Dracula: Origin (2008)

Ontwikkeld door Frogwares
Uitgegeven door Focus

In Dracula: Origin speel je als de beroemde professor Van Helsing. Je bent op jacht naar Graaf Dracula, voorheen een erg christelijk man, maar sloot een pact met de duivel na het sterven van de vrouw waar het hij het meest van hield. Nu heeft hij eeuwig dorst naar bloed. Dracula is op zoek naar een mysterieus manuscript, waarmee hij doden weer tot leven kan wekken. Hiermee wil de Graaf de vrouw van zijn dromen weer terughalen en wel in het lichaam van Mina, een bekende van professor Van Helsing. Jij, als nobele vampierbestrijder Van Helsing, pikt dit natuurlijk niet en trekt erop uit om Dracula op te sporen, te confronteren en te doden.

Is dit al uit of??

Ok dan ga ik ff zoeken in de winkel THX.

avatar van Dopa
Spel een tijdje geleden gespeeld. Al met al een hele positieve ervaring. De horror-elementen zijn, hoe kan het ook anders, erg cliché. Maar een liefhebber van het aloude draculaverhaal verwacht niet anders, de bekende knoflookbanden, houten staken, doodskisten en natuurlijk het vele bloedvergieten horen er nou eenmaal bij.

De game-elementen van dit typische point & click adventure zijn niet minder cliché te noemen. Maar ook dit is zeker niet storend, integendeel: het speelt des te beter weg allemaal. De puzzels zijn uitdagend, vergen concentratie en af en toe wat logisch denkvermogen. De verhaallijn, die wordt uitgestippeld via conversaties en het bezoeken van verschillende (waaronder verrassende) locaties is er niet één om de rest van je leven te koesteren. Maar de graphics, details en klassieke stijl maken de locaties zeer de moeite waard. En in de gesproken en geschreven teksten, is ook een hoop puzzelgehalte verwerkt.

Voor gamers die van het traditionele Dracula sfeertje houden, met de door maanlicht beschenen begraafplaatsen en de door kaarslicht verlichte kasteelmuren en die een 'point&click' nog steeds kunnen waarderen, is dit zeker een aanrader. Doet trouwens erg denken aan The Black Mirror, al was dat spel wat mij betreft nog wel een paar slagen beter.

Dit adventure krijgt van mij 3,0 sterren.

Joeri_000
Vraagje: ik heb windows 7 en kan de game niet spelen, heeft dit daar mee te maken ??