Prince of Persia: The Sands of Time (2003)

Game Boy Advance / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

In het door oorlog verscheurde oude Perzië laat een jonge prins zich verleiden door de duistere krachten van een magische dolk en laat zo een dodelijk kwaad los in zijn vaders enorme vorstendom. Met hulp van de prinses en de krachten van 'The Sands of Time', waarmee hij tijd kan manipuleren, moet hij het kwaad uit de kamers van het paleis verdrijven om zo de vrede in zijn land terug te brengen. Hij moet echter erg voorzichtig zijn, want er geldt hier maar één wet: beheers het zand of wordt er onder begraven.

avatar van wiiplayer
Dus met het vervolg beginnen? -.-

Dr. Salvador
Ik heb deel 1 ook niet gespeeld om dezelfde redenen als jij, en in het begin wordt alles een beetje uitgelegd van deel 1, maar het is meer een nieuw verhaal, totaal nieuwe look, en sfeer, en verbeterd actie!

YouTube - Prince of Persia Warrior Within-Trailer #2

Ik zeg doen!. Deel 3 is ook goed, maar wel minder dan WW vind ikzelf, de stealth vond ik in deel 3 ook overbodig, maar prachtige lokaties!

avatar van SilverGun
wiiplayer schreef:
Dus met het vervolg beginnen? -.-

Eh nee, de vervolgen komen niet in de buurt van Sands of Time, geen idee wat de mensen hierboven precies gerookt hebben. Dit spel heeft zo'n ongelooflijke sfeer en fantastisch spelverloop. M'n recensie staat wel op de eerste pagina.

Dr. Salvador
Een dikke joint, nou goed!

Ik heb dit deel niet gespeeld maar dit deel lijkt mij ook niks, ik zelf vind de delen 2 en 3 zeker goed, en veel meer actie, en fijnere besturing, en zeker sfeervol, en vooral leuk.

Vooral deel 2, en deel 3 was ook goed, alleen minder.

Deze game is vast en zeker ook goed, maar ik heb deel 2 en 3 gespeeld dus kan ik ook alleen die delen aanraden ofniet?

Nou ik steek er nog eentje op!

avatar van SilverGun
Ik heb dit deel niet gespeeld

Dr. Salvador
Ik zeg toch niet dat het slecht is, alleen het lijkt mij niks, ik heb liever deel 2.

avatar van Tsjo-Wi
Eens met SilverGun. Sands of Time blijft de beste van de trilogie. De vervolgen zijn ook zeker de moeite waard maar die magische sfeer van dit eerste deel is echt onovertroffen.

Ford KAduuk

Je andere argumenten snap ik wel, maar de besturing kun je niet beoordelen als je het spel niet hebt gespeeld.

Dr. Salvador
Nee weet ik, maar ik bedoelde dat het vechten flink verbeterd is in deel 2, in de zin van actie, aanvallen en moves als ik het zo bekijk.

blackhawk500
Ik ben het eens met Dr.salvador. Wrm zou je deel 1 nog spelen als je deel 2 en 3 al gespeelt hebt, waarbij de graphics en de combat sterk verbeterd zijn.

Dr. Salvador
Ja maar de verhaal lijn is ook anders en deel 2 en deel 3 passen ook meer bij elkaar qua verhaal, en combat.

Deel 1 het sprookjes prinsje daar hou ik niet van, maar deel 2 en 3 wel.

Dr. Salvador schreef:

Deel 1 het sprookjes prinsje daar hou ik niet van, maar deel 2 en 3 wel.

Maar waarom lijkt je the sands of time niks aan dan?

blackhawk500
Omdat hij niet van het sprookjesachtige houdt.

Dr. Salvador
Juist, en ik heb deel 2 en deel 3 gespeeld, die vormen samen grotendeels meer een verhaal, deel 1 lijkt de combat me ook slaapverwekkend, maar is vast en zeker een goede game, zonder twijfel, ik heb hem niet gespeeld, omdat dit deel me gewoon niks aan leek. De actie moet wel goed, en spectakuliar zijn he!

blackhawk500
En nog iets, kijk naar zijn hoofd op de cover. Echt een mislukte gigolo kop.

Dr. Salvador

Dat was de grootste reden dat ik de game nooit heb gespeeld!

Haha, the same hier.

gamelord
Speel eerst de game..voordat je oordeelt, deze blijft de beste van alle drie. Maarja dat heb je met Blood & Gore freaks.
En de combat is verre van slecht in deze game...zitten soms nagelbijten gevechten in.

blackhawk500
Hij is misschien niet slecht, maar wel veroudert.

gamelord
Verouderd kan de reden zijn ja, maar de graphics waren super voor die tijd. Deel 2 & 3 mogen dan wel bruter zijn, maar deze is in mijn ogen gewoon een machtig cult-sprookje!!

Dr. Salvador
Dat heeft niks met blood en gore freaks(?) te maken hoor Roger. De game lijkt mij gewoon minder. Ik zeg ook: Lijkt. Ik heb de game niet gespeeld, maar de andere delen: Lijken. Mij gewoon beter .

avatar van jellecomicgek72
Maar dat zeg je haast bij elke game die wel heel goed is maar die je niet gespeeld hebt...

Dr. Salvador
Ja, omdat sommigen me die games aanraden, ofniet Jelle ( HL2 )

Maar dan zeg ik gewoon dit: Lijkt ( ik zeg het nog maar eventjes ) me niet zo leuk, of niet echt wat voor mij. Ik zeg ook niet dat de games niks zijn, integendeel, nooit gezegd, ik zeg alleen wel eens bij games, als mensen zeggen lijkt dit je wat, en het lijkt me niks, dan zeg ik dat. Dus het: Lijkt me dan niks, dat wil niet zeggen dat ik het gespeeld heb, en noem het niet slecht, maar het is dan gewoon niet echt iets wat ik echt leuk ga vinden denk ik!

Oke...

avatar van Tsjo-Wi
Dr. Salvador schreef:
Dat heeft niks met blood en gore freaks(?) te maken hoor Roger.

Hoezo niet dan? Je zegt zelf dat je deel 2 vetter vond vanwege het duistere sfeertje en de bloederige combat en dat dit deel je niks lijkt vanwege het meer sprookjesachtige sfeertje. Dus het heeft er juist alles mee te maken. Gamelord heeft imo gewoon gelijk als hij zegt dat dit het beste deel is van de trilogie.

Dr. Salvador
Ja, maar daarom ben je dat niet meteen, er zijn veel, en veel meer redennen dat dit deel me niks lijkt, en de andere delen wel.

Wat dan?

Dr. Salvador
Pfff, daar heb je hem weer

Nou, de combat, sprookjesprins, kiddy look, en omdat de andere delen 2 en 3 gewoon mij veel vetter lijken.

Ik heb nog een ps2 maar als ik weer eens games ga proberen, dan wordt deze het echt niet.

avatar van jellecomicgek72
Deze game is alles behalve kiddy. (jaja ik blijf volhouden. )