Pokémon Stadium (2000)

Nintendo 64 / Nintendo Switch
Strategy / Party

Ontwikkeld door Nintendo

Neem het op tegen een vriend, een Gym-leider of een deelnemer aan een toernooi. Vorm een team uit de pokemon in het spel of gebruik het transfer pak om de pokemon die je zelf getraind hebt in het gameboy spel (Red, Blue of Yellow) over te zetten.

avatar van Brain Stew
Wel een cool concept was dit. Ik ging vaak naar een vriend van me die een N64 had, om zijn pokemon ff moris te leren.
Leuk dat je je pokemon cardrigde in hjet transferpack kan doen en zo fullscreen Pokemon blue/red kan spelen.
Ook nog meegedaan aan een toernooi in SIx-flags met deze game. Ik lag er vrij snel uit. Maar wel een handtekening van Tante Soesa (wie kent haar nog?) gescoord.

3,5* omdat de singleplayer niet echt boeit.

Blijft leuk, jammer dat deze Game kwijt is geraakt.........nu kunnen we hem nooit meer spelen.

avatar van Mart
Wel aardig, maar pokemon hoort (imo) gespeeld te worden op de gameboy, niet in 3D...

Daar heb je een punt maar is een keer wat anders mag toch wel .

avatar van Koert
Vond het toen best een leuk spel. Maar als ik het me goed herinner was ik er erg snel klaar mee en was het niet de volle prijs waard.

avatar van Princess Piranha
Ik heb het zelf niet, maar wel heel veel gespeeld bij een vriendin. Eigenlijk niet de gevechten, maar de minigames! Ratata race een paar keer achter elkaar, dan Lickytung sushi mingame een paar keer en dan weer een hele hoop andere zo vaak tot dat we er genoeg van kregen. Ja... goede oude tijd. Maar de gevechten vielen tegen, duurde zo lang... dus het krijgt van mij een 3,5.

Game_Kaza
Vroeger wah het natuurlijk een verslsving. Het leukste vind ik nog de mini-games. De gevechten waren best leuk... maar dat is ook het enige wat je hebt op mini-games na.

Leuk is, je denkt na over welke pokemon je moet kiezen tegen welke.

avatar van Nintendofreak
Mmm ik vond dit vroeger een heel leuke game. heb hier heel veel op gespeeld zowel de mini games als de gevechten zijn leuk.

Matthijs
Princess Piranha schreef:

ja die minigames waren erg leuk ja, ook met Scyter moest je van die boomstammen doormidden hakken

Matthijs schreef:

ook met Scyter moest je van die boomstammen doormidden hakken

Nee dat is bij deel 2

Matthijs
Princess Piranha schreef:

Nee dat is bij deel 2

je hebt gelijk, ik haal ze nu ff door mekaar, het is al een hele tijd terug dat ik het gespeeld heb, vandaar denk ik

avatar van Quaest
Het gaat.. vond wel mooi gemaakt.

joeri592
lang geleden gekregen voor me verjaardag, ik zag de doos ineenen in me kamer liggen, hij koste 100 gulden!!!

avatar van Nintendofreak
joeri592 schreef:

Hoeveel is dat ongeveer in Euro ?

avatar van Bahamut Zero
Nintendofreak schreef:

Hoeveel is dat ongeveer in Euro ?

Tegenwoordig is dat 100 euro

Bahamut Zero schreef:
Nou met de inflatie waar we nu tegenaan kijken wel

XD

hahahah, ja inderdaad

ja alles is tegenwoordig duur maar ja ik vind dit wel een leuk spel.

turbothijd
Een vermakelijke game, maar niet waard om in de top 250 te staan. Dat zal ook niet lang meer zijn. Want de wii stuurt hun stormtroepen zo naar de top 250

Beeld: 3*
Geluid: 3,5*
Gameplay: 3,5*
Langetermijn: 4,5*

Eindbeoordeling: 3,63* (afgerond 4*)

Ik heb me hier vroeger met een vriend echt super lang mee vermaakt. Het is leuk om de pokémon toen eindelijk in het 3D te zien. Ik vond het echt geweldig om bijv met moltres een caterpie helemaal knock out te vlammen ! Gewoon een super game 4*.

avatar van thtboz
gruwlijk spel zovaak gespeeld vroeger
echt elke dag na school op de nintendo 64 en dit spel no-life spelen. werd nooit saai tot dat we een xbox kregen en dit de nintendo werd verkocht

avatar van Vieze-Freddie
Dit speelde ik altijd in de pauze tussen de middag op de basisschool. Ik vond de Mini-games geweldig maar de stadiongevechten waren niet bijzonder.

avatar van gamelou
vond deze echt geweldig.

Gruwlijk spel was dit. Heb vroeger uren met me buurjongen dit spel zitten spelen om steeds weer een nieuwe selectie pokemon's samen te stellen. Geweldig! Ook qua Graphics was het erg goed.

avatar van steffengamer
It was not very critical! en dat het hele spel door! ze hebben op dde grote console's nooit het niveau kunnen halen, van de spellen op de handheld! terwijl op die grote consoles toch veel meer potentie zit! maak een spel van pokemon, met een soort van gta vrijheid! dan heb je een ontzettend gaaf spel!

avatar van glimlicht
Ten tijde van de Pokémon-gekte was dit natuurlijk het ultieme spel. Je eigen pokémon vechtend in glorieus 3-D! Daarnaast was er een leuke gameboy functie waardoor je op je tv sneller je pokémon kon levelen. Voor mij destijds onmisbaar Ook waren er party-games die je met z'n vieren kon spelen. Ook deze waren erg grappig en leken een beetje op Mario Party.

Zelfs nu haal ik hem nog wel eens uit de kast om even te knokken of sushi te vreten met Lickitung!

Het is nog steeds een prima product van deze uitgemolken franchise

*3,5

nuf
weinig vrijheid en voornamelijk een aanvulling op de gameboyspellen.

Harco
joeri592 schreef:

Ten tijde van de release was 'ie geloof ik wel een stuk duurder. Met transferpack heb ik (mijn ouders) er geloof ik wel 170 gulden voor betaald. Maar was natuurlijk ook een onmisbare game tijdens het toppunt van de Pokémon-rage.

avatar van Vincentvalentine
Toen ik een N64 kreeg liep de console al op zijn einde en er waren amper games voor te vinden. Mijn moeder heeft toen winkels afgebelt of ze deze game nog hadden en dat was het zeker waard. Hier heb ik echt veel lol mee gehad. Hier stonden alle pokemon (behalve Mewtwo en Mew) standaard op en dat vond ik altijd heel fijn. Dan kon ik zelf kiezen met welke pokemon ik vocht. De minigames waren ook leuk met de sushi etende Lickitung en de gravende Sandshrew.

Ik geef hem een 3,5* er zat namelijk geen verhaal in het was enkel vechten of minigames spelen en dat vond ik jammer.

Op zich wel mee eens, maar vanwege de graphics en de leuke minigames hou ik het toch op een mooie 4*.

Niet zo lang geleden uit jeugdsentiment nog eens gespeeld en het was nog best vermakelijk. Leuk om met een stel vrienden te spelen.