Super Smash Bros. Melee (2001)

Nintendo GameCube
Fighting

Ontwikkeld door HAL

Kies uit vijfentwintig van Nintendo's grootste sterren, en vecht het uit in allerlei verschillende Nintendo werelden.

avatar van Mega Man
Melee blijft een klassieker en één van de meest gespeelde Cube games ooit! Ik vond het level Onett iets magisch hebben met die mooie soundtrack op de achtergrond. Het klinkt misschien vreemd maar ik moet bij dit level altijd aan kerstmis denken. Melee was dan ook één van de eerste games die ik helemaal grijs ging spelen met 4 man toen de Cube uitkwam. Samen met o.a. Tony Hawk's Pro Skater 3, SW: Rogue Leader en Timesplitters 2 was Melee een directe topper in 2002 en één van de games waar ik mooie herineringen aan heb overgehouden als ik terug denk aan de tijd dat de Cube net was aangeschaft. Naar mijn mening is Melee dan ook superieur ten opzichte van het eerste deel. De originele Smash Bros was natuurlijk tof en erg origineel maar Melee maakte er een speciale beleving van.

Brawl is dan weer beter en dan alleen al door de veel grotere Single Player (zo'n 4 uur bezig en nog maar 43% voltooid terwijl ik Melee op één avond een aantal keer kon uitspelen), meer personages en stages, level editor..en ga zo maar door. De intro van Brawl en de filmpjes in de Single Player zijn werkelijk prachtig in elkaar gezet. Toegegeven, de nieuwigheid raakt er een beetje vanaf na het meesterlijke Melee, maar Brawl is echt een zeer indrukwekkend schouwspel met nog heftigere gevechten en drukkere achtergronden. Mensen die Melee een warm hart toedragen moeten Brawl absoluut in huis halen. Heb je geen Wii, koop er onmiddelijk één. Zo goed is Brawl! Een absolute must-have, duidelijk een beter deel dan Melee en een Wii-klassieker in waarwording.

Game_Kaza
Zovaak uitgespeeld? Heb je het spel niet uitgespeeld zodra je alle Trophy's hebt?

Nee, pas als uitgespeeld als je alle events, levels en personages hebt. Ja, die honderden trophy's halen vond ik niet de moeite, ik had er heel veel.

Trophy's heb ik me ook nooit druk om gemaakt. Volgens mij moet je echter wel een aantal specifieke trophy's behalen om bepaalde levels vrij te spelen.

Game_Kaza
Dat is waar. Alle Trophy's halen is meer voor het respct en eer En de vele moeite die je nog tegaan hebt.

avatar van Mega Man
Game_Kaza schreef:

Spelen jullie geen Brawl op dit moment?

Mega Man schreef:

Spelen jullie geen Brawl op dit moment?

Alle trophy's zijn gehaald xD Dus ja, Brawl is aan de beurt Maar ik heb het niet in bezit, ik speel het vaak bij een vriend. Die de vervelendste missies voor mij over houd xD

avatar van batexated
supervet spel zoals k van supersmash bros gewent ben, toch vind ik deze minder als de eerste supersmash. bij deze was de besturing gewoon minder vind ik persoonlijk.

Hoezo? Ik vond de besturing perfect, totale controle.

Even wennen, dat wel.

Like, duh..

vind dit de beste van de 3

avatar van solidKevin
Hartstikke leuke game maar vind brawl iets leuker.

joeri592
review super smash bros melee

In de Single Player heb je veel te doen, naast dat je alle karakters probeert vrij te spelen (wat niet alleen lukt met de Single Player). Zo heb je 4 verschillende modes, naast de Training elementen. Zo heb je Classic, Adventure, All Star en Event Match. Classic is gewoon tegen allerlei CPU tegenstanders vechten om het daarna op te nemen tegen Master Hand (en af en toe komt Crazy Hand er dan ook nog eens bij). Adventure Mode is verreweg mijn persoonlijke favoriet. In Adventure mode ga je door allerlei Nintendo werelden heen (Mushroom Kingdom, Brinstar, Big Blue) en probeer je aan het eind van zo'n level te komen om dan die Level Boss te confronteren. All Star is een soort van Survival Mode. Event Match maakt de game super interressant. In deze mode moet je een bepaald doel voltooien met uitzonderlijke omstandigheden. Zo moet je bij een Event Match als een superkleine Luigi tegen een gigantische Bowser vechten om die Event Match te behalen. Erg leuk gedaan.

