Super Smash Bros. Melee (2001)

Nintendo GameCube
Fighting

Ontwikkeld door HAL

Kies uit vijfentwintig van Nintendo's grootste sterren, en vecht het uit in allerlei verschillende Nintendo werelden.

Erg leuk spel, na een tijdje word ik het wel zat. Maar vanzelf ga je er gewoon weer zin in hebben. Leuk om veel characters te kunnen kiezen, zoals Zelda.

JohnWilliams schreef:

Fox is een stuk minder snel dan meneer Falco.

Verschilt per aanval geloof ik. Kwa rennen... zou je erg an het spel moeten houden om het uit te testen. Het zal vast ergens op internet te vinden zijn.

Goed spel met een paar pokemon wat ik erg leuk vin
[quote=Ga_me_bre_ker]Als nintendo niet zo uitgebreid was was dit spel nooit gekomen[/quote]

avatar van Ga_me_bre_aker
[quote=Ga_me_bre_ker]de x-box zou ook met z'n spel moeten komen [/quote]

avatar van JohnWilliams
Ga_me_bre_aker schreef:
[quote=Ga_me_bre_ker]de x-box zou ook met z'n spel moeten komen
[/quote]

XBOX heeft toch al goeie spellen vind je niet?
En bedoel je de XBOX of echt de 360? Al neem ik aan dat je die 1ste bedoelt.

JohnWilliams schreef:

XBOX heeft toch al goeie spellen vind je niet?
En bedoel je de XBOX of echt de 360? Al neem ik aan dat je die 1ste bedoelt. [/quote]

nee ik bedoel de 360

Quoten is simpel hoor, gewoon even in een vakje op het meest rechtse knopje klikken....

Ajax&Litmanen1 schreef:

wat bedoel je daarmee

wat bedoel je daarmee

Dat je dat hierboven niet goed doet.

avatar van Mega Man
Goed spel met een paar pokemon wat ik erg leuk vin
[/quote]

Mega Man schreef:

Gelukkig hebben ze dan ook het voordeel dat ze al wat langer meedraaien in de gamewereld. Dan bouw je zoiets gewoon langzaam op en zit je op een gegeven moment met een kist vol spelfiguren. Wat te doen? Stop ze bij elkaar in een vechtspel als een soort reünie en je krijgt een klassieker als resultaat. Ik kijk al rijkhalzend uit naar Brawl. Het walhalla voor de Nintendo gamer![/quote]
word dat ook zo'n soort spel dan??
hopelijk voor de wii

Ga_me_bre_aker schreef:

word dat ook zo'n soort spel dan??
hopelijk voor de wii

Word die ook http://www.gamesmeter.nl/game/1586 . Staat bij de beschrijving. De mogelijkheid om met een gamecube-controller te blijven spelen is er nog als het goed is.

Ja die mogelijkheid is er nog in Brawl. Het speelt ook veel gemakkelijker dan met de wii controls, en er is toch niks gedaan met de bewegingssensoren van de wii controller.

Super Smash + minimaal 3 andere mensen + bier = een zeer lange avond

avatar van JohnWilliams
EasyG schreef:
Super Smash + minimaal 3 andere mensen + bier = een zeer lange avond

Zonder bier is het voor mij ook een leuk spel.
Zeker met vrienden blijft het spel leuk alleen voor een hele avond zou ik het toch niet willen doen. Dan gaat het toch een beetje vervelen. Meestal wissel ik het dan af met Mario Kart: Double Dash.

blijft een leuke multiplayer game
je kan het voor jezelf moeilijk maken met handicap, items, 1 vs 3, gewoon veel mogelijkheden
en dan te bedenken dat Brawl waarschijnlijk beter word

Vroeger heb ik deze spel helemaal kapot gespeelt en nu doe ik het op de Wii.
Dikke 5,-

Klaarblijkelijk heb ik de game Super Smash Bros. Melee toch veel te kort gespeeld om hem volledig op waarde te kunnen schatten. Heb destijds redelijk wat potjes gespeeld, als het even kon met meerdere mensen, en beleefde daar genoeg lol aan, maar ik kon me niet aan het gevoel onttrekken dat het een ietwat overroepen spel is.

