Super Smash Bros. Melee (2001)

Nintendo GameCube
Fighting

Ontwikkeld door HAL

Kies uit vijfentwintig van Nintendo's grootste sterren, en vecht het uit in allerlei verschillende Nintendo werelden.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad, blijft een super Game!

avatar van Zuzuu
JohnWilliams schreef:

Ben aan deze gehecht 1st was hij groen, nu is hij rood omdat een aardig iemand hem een ander kleurje heeft gegeven.

Ik vraag me af wie zo aardig kan zijn

(Nu weer over het spel)

avatar van Maarten||
Supervette Game! Dit spel speel ik al sinds het spel uitkwam. Nu doe ik het nog steeds met 2 vrienden die er ook zeer verslaafd aan zijn . De beste aanvalsinstelling is altijd eerst te ontwijken en dan te wachten tot degene een fout maakt met zijn aanval, bijvoorbeeld wanneer hij een effectieve aanval uitprobeert, waarbij het te lang duurt om zich te trug te trekken (bijvoorbeeld wanneer Link nadat link zijn zwaard in de grond steekt). Vat je em ? Daarom zijn Mario, Fox & Falco het beste, als je het lang genoeg hebt gespeeld totdat je onbereikbaar bent voor andere spelers. Daarvoor heb je natuurlijk als de tegenstander een aanval uitprobeert, de cape van mario, en de onder-b aanval van fox & falco. Iedereen eens ?

looANIMEool
Een van de beste games ooit en de beste multiplayer vind ik. Marth, Falco, Link en Mario zijn mijn favoriete characters, maar ik ben Falco veruit het best en ik snap niet wat veel mensen zo goed aan roy vinden, want ik ben veel beter met Marth.

avatar van JohnWilliams
Dat kan ik je wel vertellen: Roy heeft dezelfde aanvallen als Marth alleen zijn die van Roy sterker. Ook heeft Roy een beter sprongvermogen. En als je zijn zwaard laat gloeien.....

avatar van Princess Piranha
Marth is veel sneller. Ikzelf vind Marth ook beter dan Roy. Maar zo heeft ieder een karakter dat hij/zij fijn vind spelen.

Princess Piranha schreef:

Inderdaad, die vind Peach weer lekkerder spelen en die kiest weer voor Fox, ga zo maar door. Meningen blijven er altijd bestaan over de Game en dat is maar goed ook. Ik zelf blijf het één van de mooiste spellen vinden voorop de Gamecube.

Princess Piranha schreef:

een ander sterk punt van marth is dat zijn krijgt in het puntje van zijn zwaard zit, je aanvallen zijn sterker wanneer je je vijanden dus van afstand raakt.

bij Roy is het net omgekeerd, de punt van het zwaard is zwak en het gedeelte bij de handgreep is sterker, Roy moet dus dichter op de vijand staan om een sterkere aanval uit te voeren, dat heeft natuurlijk veel meer risico dan marth.

avatar van Maarten||
Wat vinden jullie van Sheik? Persoonlijk vind ik het de beste speler van het spel .

avatar van JohnWilliams
Sheik, mjaw valt wel mee, ik vind DK, Mario, Peach, Roy & Falco de beste van het spel.

Muffinhead
Sheik is een goeie tier, maar ze heeft helaas een groot gebrek aan KO aanvallen. das gelijk de voornaamstelijke reden dat ik niks met haar kan, ( normaal is dit te compenseren met Zelda, maar daar kan ik nog minder mee)

mijn main is Samus, ze is de snelste niet maar heeft een mooi aantal lange afstand aanvallen en smashes, daarnaast trick ik graag mensen bijvoorbeeld door de normale B> rakketen af te wisselen met >B Smash raketten of het B kanon op te laden en zo door het level te gaan lopen, dat schrikt veel spelers af, wat weer openingen geeft om andere klappen uit te delen.

ik blijf eigenlijk heel vaak bij samus.

enkele andere waar ik nog wel aardig goed overweg mee kan zijn Peach en (Y)Link, daarnaast probeer ik mezelf nu in Pikachu te trainen.

avatar van equalizersound
leuk spel ik vond popetjes zoals pichu en dokter mario wel jammer het waren gewoon pikachu en mario in een ander jasje maar bowser maakte veel goed

avatar van JohnWilliams
Bowser heeft zo'n stomme besturing, loopt zwaar etc. en zijn aanvallen zijn wat sloom. Nee, geef mij dan maar Peach of Falco

Toch een van de populairdere games,
die zelf ook veel heb gespeeld.

looANIMEool schreef:

Mijn mening is verandert, favoriete characters zijn nu Marth, link, roy, dr. mario en ik vind peach erg leuk. Ik heb ontdekt wat er zo goed aan roy is, maar ben nog steeds beter met marth. Aleen in plaats van te horen wat je favoriete characters zijn wil ik nu eens weten welke characters jullie echt heeel slecht vinden, ik ben echt heeel slecht met yoshi, pichu, en bowser.

