Pinball (1984)

Game Boy Advance / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Pinball

Ontwikkeld door Nintendo

Probeer de bal met behulp van twee flippers in het veld te houden. Wanneer je de bal in het juiste gat weet te spelen, kun je een bonusspel met Mario spelen om extra punten te verzamelen.

Pinball was één van de 30 zgn. Black Box NES-games, de eerste 30 door Nintendo uitgegeven titels voor de NES ( Black Box Games | The Legend of NES - thelegendofnes.com ).

Via Switch Online heb ik de afgelopen dagen een potje of 10-15 gespeeld. Het spel kent 1 tafel, verdeeld over twee helften. Wanneer je de bal lanceert speel je in de bovenste helft, als je de bal verliest ga je over naar de onderste helft. De tafel heeft een paar mechanics, maar een stuk minder elaborate dan we van moderne tafels gewend zijn. De minigame met Mario is overigens te bereiken door de bal in een bepaald gat te spelen, niet wanneer je voldoende punten hebt (zal de beschrijving zo even aanpassen). Deze minigame is een soort Arkanoid waarbij je een prinses moet bevrijden, geinig gedaan!

Wat ik fijn aan het spel vond was de trage bal, wat het een wat relaxtere ervaring dan your average pinball game maakt, maar er gebeurt toch ook wel wat weinig en wat er gebeurt voelt soms ook wat random, waardoor ik, ook wanneer ik met "ogen van toen" probeer te kijken, niet meer dan 2,5* aan deze game wil geven.

PS: ook vreemd: wanneer je de 100k puntengrens slecht, verdwijnen je flippers ineens. Ze doen het dan nog wel, maar je ziet ze niet meer. Aparte keuze