Black (2006)

PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Criterion
Uitgegeven door Electronic Arts

Neem de controle over soldaat Kellar, lid van een geheime CIA Black Ops groep. Hij word gerekruteerd om een geheime terroristengroep genaamd Seventh Wave en hun leider, Lennox, te vinden en te doden. Dit brengt hem naar Rusland waar hij echter langzaam ontdekt dat bij de CIA zelf ook niet alles pluis is.

avatar van waxs
Best wel indrukwekkend, vooral op de PS2. Grafisch gezien de top van de een-na-laatste generatie consoles, maar het wel erg makkelijk. Vooral de inteligentie van de vijanden stelt enorm teleur.

avatar van gemaster
Naar deze game heb ik echt een half jaar met smart uitgekeken. Dit moest de actiegame der actiegames worden. Ongelooflijke explosies, miljoenen kogels en duizend bommen en granaten. Helaas stelde Black mij redelijk teleur. Het was alsof er een technische demo werd gemaakt om de laatste restjes uit de PS2 te peuteren en dat besloten werd dat daar nog een klein spelletje omheen moest worden gebouwd. Verschrikkelijk idiote tegenstanders en een totaal gebrek aan goede gameplay zorgde uiteindelijk voor een matige spelervaring.

Toch 3*, want het schieten was toch wel erg tof.

avatar van waxs
gemaster schreef:
Toch 3*, want het schieten was toch wel erg tof.

De wapens klonken erg machtig inderdaad

Vind dit toch wel een degelijke shooter. De graphics zijn zeer goed. Ook heel indrukwekkende explosies maken het nog spectaculairder dan andere shooters. De game wist mij toch wel in positieve zin te verassen. De game is wel vrij kort en heeft ook een hoge moeilijkheidsgraad. De game is zeker het huren waard als je van shooters houdt. Voor aankoop zou ik de game eerst goed testen. 3.5/5!

avatar van jacobine_rodijk
Als Michael Bay ooit een videogame zou maken zou dit zo'n beetje het resultaat zijn. Grote explosies, ontploffende auto's, veel guns en weinig inhoud qua verhaal en logica. Heb me toch goed kunnen vermaken voor zolang het duurde, niet alleen omdat het allemaal er erg verzorgd eruit ziet maar ook omdat het gewoon precies mijn soort FPS shooter is, als het nou allemaal wat langer duurde en er wat meer functies waren zoals multiplayer was dit misschien wel de topper geweest die het beloofde te zijn. Toch, 4*

avatar van Foetsj_NL
Ik ben hier gister weer aan begonnen, en ik vind de graphics nogsteeds niet tegenvallen.

Het verschil tussen last en next-gen word hier nog maar eens bewezen, ontzettend veel vordering heeft het nog niet echt gemaakt.

Aangezien ze hier toch veel uit de PS2 hebben weten te halen vind ik het echt een pareltje !

Ondertussen op medium uitgespeeld.

avatar van WeZet
Wassup ! schreef:
Ondertussen op medium uitgespeeld.

Daar begin ik altijd mee zodra ik een game heb, daarna hard

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, games op easy spelen is lame...

Voor pussy's!
Lol!

avatar van andnino
Gears of War ben ik zelfs begonnen op hard (daar hardcore)

Super spel
echt gewoon kijgoed man
Ik zou wel een vervolg willen op de 360

Dat zou inderdaad behoorlijk vet zijn...
maar dan dat écht alles kapot kan... dat is al zovaak beloofd, maar nog nooit uitgevoerd.

lekker dan

andnino schreef:
Gears of War ben ik zelfs begonnen op hard (daar hardcore)

moeilijk??

avatar van andnino
Toen ik ermee begon was het wel even slikken, ben na een aantal chapters dan ook op Casual overgestapt...
Ben inmiddels wat gewender aan het spel, als je het eenmaal doorhebt, kun je het met gemak op Hardcore spelen... op dat moment word Insane aantrekkelijk das ook best leuk

avatar van Deftones_JP
Dat zou inderdaad behoorlijk vet zijn...

Dan zou je de nieuwe Red Faction ff moeten checken. Dat schijnt echt helemaal verrot te kunnen.

avatar van andnino
Gehoord ja, ben ik inderdaad benieuwd naar..
Ik heb het alleen niet helemaal met die basis op mars-setting.
dat komt wellicht nog

avatar van Manny Calavera
Deze game ziet er grafisch verbluffend goed uit, zelfs vandaag de dag (vandaag gespeeld haha) en ook de geluidseffecten zijn prachtig. Luister eens naar een ontploffende granaat of een stel mijnen die tegelijk af gaan.

Maar het spel heeft ook enkele tekortkomingen. Zo vind ik het wel te voor de hand liggend wat je steeds kapot kan maken. Dat wordt bijna aangegeven. Weinig volledige vrijheid met slopen.
Ook irriterend is dat er wel heel veel vijanden tegelijk in beeld zijn die ook nog eens allemaal bovengemiddeld sterk zijn. Ik bedoel, met een shotgun zou 1 lading normaal genoeg moeten zijn en als je enkele seconden met je mitrailleur knalt op de borst dan moet iedereen dood zijn, armor of niet. Maar in Black zijn ze wel erg sterk.
Ze zijn overigens niet al te slim...

Kortom, mooi spelletje maar niet de topper die je had verwacht.

avatar van killer7
Ik had een ingame filmpje gezien op youtube van black 2 maar die is er weer afgehaald van EA.

Black 2 zou in de maak zijn voor de x360 en ps3.

Ik ben benieuwd.

Ik ga hem morgen kopen.

Goede deal, Barcel! Black is een knaller van een shooter, één van de beste shooters op de PlayStation 2, wat mij betreft!

Ben nu al benieuwd!

avatar van Barcel
Nou, ik heb hem al vanmiddag. Ik heb al drie missies voltooid en het was echt geweldig. Je ziet elke keer als je iemand wilt schieten dan spatten er wat stenen op, zo mooi!

Wassup !, je hebt gelijk, dat Black één van de beste shooters is op de PS2.

Het game kan gewoon heel lekker je verveling laten verwijderen. Dat geeft me echt een plezier van! Geweldig!

De cijfer geef ik later wel, als ik nog wat missies heb voltooid en hoe ik het van verder na de eerste drie missies vind.

avatar van Kevin251
het lijkt me erg leuk speel:|

avatar van Barcel
Heb nog een paar missies voltooid en vind het gewoon geweldig! Het wordt wel moeilijker, maar dat hoort best bij.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Slowchat verwijderd. Het is hier geen chatsite.

avatar van Kevin251
echt gaaf spel ..

heb nog niet af,

daarom ik geef ie 9 cijfers. ik vind het mooie missie , en het is gewoon geweldig met speeld.

avatar van Tsjo-Wi
Kevin251 schreef:
echt gaaf spel ..

heb nog niet af,

Huh?

avatar van Barcel
Hij bedoelt dat hij het game geweldig vind en geweldig om te spelen enzovoort. En hij geeft hem alvast 4,5 omdat hij hem nog niet af heeft. Zo bedoel hij, denk ik.