelen dan is de fun er van af en dan snap ik niet waarom je het spel speelt.

Ik vind kinderspelletjes leuker omdat de sfeer daar veel beter is, de personages veel vriendelijker tegen elkaar zijn, het makkelijker uit te spelen is, je er hele wijze lessen worden geleerd en ik daar vaak hardop kan lachen om de aanwezige humor. De sfeer in bijvoorbeeld Grand Theft Auto San Andreas is gewoon droevig, het is zeer moeilijk, heeft enorm veel missies, bevat totaal geen gevoel voor humor, het is grof en er worden hele verkeerde dingen geleerd, zoals je eigen vrienden uitschelden en het doodknuppelen van andere mensen.

Maar, er zijn twee dingen in Grand Theft Auto San Andreas die ik wel positief vind ten opzichte van kinderspelletjes:
- Je hebt meer vrijheid om te kunnen doen wat je wilt, meer keuze.
- De vele cheatcodes vergemakkelijken het spel en zorgen ervoor dat je niet urenlang hoeft te spelen totdat je bijvoorbeeld in een helikopter kan vliegen of een raketrugzak krijgt.

Ik prefereer kinderspelletjes, maar dat komt omdat ik zelf nog een kind ben. Grand Theft Auto is 18+ en ik ben nog maar 15 jaar oud.

Eigenlijk zie ik het wel zitten als er een kinder-GTA gemaakt wordt. Gewoon, een spel dat gebaseerd is op een willekeurig Grand Theft Auto-spel, maar dan een versie waar alle scheldwoorden, drugs, bloed, slechte sfeer etc uit gefilterd zijn. De steden kunnen dan mooier, lichter en kleurrijker worden gemaakt om het aantrekkelijker te maken voor kinderen en de mensen kunnen worden vervangen door leuke fantasie-wezens of dier-gebaseerde wezens, zoals in Rayman of Redcat. De moeilijkheidsgraad moet instelbaar zijn: makkelijk voor kleine kinderen, middelmatig voor wat grotere kinderen, moeilijk voor pubers en expert voor game-verslaafden die super goed zijn in computerspellen. De auto's kunnen worden vervangen door auto's zoals die van Mario Kart en in plaats van crimineel te zijn ben je bijvoorbeeld iemand die een speciaal baantje heeft bij de politie en boeven moet arresteren.

avatar van markwiering
Ook die heb ik zónder cheats uitgespeeld. De enige GTA die ik tot nu toe nog niet heb uitgespeeld is Vice City stories, niet omdat die te moeilijk is maar omdat ik mijn PS2 niet meer heb staan.
Verder alle GTA's uitgespeeld zonder cheats, ook GTA 1 en 2 met de Londen expansion (Playstation 1). Er schijnt ook nog een gameboy GTA te zijn, die heb ik dan nog nooit gespeeld...

Dan moet jij wel heel veel vrije tijd hebben. Die Grand Theft Auto-spellen zijn heel groot en moeilijk, zeker als je het speelt zonder cheatcodes. Bovendien zijn er veel Grand Theft Auto-spellen.

avatar van Thorak
San Andreas is ook weer niet zo groot dat je er 9 jaar over doet hoor! En zó moeilijk is ie ook helemaal niet.
Ik ken de GTA serie als sinds het eerste deel inderdaad, maar ik vermoed dat ik ook meer dan oud genoeg ben om je vader te zijn.

avatar van Dragonslayer
markwiering schreef:

Wat een vage discussie hier zeg! Het lijkt hier alsof je zegt dat GTA SA expres (volgens jou) té moeilijk is gemaakt en dat er daarom cheatcodes ingevoerd zijn. Nou dat is al het eerste punt wat onzin is.

Ten tweede slaat het ook nergens op dat je zegt dat elk persoon die dit spel heeft uitgespeeld zonder de cheatcodes één of andere no lifer is die zo'n 500 uur over de storyline heeft gedaan. Als je niet uit een missie komt kun je altijd nog googlen voor tips. De cheats zijn er voor de lol en voor mensen voor wie dit spel toch ietsjes te moeilijk is.

avatar van raymondomoes16
Leukste en beste GTA die er is

Speel hem nog regelmatig ookal is hij best oud

Naar mijn mening gwn een TOP game

***5.0***

Dragonslayer schreef:

Ik heb nooit beweerd dat elk persoon die dit spel uitgespeeld heeft zonder cheatcodes een één of andere "no lifer" is die zo'n 500 uur over het verhaallijn heeft gedaan. Grand Theft Auto San Andreas is inderdaad veel te moeilijk voor mij zonder cheatcodes. Zelfs het begin is te moeilijk omdat ik tijdens het fietsen door een paar mensen die in een auto zitten met een UZI-gun wordt doodgeschoten.

OK je vindt dit te spel te moeilijk of zelfs nagenoeg onmogelijk.

Wil alleen niet zeggen dat dit ook normaal is.

Het spel is dit namelijk simpelweg gewoon niet.

Dus of je speelt gewoon geretardeerd of je houdt ons toch gewoon al die tijd al voor de gek.

