Wild Gunman (1984)

Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

Jij bent de wetsdienaar in een plaatsje in het Wilde Westen. Het is je doel om ontsnapte gevangen achterna te zitten, om daarna een vuurgevecht met ze aan te gaan. Het doel is simpel, wacht tot je tegenstander "fire!" roept en schiet vervolgens zo snel mogelijk met de Nes-zapper. Je kunt op één of twee criminelen tegelijk schieten, of meedoen aan de Gang-mode, waarbij criminele plotseling tevoorschijn komen voor ramen en deuren.

neo (crew)
Naast Duckhunt was dit nog zo'n titel waarbij je het pistool kon gebruiken. Heb mij er altijd erg mee vermaakt. Vele jaren later kwamen er 'neppe' consoles op de markt, waarvoor Duckhunt en Wild Gunman gecombineerd als 1 spel werden aangeboden. Zo had het Nintendo het toen ook moeten doen.

avatar van Feyenoord100jaar
Toen echt een geweldige game

Maar die Zapper was verschrikkelijk