Ik kan echt niet goed overweg met Mewto ^^'

Met Yoshi kan ik weer juist wel overweg

avatar van 7higer7
mewto en pichu vind ik ook geen fijne chars
falco marth en link zijn mn favoriete !
ben hem nu weer aant herspelen ditmaal met sheik

Ik kan echt niet goed overweg met Mewto ^^'

Met Yoshi kan ik weer juist wel overweg

Oh ja, mewto was ik vergete echt 1 van de slechtste en toch 1 van de moeilijkste te halen .

avatar van JohnWilliams
De moeilijkste Character waar ik mee overweg kan is toch echt wel Jiggelypuff...wat een slappe attacks heeft dit ding. Ook Pichu is niet al te sterk, Mewto was wel goed hij kan namelijk kogels opladen die best hard kunnen aankomen op je tegenstander.

JohnWilliams schreef:

ooit al eens geprobeerd op het juiste moment zn beneden b move te gebruiken?

avatar van Spawn NL
JohnWilliams schreef:

Pichu is eigenlijk vrijwel het zelfde als pikachu en als je weet hoe je er mee om moet gaan kun je zeker veel mensen er af blazen, vooral met die attack dat er zo'n bliksem straal uit de lucht komt.
Grappig als in 2 vs 2 een iemand pichu pakt en de ander pikachu dan kun je heel de map zowat constant vullen met bliksem.

avatar van JohnWilliams
Maar als je die aanval doet dan kan je heel vaak niks, tenminste als je de aanval uit voert sta je stil en heb je dus kans om neer gebeukt te worden.

avatar van Spawn NL

Achja

"Elk voordeel heb zun nadeel"

looANIMEool
Bij iedere character is wel iemand die em goed vind, maar iki heb nog nooit gehoord van iemand die goed is met pichu behalve Spawn NL dan, maar vind je pichu echt goed of kan je er wel mee overweg maar de character zelf is flut?

Muffinhead schreef:

ooit al eens geprobeerd op het juiste moment zn beneden b move te gebruiken?

Inderdaad, die aanval is heel erg sterk. Opzicht zijn haar (Haar toch?) aanvallen geen eens zo heel slecht. Alleen aan boven B heb je gewoon niks. Als je klaar bent met zingen je wordt je tegenstander toch al wakker.

avatar van JohnWilliams
Dan slaap je zelf...de B-toets naar beneden heb ik nog nooit gebruikt, misschien maar eens proberen. Maar het is natuurlijk niet één van de beste.

Muffinhead
jigglypuff is niet het karakter waarbij je zn b moves voordurend moet gebruiken.

B up is meestal te traag en is de tegenstander wakker voor dat jij dat bent.

Rollout is wel weer heel handig als je het onder de knie hebt, het heeft namelijk nogal wat risico's, maar als je hem compleet opgeladen tegen een tegenstander kunt aanrollen geeft dat toch een enorme klap.

en rest is natuurlijk een instant KO move. het lastige hieraan is echter dat je precies in je tegenstander moet gaan staan anders werkt het niet.

maar veel van haar a moves zijn makkelijker te gebruiken waarmee je dus toch erg leuke combo's kunt maken.

ze heeft dus alleen flink wat training nodig.

looANIMEool schreef:

Hoe kun je die halen dan? want die heb ik als een van de weinige nog niet.

the deftone schreef:

Hoe kun je die halen dan? want die heb ik als een van de weinige nog niet.

Phoe, lang geleden. Volgens mij moest je Mew in een Pokeball tegenkomen. Maar daarnaast was er ook nog een andere mogelijkheid... dacht ik...

looANIMEool
De enige mogelijkhijd is simpel door 8 uur lang (of langer) vs. mode gespeeld te hebben (niet achter elkaar, maar in totaal). Dit lijkt en is simpel, maar duurt toch best wel lang, ik heb het gedaan door gewwon endless melee te doen en dan 8u lang aan laten staan maar je kan ook gewoon spelen en dan krijg je hem vanzelf wel. En dat van dat mew in pokébal dat is om een mewtrofee te krijgen.