Einde discussie lijkt mij zo.

Te moeilijk
Er zitten een aantal frustrerende missies in dit spel, ongetwijfeld, maar het grote deel is behoorlijk goed te doen. Als je echter bij de eerste missies al tig keer faalt, dan raad ik je inderdaad aan om terug te keren naar games als Red Cat.

Glacius schreef:
Te moeilijk

Die missie waarin ik wat moest eten, naar de kapper moest gaan, graffiti moest spuiten op muren, flessen moest schieten en een huis binnen moest gaan om daar iedereen dood te knuppelen, waren best te doen zonder cheatcodes. Alleen die missie waarin ik moest fietsen, moest ik telkens overdoen omdat ik werd doodgeschoten. Daarom had ik na een tijdje besloten om voor die ene missie een cheatcode te gebruiken die ervoor zou zorgen dat mijn gezondheid onbeperkt was. Het werkte, en toen kon ik die missie wel voltooien.

Ik vind RedCat, Rayman, A2 Racer, 102 Dalmatiërs Puppy's Reddingsactie, Amsterdoom en Freddi Fish wel een stuk leuker dan GTA SA omdat die spellen makkelijker zijn, speelbaar zijn, een veel prettigere sfeer hebben, veel grappiger zijn en (een paar hiervan) leerzaam zijn.

Grand Theft Auto San Andreas vind ik gewoon heel raar: je loopt je vrienden voortdurend uit te schelden, je vrienden schelden voortdurend terug met dingen zoals "motherfucker", "ass-hole", "fool" etc, maar evengoed gaan jullie met elkaar om... Verder wordt je door 10 gangsters doodgeschoten als je er één aanvalt, en sommige vrouwen zijn gewapend met een mes of zelfs met een pistool.

Confusie schreef:
OK je vindt dit te spel te moeilijk of zelfs nagenoeg onmogelijk.

Wil alleen niet zeggen dat dit ook normaal is.

Het spel is dit namelijk simpelweg gewoon niet.

Einde discussie lijkt mij zo.

Niks geen "einde discussie". Ik ben gewoon iets minder goed in Grand Theft Auto San Andreas omdat het zo moeilijk is.

OK.

markwiering schreef:

Je kan er gewoon weinig van bedoel je. Zo lastig zijn de meeste GTA's niet. Maar probeer anders eens wat cheats

Pastichio Rocker
deze game is niet voor het knallen en wat gangsters killen maar net als dit jaar hoe en met wat ga daar maar eens aan de tijd van dom knallen is over.

avatar van Evil Eye
Legendarische woorden, haha!

avatar van Shpongle
De beste GTA. Nu hopen dat GTA V beter wordt.

Manny Calavera schreef:

Dat doe ik al. Met cheatcodes is Grand Theft Auto San Andreas nog best te doen. Ik ben blij met het feit dat Grand Theft Auto San Andreas zoveel cheatcodes heeft. Alleen het spel zelf, de opdrachten die je moet voltooien en de sfeer vind ik zeer onprettig. Ik vind Grand Theft Auto Vice City een stuk leuker dan Grand Theft Auto San Andreas.

Pastichio Rocker schreef:

Wat een slordig stuk tekst is dat zeg! Ik begrijp er helemaal niks van.

avatar van Thorak
markwiering schreef:
Wat een slordig stuk tekst is dat zeg! Ik begrijp er helemaal niks van.
Kijk dan vooral eens naar je eigen getypte stukken tekst!
Als ik voor iedere fout een dubbeltje zou krijgen kon ik nu de rest van mijn leven rentenieren!

Pastichio Rocker schreef:

Gamesmeter heeft nu een oldfag community

avatar van hitman
Ik krijg van de vliegtuigschool missie de destroy targets maar niet voor elkaar, ben er al weken mee bezig.

HELP

avatar van wiiplayer
Met die 3 vrachtwagens en 2 auto's? Is moeilijk op de PC. Misschien 1 keer een cheat gebruiken dan maar? Is zonde als je niet verder kan...

wiiplayer schreef:
Ja die is het, en idd ik gebruik mijn laptop. is er een cheat ? ik wil zo graag verder.

avatar van wiiplayer
Cheats zoals blaas alle voertuigen om je heen op of iets dergelijks?

wiiplayer schreef:
Cheats zoals blaas alle voertuigen om je heen op of iets dergelijks?
Ik heb al een saved game gevonden.

avatar van hitman
Wat ik mis, dat kwam me pas te binnen. Bij de eerdere GTA spellen als je dood ging kreeg je te horen WASTED. Dat vond ik altijd wel wat hebben.

avatar van bvonk
Ik vind "wasted" niet echt bij de sfeer passen van het spel, begrijp dus wel waarpm ze het er uit hebben gehaald. Zat het wel nog in deel 3 of VC? Zo ver ik kan herinderen ook niet meer, alleen deel 1 en 2.

avatar van bvonk
Ok, duidelijk. Is ook al een tijdje geleden dat ik die delen heb gespeeld. Maar heb het in SA in elk geval niet gemist.