Grand Theft Auto: San Andreas (2004)

Alternatieve titel: GTA: San Andreas

Apple iOS / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox / Xbox 360

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Begin jaren '90 keert Carl Johnson (alias CJ) terug naar huis wanneer zijn moeder is vermoord. Zijn jeugdbende, de Grove Street Families, verliest terrein en gaat langzaam ten onder aan de drugs. Direct na zijn terugkeer naar De Hood, zijn er een paar corrupte agenten die hem beschuldigen van een moord. CJ is gedwongen op een avontuur te gaan die hem brengt naar alle uithoeken van de staat San Andreas, om zijn familie te redden en om controle te krijgen over de straten.

avatar van hitman
Dat snap ik, maar het had idd toen wel iets.

0,5
voor mij de meeste waardeloze game. veel te vrij geen structuur saai.

avatar van bvonk
killerbees112 schreef:
voor mij de meeste waardeloze game. veel te vrij geen structuur saai.

Hoe kan het nou te vrij zijn? Als je wil dan kun je alleen maar de missies doen, dan heb je ook structuur.... Maar vind zelf de vrijheid juist fijn in de gta spellen.

Een game waarvan ik best eens een remake zou willen zien met verbeterde graphics. Die zijn namelijk het enige echte minpunt van deze game. Verder vind ik dat het verhaal, de enorme wereld en de vermakelijke personages ervoor zorgen dat je jezelf nooit verveeld tijdens het spelen.

avatar van Why So Serious
Richard91 schreef:

uuh , zijn de GTA spellen in de PS Store dan niet geupscaled naar HD waaronder GTA SA bij zit.
En nog even en GTA V is uit dat zich ook in dezelfde stad afpeelt

avatar van wiiplayer
Why So Serious schreef:

En nog even en GTA V is uit dat zich ook in dezelfde stad afpeelt

1) nee

2) dat is niet hetzelfde

avatar van dr channard
Dit spel is gewoon super en daarmee uit

Raar eigenlijk dat ze voor de console zo lang hebben vastgehouden aan dat toch vrij crappy lock on systeem. Al had dat hele cartoony stijltje dat ze deze dagen grotendeels overboord hebben gegooid toch wel echt zo z'n charme. Daardoor heb ik het altijd maar voor lief genomen. Maar de vuurgevechten tot en met dit deel stelden hoe je het ook went of keert eigenlijk geen ruk voor.

Paar off-topic berichten en getroll verwijderd.

Pastichio Rocker
Ik zou toch zweren dat ik hier zojuist een bericht had getypt. Zoveel bier heb ik nog niet op vandaag.

Was een reactie op een inmiddels verwijderd bericht, dus die had ik ook maar even meegesweept .

Maar nu weer on-topic aub...

avatar van creepy_one
Wat heb ik hier goeie tijden mee gehad! Ga ik zeker nog eens spelen, maar eerst GTA V.

avatar van Herobrine
Schitterende game. Vooral de open wereld is echt super!!

avatar van Oortrommel
Ben geen fan van de GTA serie, het is me allemaal wat te 'echt'. Ik ben op zoek naar unieke ervaringen in games, als ik GTA speel heb ik het gevoel dat ik net zo goed de deur uit kan gaan en hetzelfde ervaar.

Een uitzondering hierop zijn Vice City en San Andreas, door hun twist in de setting. San Andreas heb ik met veel plezier gespeeld en was echt een geweldige sandbox game.

avatar van solidKevin
San Andreas komt op 26 oktober naar de Xbox 360! Artikel

Naar mijn mening de beste van de reeks:
Leuke gameplay, handige controls en een grote wereld.
Natuurlijk is het verhaal dom maar daar staat GTA bekent om. Ondanks dat vind ik het toch een leuke verhaallijn en voel ik mezelf ook echt een Johnson brother als ik het spel speel. Ben ik niet met de verhaallijn bezig, dan ben ik cheats aan het uittesten, rondvliegen of de boel aan het vernielen.
Dit spel heeft me toch vele uren vermaakt. Daarom geef ik dit spel 4*.
-Dit spel is overigens de nummer 1 meest toegevoegde spellen voor de top 10 spellen.
-De "verbeterde" versie van GTA SA die onlangs uitgebracht werd is tien keer niks. Het is bijna het zelfde met war mooiere auto's.

Ook wil ik nog mijn mening los over SAMP: San Andreas MultiPlayer.
Je kan hier je eigen server op plaatsen en mensen kunnen er op spelen. Zelf heb ik ook één server gemaakt met vrienden en help ik bij verschillende servers. Ondanks de slechte graphics heeft SAMP toch nog een player base van ongeveer 600.000 spelers.

avatar van Mitchel
De beste uit de reeks natuurlijk!
Altijd weer ff lachen om met CJ een paar agenten kapot te knallen.

5 sterren!

Oortrommel schreef:

Als je geen bezwaar hebt tegen een strafblad, kan dat heel goed.

Heel apart. Loop ik bij een bekende speelgoedzaak weer eens het kind in mij hoog te houden en al het speelgoed te begluren, zie ik een retail versie van deze game voor de ps3 liggen.

Aanlokkelijk en denk er nog over, maar echt mijn favoriete GTA is dit nooit geweest. Als het nou GTA 3 betrof had ik 'm gelijk meegenomen.

avatar van krokus
Na een pauze van vier jaar niet gamen toch weer San Andreas gespeeld en de hoofdlijn uitgespeeld. Blijf het hier en daar pittig vinden, zoals Cop Wheels, maar haalbaar. Ik vind de mogelijkheden echt super zoals de vele kledingzaken, vriendinnen en zij-activiteiten. Iets wat ik met IV wat beperkter vind. Heb V ook maar aangeschaft want die is na al die tijd aardig in prijs gedaald voor de ps3 (daar schaf ik de ps4 niet apart voor aan). San Andreas voor de ps3 klinkt aanlokkelijk want dit is gewoon legendarisch voor mij.