De Multi Player mode is natuurlijk het hoogtepunt van SSBM. Zeker als je tegen ervaren spelers gaat spelen. Dan kan je er namelijk niet meer blind op gaan rammen, maar moet je vaak goed nadenken over wat je doet. Wat zijn mijn kansen? Wie is er sterker in de lucht? Hij of ik? Over dat soort dingen moet je allemaal nadenken. De Multi Player Battles vinden in allerlei Arena's plaats, die zich in verschillende Nintendo werelden afspelen, bij sommige levels gebeurt er heel veel en bij sommige helemaal niks. Het is maar net waar je van houd. Ook heb je in het spel items. Items waar je mee kan aanvallen, items die je herstellen en ook Poke Balls. Als je die gebruikt komt er een Pokemon uit en die Pokemon kan je helpen in een gevecht. Het is natuurlijk dan nog de vraag wat voor Pokemon eruit komt, want dat valt nooit van tevoren te zeggen. In Multi Player heb je allerlei modes, zoveel dat ik ze niet allemaal ga behandelen, het is veel leuk om er zelf achter te komen wat deze modes zijn en wat je er mee kan doen.

Conclusie
Het mag duidelijk zijn dat SSBM gewoon een van de beste, verslavende en ook nog eens mooi uitziende games is voor de Gamecube. Met de Single Player ben je uren zoet en om dan nog maar te zwijgen over hoeveel tijd de Multi Player jou gaat besteden. Een echte must-have voor je Gamecube!

gameplay 10
graphics 9
replay 10
sound 9

cijfer 9,7(gameplay en replay telt 2 keer mee bij mij omdat dat de belangrijkste dingen zijn vind ik)

avatar van solidKevin
Ben ik het helmaal mee eens hoor vond hem alleen geen 5* waard maar toch inderdaad een must-have!

solidKevin schreef:

dan ben je het dus niet helemaal met me eens

avatar van solidKevin
Nou omdat ik hem geen 5* betekent niet dat ik het niet helemaal met je eens ben. Ik vond de adventure mode na een tijdje wat saai worden en als je geen nieuwe trofee meer krijgt en alle levels hebt dan wordt het iets minder daarom geef ik 4,5*.

dus ben je het niet helemaal met me eens

dus ben je het niet helemaal met me eens

Ja jij je zin .

solidKevin schreef:

toch nog 5 sterren gegeven

toch nog 5 sterren gegeven

Ja klopt ik vond hem toch nog net goed genoeg om 5* te geven. Hij stat btw ook in mijn top 10

joeri592
je bent fan van deze serie zie ik, 3 ssb op een rij!

joeri592 schreef:
je bent fan van deze serie zie ik, 3 ssb op een rij!

Ja klopt helemaa!

Beeld: 4,5*
Geluid: 4,5*
Gameplay: 5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,75* (afgerond 4,5*)

avatar van finitio
Ehm SolidKEvind, 4,75 afgerond = 5.

finitio schreef:
Ehm SolidKEvind, 4,75 afgerond = 5.
Ja weet ik.

avatar van solidKevin
Even voor iedereen kijk niet meer naar mijn berichten met die sterren ok? Heb je niks aan en wilde wat anders proberen werd niks dus klaar.

avatar van solidKevin
Eigenlijk net zo leuk als de eerste. Alleen dan met een adventure mode en nog wat andere dingen erin. Ik vind het persoonlijk best moeilijk om een keuze te maken uit 25 characters waaruit je kunt kiezen (werd in brawl nog erger). De levels zijn ook echt leuk (vooral the Final Destanation!). Ik heb hem pas nog gedaan en toen viel me één ding op: De besturing is eigenlijk best stroef (nee met mijn GC controller is niks mis). Maar dat kan ook komen omdat ik de snelle reacties van brawl gewend ben. Gewoon een top game 4,5*

ik heb alle trophys