Afgelopen week heb ik vele uren in het spel gestoken met een vriend die er weg van is, en het bleek nogal een eye-opener te zijn voor mij. Wát een lol namelijk! De gevechten zijn gewoon verschrikkelijk cool. Het ziet er simpelweg bijzonder grappig uit hoe cartoony personages, de een schattig de ander stoer, elkaar te lijf gaan in een moordend tempo. Het gaat allemaal erg snel en er gebeurt bijzonder veel in het speelscherm, wat het extra bewonderendwaardig maakt dat het nergens chaotisch wordt. Bovendien zien alle karakters er gaaf uit, en hebben ze verschrikkelijk leuke aanvallen. Wat voor mij als Nintendo-georienteerd gamer ook erg leuk is, is de herkenning. Allerlei muziekjes, achtergronden/speelvelden, geluiden en karakters die je herkent uit games die je al eens gespeeld hebt. Om ze dan allemaal samen in een game te gooien en met elkaar te laten vechten was echt een geniale zet.

De gevechten an sich zijn al verschrikkelijk gaaf, maar er valt verder genoeg te beleven aan andere dingen. De special melee wedstrijden zijn geinig, evenals de toernooien en het uitspelen van de classis, adventure en all-star modes, maar vooral ook het vrijspelen van alle karakters en maps is een leuke bezigheid. Wat me het meest bezighoudt zijn de events, ze zijn echter op den duur behoorlijk moeilijk; van de 50 heb ik er in totaal maar 38 uit weten te spelen tot nu toe. Niets ergs aan natuurlijk, enkel een uitdaging om beter te worden.

Naast al het positieve is er toch nog een punt van kritiek, waardoor vijf sterren er niet in zitten, namelijk het feit dat het me nogal tegenviel dat een aantal karakters gewoon praktisch hetzelfde zijn (Mario/Dr.Mario/Luigi, Fox/Falco, Pichu/Pikachu, Roy/Marth en Link/Young Link). Daar had men wel iets origineler kunnen zijn. Maar ach, het mag de pret niet drukken, SSBM is namelijk een fantastische game waar je megaveel plezier aan beleeft. Derhalve een verdiende 4.5. Voorwaarde is wel dat je het met twee of meer personen speelt, want alleen is de lol er gauw af.

Tot slot nog even een nutteloos lijstje van favoriete karakters om mee te spelen:

1. Link - met name de 'spinning sword-attack' heeft me door menig spel gesleept
2. Ganondorf - heeft maar liefst 5 krachtige aanvallen, gemiddeld zijn het er 2?
3. Kirby - schattig beestje die sterke aanvallen heeft (wat ziet het er grappig uit, een roze bal met een gigantische hamer!) en moeilijk te bevechten is

Goodfella_90 schreef:

[/i]

Daar heb je zeker een punt, waar vele eerst mee zaten. Hoewel de aanvallen verschillend zijn zijn de effecten anders, en in gevechten verschillen ze vaak wel. Dr Mario heeft met bebaalde aanvallen een minder berijk, maar wel veel sterker. En Luigi heeft wat andere aanvallen die voor compleet andere technieken kunnen zorgen.

Roy kan mensen met vuur in 1 keer wegslaan, maar of ze nou 80 of 0 schaden hebben, ver komen ze niet totdat je tegenstander echt veel schade loopt. Marth begint niet al te sterk maar zodra de tegenstander meer schade heeft kan de genadeklap ook makkelijk worden uitgedeeld.

Fox, Falco... De ene is in een paar opzichte sneller oflangzamer dan de ander. Falco is (knal)rechts-A een erg sterke aanval die bij Fox weer (knal)boven-A is. Etc etc etc.

