Tetris 2 (1993)

Nintendo Entertainment System / Game Boy / Super NES
Puzzle

Ontwikkeld door Nintendo

In tegenstelling tot het originele Tetris moet je in Tetris 2 rijen compleet maken op een andere manier. Je moet de blokjes plaatsen bij de knipperende punt in het veld. Ook krijg je te maken met drie verschillende kleuren blokjes, en moet je proberen om de kleuren bij elkaar te matchen. Wanneer je een aantal blokjes van dezelfde kleuren naast elkaar hebt gezet, zullen deze verdwijnen.

Moeiijker dan de gewone Tetris. Vergeet Tetris. Tetris 2 is de real deal. Enorm verslavend. Het zijn de blokjes met plusjes die je weg moet krijgen. 3 x dezelfde kleur op een rij en de blokken verdwijnen. Wanneer je een rij maakt met de blokken helemaal beneden, verdwijnen alle plus-blokken van dezelfde kleur en dondert één en ander naar beneden en dat is goed voor jou. Als je alle drie de plusblokken op de onderste rij weg krijgt, win je de round. Let ook op de verticale balk met eenzelfde kleur. Als je die aansluit op nog minstens 2 blokjes van dezelfde kleur, dan verdwijnen alle blokken van die kleur wat je taak ook eenvoudiger maakt. Daarnaast is er nog een raadsel challenge. De moeite waard... Grafisch niet spectaculair maar wat een leuk spel om je bezig te houden. Een goede game hoeft er voor mij niet als een animatiefilm uit te zien...