Crysis Warhead (2008)

Alternatieve titel: Crysis Wars

single player / online

Ontwikkeld door Crytek
Uitgegeven door Electronic Arts

In Crysis Warhead, de opvolger van Crysis, speel je als Sergeant 'Psycho' Sykes. Het verhaal loopt parallel met dat van de Delta Force-held Nomad uit het eerste deel. Dit verhaal vertelt hoe het er aan toeging aan de andere kant van het eiland. Tevens heb je de beschikking over een groter arsenaal aan volledig aanpasbare wapens en nieuwe voertuigen.

avatar van Tha Luz
Nou,hier is mijn revieuw dan maar.

Wat me ten eerste opviel aan deze game is dat het veel soepeler loopt dan zijn voorganger,alleen af en toe als bijv:de laatste missie dat die af en toe een beetje hapert maar meer niet.Dus ik vind dat Crytek erg goed werk heeft geleverd als het gaat om de nieuwe engine.De graphics zijn echter niet erg vernieuwend haast identiek als die van deel 1,het maakte mij echter niet uit omdat ik gewoon alle settings op high kon zetten zonder dat die een beetje begon te haperen.De laadtijden zijn wel erg lang ongeveer net zo lang als die van het 1e deel,vond wel dat ze daar wat meer aan mochten doen.
Er werd ook gezegd dat er erg veel aan de cutscenes is gewerkt wat ik nog wel een beetje vond meevallen,bij sommige filmpjes was de bedoeling dat het erg spannend moest zijn(bijvoorbeeld het gevecht met Lee)dat is ze niet echt gelukt,vond daarom de cutscenes van het 1e deel toch wel wat beter omdat het ook in het 1e persoon is gefilmd waardoor je het gevoel kreeg dat het echt tegen jou werd gezegd,dat was hier dus wat minder.
De missies zijn op zich nog erg leuk alleen zijn het er zo weinig waardoor je je wel een beetje genaaid gaat voelen,ik heb het in ongvr 6uurtjes uitgespeeld op medium,en ook erg jammer was dat er erg weinig jungle missies waren in dit deel want er waren denk ik maar 3 missies die echt de hele tijd in een bos of vlakbij het strand zich afspeelden terwijl de rest allemaal in een grot of wel op het eiland maar dan helemaal onder het sneeuw en ijs.Dan kom ik toch weer op het punt dat ik vind dat de ''aliens''(laat ik ze zo maar noemen)het spel verpesten omdat er dan nog weinig over is van het ''jungle-warfare'' het misterieuze is er ook vanaf iets wat deel 1 erg veel had.De AI is er wel op vooruit gegaan zoals als bij de koreanen als bij de aliens.Ben ook erg blij dat ze een nieuwe ''stem-acteur''hebben genomen voor psycho waardoor je hem een beetje serieus kan nemen.Er waren 2 nieuwe wapens die opzich nog best goed bedacht zijn maar weinig inbrachten op het spel naar mijn mening dan(behalve die granaat-werper).Een nieuw personage is er ook ingebracht genaamd O'neill.En natuurlijk is de vrijheid hier weer enorm,blijft gewoon leuk om met een jeep met volle vaart en dan eruit springen zodat de hut 5meter verderop helemaal in duigen ligt.En jij de koreaantjes uit het puin kan schieten
Conclusie.
Veel beter dan zijn voorganger vooral omdat deze veel soepeler loopt.De AI is ook verbeterd waardoor het nog steeds leuk blijft om opnieuw te spelen.Zitten nog steeds wat minpuntjes in maar ik ben er erg tevreden over.
+De nieuwe stemacteur voor psycho
+De nieuwe engine waardoor het spel lekker soepel loopt
+Zijn er weinig buggs in dit spel te vinden.
+En de graphics zijn weer dik in orde
+Maar 30 euro(!)
-Aliens zijn nog steeds niet opgerot
-Te korte spelduur net zoals de missies
-Laadtijden

4.0