Je hebt zeker gelijk dat het niet heel origineel is en wat nadelig (op het eerste gezicht). Maar je kunt er ook anders naar kijken, anders waren er al heel wat characters minder, en de meeste Nintendo fans zullen onlangs op elkaar lijkende aanvallen toch blij zijn dat ze er zijn.
Je kan het wellicht niet merken, maar verschil is er.

avatar van Princess Piranha
Goodfella_90 schreef:
1. Link - met name de 'spinning sword-attack' heeft me door menig spel gesleept

Prima keus :3 Die aanval kan je nu in Brawl opladen btw

Nja, Game_kaza, enige verschil was toch vooral het uiterlijk en het verschil in kracht (aanval van Roy is sterker, pijlen van Link gaan verder etc.). Dat vind ik redelijk inspiratieloos. Moet toegeven dat ik inderdaad blij was met het lekker volle speelveld, maar ik had dan liever een paar andere personages gezien in plaats van anderen te kopieren.

Overigens heb ik me suf gelachen om Mr. Game & Watch. Ik wist nog niet hoe hij eruit zag, maar wel dat hij het laatste personage was die ik vrij moest spelen. Ik keek er dan ook reikhalzend naar uit om te zien wie hij was en waarom hij de sterkste van het spel zou zijn. Mijn reactie toen ik met hem geconfronteerd werd laat zich raden. Ook het enige personage met wie ik écht geen KO forceren kan.

Game_Kaza
Wees gerust. In Brawl heb je daar geen last meer van, op het Fox-Falco-Wolf rijtje na.

Ben ik dan echt de enige die Samus de ideale speler vond? Zowel van dichtbij (punchen, de vuurvlam) als van veraf (raketten, energieblast....ideaal als je ze allebei achter elkaar doet om je tegenstander te verrassen haha) de ideale character.

avatar van Princess Piranha
Nee hoor, een van me vrienden was ook altijd Samus

Kirby was eerst lange tijd mijn favoriet, maar die werd wat eentonig. Om nu de hele pot door als een baksteen steeds neer te vallen, nee....

Mr Game & Watch was duidelijk de meest irritante. Vond het een zinloos aanwezig personage. Zijn Game & Watch level was ook heel saai.

Samus is een van de beteren, maar zijn raketten en energieblasts werken niet optimaal; mist wel eens het doel.

Game_Kaza
MMhh, heb nog niet iemand tegengekomen die met Samus of Kirby erg goed was. Ze waren meestal iets te langzaam of te zwak om echt een moeilijke match te winnen.

avatar van BlackskullB
Dan moet je eens met mijn broertje vechten, zijn beste char was altijd Samus in Melee, had altijd wel moeite met hem. Kirby daarentegen...heb k nooit iemand gezien...misschien Bruce...maar erg goed kan ik hem niet noemen XD

Ik was ook steengoed met Samus. Ik had de tactiek als ik ver weg stond dat ik raketjes schoot en ondertussen een blast aan het opladen was. Na een paar raketten waarbij ik de tegenstander meestal zeker een keer raakte knalde ik er een blast achteraan. 9 van de 10 keer een voltreffer en als je al wat schade had dan was ie bijna altijd dodelijk.
Van dichtbij was Samus ook klasse. Iedereen kent de punch met het gele pookje, werkte ideaal. Ook prettig wat iemand vastpakken en hem dan wegslaan. Al konden geloof ik dat meer personages.
Een vriend van me was ontzettend goed in Link, dus we hadden vaak titanengevechten. Mooi dat ik ze regelmatig wel won. Terecht dat dit spel in mijn top 10 staat.

avatar van BlackskullB
Zekersteweten terecht dat ie in je top 10 staat ^^
en Samus is inderdaad wel erg handig, zowel voor ver weg als dichtbij inderdaad. Al kan ik er niet zo goed mee overweg, Samus is zeker geen watje.
Die tactiek ken ik inderdaad wel ja, een vriend van mij gebruikte die ook altijd als Samus =P alleen wou die mij bijna nooit raken ermee XD