Sid Meier's Railroads! (2006)

PC / Macintosh
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Firaxis en Feral
Uitgegeven door 2K

Verbind zoveel mogelijk steden met elkaar door het leggen van spoorlijnen. Door het vervoeren van passagiers en goederen verdien je je geld. Ga de strijd aan met concurrenten en haal zoveel mogelijk persoonlijke doelen.

avatar van Blueyed
Leuke en makkelijke game om te spelen. De singel player is goed in elkaar gezet. Je moet sporen leggen tussen steden en grondstoffen. Je bouwt een station en koopt wat treinen en start de simulatie maar.
Het spel ziet er goed uit en loopt lekker soepel. Je kan de meest ingewikkelde constructies leggen en zoveel treinen laten rijden als je wilt. Naar mate het spel vordert krijg je steeds meer geld binnen en heb je zelfs de mogelijkheid om een fabriek te kopen en/of te bouwen in een stad, om daar vervolgens de winst uit te halen.

Het draait natuurlijk om maar één ding: Geld. Je missie is eigenlijk om de concurrentie te verslaan en door aandelen te kopen, jouw concurrent onder jouw beheer te laten vallen.

MIjn mening naar het spel is goed, maar de single player modus gaat snel vervelen, wanneer je al je concurrenten hebt weggeconcurreerd.

Natan85
Makkelijk?! Man, heb nog steeds de Easy campaign niet gehaald... Nou ben ik ook niet zo'n kei in dit soort games, maar toch

avatar van Blueyed
Ik vond het idd niet moeilijk om te doen hoor.

avatar van divart
Leuk spel. Maar die enorme hoeveelheid bugs zijn wel erg vervelend (zeker op het eind) en halen de nodige lol weg.

avatar van Zidane007nl
Ik heb me vermaakt met de single player maps, maar het spel crasht zo vaak dat het de fun weg haalt. Gelukkig autosave het spel elke minuut, als het werkt.
Ook lijkt het dat de tegenstanders soms 'valsspelen' met het aanleggen van tracks.

4 sterren

Super leuk spel, alleen jammer dat het zo vaak crasht!!!!!!