Crysis Warhead (2008)

Alternatieve titel: Crysis Wars

single player / online

Ontwikkeld door Crytek

In Crysis Warhead, de opvolger van Crysis, speel je als Sergeant 'Psycho' Sykes. Het verhaal loopt parallel met dat van de Delta Force-held Nomad uit het eerste deel. Dit verhaal vertelt hoe het er aan toeging aan de andere kant van het eiland. Tevens heb je de beschikking over een groter arsenaal aan volledig aanpasbare wapens en nieuwe voertuigen.

Na een flinke beuk tegen mijn kop, na het weg doen van crysis na 2 uur, ben ik zo verslaafd aan het spel geraakt dat ik me 2 uur geleden Warhead heb gehaald. Ik hoop dat deze me ook bevalt. Mijn punt komt nog.
Ben met crysis nu net uit de cave/ruimteschip.

bedoel heb crysis opnieuw gekocht.....
achteraf superspel, nu deze nog.

Ben nu Warhead aan het spelen, na wat ik gezien heb van het spel
bevalt hij mij prima. Tha Luz heeft gelijk dat de graphics identiek zijn
als Crysis. En dat op een soepelere engine, knap werk van Crytek.
Ben nu in de haven voor de onderzeeër, weet alleen nog niet wat ik daar precies moet doen. Maar dat zie ik later wel.
De hond moet ook uitgelaten worden, dus kan mijn pc even afkoelen.
Van wat ik gezien heb en meteen na het vorige deel, heb ik het gevoel alsof het spel verder gaat....alleen ben je nu sergeant Sykes 'psycho'.
Net zoals de vorige geef ik hem voorlopig weer 4,5*.

Heerlijk als je een spel weet uittespelen. Net als het orgineel ben ik weer onder de indruk van crysis & crysis Warhead.
Deze stand alone expansion doet niet onder aan zijn voorganger, vette missies en het eind level is weer spectaculair. Als je hem uitspeeld ga er dan maar eens goed voor zitten, dit is toch de langste eindgeneriek
die ik tot nu toe heb gezien ( ongeveer 5min.).
Denk dat ik alle twee de delen weer gauw zal spelen, zo te gek zijn ze, hier heeft EA en Crytek een topprestatie neergezet.
Het spel weet je gewoon te boeien en met sommige elementen je helemaal krankzinnig weet te maken van spanning zo intens zijn deze 2 games.
Ook deze krijgt 5,0*****

avatar van skipy05
toch een stuk beter dan het 1ste game. duurt wel iets minder lang. maar liever een spel dat kort en goed is dan een spel dat lang duurt en saai is. een paar veranderingen in het spel zijn wel goed. zoals andere wapens. ik vond dat het spel pressies ook wel zwaarder draaide. het inladen duurder een stuk langer.

avatar van Tha Luz
skipy05 schreef:

Maar ik heb liever een spel dat lang en goed is

Tha Luz schreef:
recensie *knip* zo'n hele lap tekst quoten voor een enkel vraagje is niet nodig - BoordAppel

Op welk systeem heb jij dit spel gedraaid?

Vind de graphics van dit spel zwaar tegenvallen. Mensen zeiden dat ze dit een mooier spel vonden als half life 2 maar dit spel komt er niet eens in de buurt. Zelfs far cry 2 is velen malen mooier. Speelde dit spel op enthousiasm.

avatar van Florsi Florsa
Christian schreef:
Vind de graphics van dit spel zwaar tegenvallen.

Tuurlijk.

avatar van Martijn
Hij is vast in de war met het medium film

Beter dan dit is er niet

Florsi Florsa schreef:

Tuurlijk.

Ik vind de engine gewoon flink zuigen wat ten koste gaat van het realisme in het spel. Misschien gewoon een kwestie van smaak maar goed misschien leg ik de lat wel te hoog. Ga maar is Half life 2 spelen die n.b. 3 jaar ouder is als dit spel en die op gebied van graphics en zeer realistisch engine dit spel gewoon weg blaast Met zwaar tegen vallen bedoel ik niet dat ik de graphics slecht vind maar gewoon niet van wat ik er had verwacht. volgens velen zou dit de mooiste fps ooit zijn, waar ik het dus niet mee eens ben.

Ook met het schieten op een ventje met zo'n automatisch geweer. Ik schiet er een paar keer op en vliegt 2 meter de lucht in. Heerlijke realistisch dit spel

Ben ook niet zo dol op de third person view bij voertuigen.

avatar van Freestyle
Christian schreef:

Ben ook niet zo dol op de third person view bij voertuigen.

Dan speel je toch first-person? Staat ook standaard ingesteld..

avatar van DES-Niels
Crysis hoef je toch niet te hebben gespeeld om deze spel te snappen?
Of komt er dingen in voor wat je in Crysis hebt?

avatar van Martijn
Ik zou Crysis wel (eerst) spelen, niet alleen vanwege het verhaal maar ook omdat het beter is dan deze uitbreiding.

avatar van Draugen
Een prima op zichzelf staande uitbreiding, jammer dat ie zo kort was alleen. De multiplayer-disc Crysis Wars die je erbij krijgt is trouwens ook zeer de moeite waard.

Lekkere gameplay. Heb crysis onderschat. Deze is beter dan Crysis, vind ik, het gaat allemaal wat soepeler. Wel korte SP, maar dat lijkt de standaard te zijn tegenwoordig. Geen uren en uren werk meer.

lennox
heeft deze deel wat te maken met deel 1 en 2 ?, ik ben nu bezig met deel 1 maar moet ik eerst deze hebben gespeeld om deel 2 te spelen ?

avatar van justin8286
@Lennox (Ja ik weet het, meer dan een jaar later maar toch )

Ja het heeft wel met elkaar te maken. Je hebt wat meer voorkennis als je deze 2 delen voor Crysis 2 speelt.

Heb Crysis na een lange tijd weer gespeeld. Toch weer aangenaam verrast, echt vet. Nu deze maar weer en las het hierboven ook al. Laadtijden duurt veel langer! Maar de levels/moeilijkheid zijn gewoon goed. Deze blijft 4,5*