Super Smash Bros. Melee (2001)

Nintendo GameCube
Fighting

Ontwikkeld door HAL

Kies uit vijfentwintig van Nintendo's grootste sterren, en vecht het uit in allerlei verschillende Nintendo werelden.

avatar van basik
Dit is toch wel de coolste nintendo/party game die ik heb gespeelt! Het vechten met game caracters die er altijd zo onschuldig uit hebben gezien en het speelt nog lekker weg ook. 4,5*

avatar van Spawn NL
Toen ik deze game voor het eerst zag dacht ik, wat gebeurt er allemaal. Vele verschillende soorten characters sprongen,vlogen of rende door het beeld met als gevolg complete chaos. De eerste keer dat ik hem ook echt speelde was ik regelmatig mijn character dan ook gewoon kwijt.

Ik denk dat in de chaos ook een deel van de kracht van dit spel zit, de characters zijn goed uitgebalanceerd als je ze een beetje leert kennen. Er zijn meer dan genoeg levels om je mee te vermaken ook zitten er veel haalbare achievements in deze game.
Ik vind dit overigens wel echt een Party-game die je lekker op de bank met 4 vrienden moet doen, tegen de computer gaat er al een hoop van de lol af voor mij.
Ik kan haast niet wachten op SSB-B

avatar van Brain Stew
De ultieme party-game! Vooral als je met vier vrienden speelt is dit geniaal. Kirby ownt natuurlijk het hardst met zijn baksteenmove en zuigkracht.

avatar van dwejkk
Mijn eerste console game! Heb het destijds ook erg vaak gespeeld, en ik speel af en toe nog steeds.

avatar van jordybeukeboom
Brain Stew schreef:
De ultieme party-game! Vooral als je met vier vrienden speelt is dit geniaal.

Het wachten is op Super Mario Kart

avatar van Capo Regime
het is een grappige game en zeer zeker gezellig met veel mensen, het feit dat de allstars van Nintendo erin zitten is zeker een plus en haalt het gevoel van weleer weer naar boven, maar toch vond ik het een beetje kinderachtig bij vlagen. het isnderdaad leuk dat de helden van de games die ik vroeger speelde erin zitten, maar er is een reden waarom ik die games niet meer speel.
dus ik geef het een 3.5 puur op gevoel.

Capo Regime schreef:
dus ik geef het een 3.5 puur op gevoel.

De Game is inderdaad leuk om met z'n alle te spelen. Heb het spel zelf ook, geweldig spel alleen soms gaat het een beetje vervelen. Voor mij gelden 5 sterren omdat ik het nog steeds best knap en mooi gemaakt vind. Vooral met z'n vieren word het spel steeds gezelliger.

avatar van Car-freak
dit is een goed een leuk spel vooral met veel medespelers ik heb deze game zelf thuis liggen en hij is echt geweldig

avatar van JohnWilliams
Wat de game zo leuk maakt zijn de verschillende landen, ook de spelers waaruit je kan kiezen zijn leuk. Sommige zijn van Pokémon zoals Pikatchu, maar je hebt ook Pokéballen en een Pokémon Stadion. Heel leuk gedaan, verassend is ook dat je denkt dat bijv. Peach slecht is maar dat ze juist heel erg goed is.

avatar van Car-freak
ja daar heb je gelijk in john maar soms zijn ze ook wel slecht de slechte maar jong-link is ook heel goed beter als de oude en dat is ook raar

vindt je niet

eh....ja heel erg raar .

avatar van Gizzmann
Geweldige game en ook geweldig om met vrienden te spelen, al is het voor mensen die het voor het eerst doen wel een stuk lastiger omdat hij minder overzichtelijk is dan zijn voorganger.

Nadat deze was uitgekomen vond ik hem veel minder dan de vorige, maar als je eenmaal aan deze gewend raakt lukt het haast niet meer om die oude te spelen. Wat is die ineens verschrikkelijk kaal! Wat heb je ineens weinig keuze in characters! En waar zijn bepaalde moves?

Mijn favoriete character om mee te spelen is Bowser en dat vind ik dan ook een geweldige toevoeging. Wat andere nieuwe figuren kunnen mij wat minder boeien, want Mew-Two en Mr. Game & Watch zijn helemaal niet fijn. Wel leuk dat Jigglypuff er weer bij zit, het ultieme figuur om je speelgenoten mee te irriteren en heeft een dodelijke onder+B (slaap-aanval)

avatar van JohnWilliams
De Beste Characters zijn: Mario, Peach, D.K, Falco, Ice Climbers, Cannendorf, Captain Falcon, Marth & Roy. Maar de rest (op Pichu na) is goed.

Mijn favoriete party-game, in je eentje is de lol er wat sneller van af, maar met wat vrienden kun je dit jaren blijven spelen.

En de ice climbers zijn irri.....

avatar van JohnWilliams
Omdat ze met z'n tweeen zijn zeker .

Ja, en als er eentje naar beneden valt, ben je al een leven kwijt en respawn je alweer, Ik vind dat ze eerst allebij naar beneden moeten vallen voordat je een leven kwijt bent.

avatar van Gizzmann
Nee, als er een van de twee (in de normale versie de roze) naar beneden valt ben je er nog steeds, valt de ander naar beneden (de paarse) dan ben je gelijk weg (ook al heb je die roze er nog staan). Je speelt voornamelijk met die paarse dus is het helemaal niet erg als die andere naar beneden valt en juist erg fijn. In vind hun aanvallen alleen veel te lomp en niet bepaald handig.

Oh ok, heb nooit zo vaak met ze gespeeld dus dacht dat je altijd een leven kwijt was als er een naar beneden viel. Ik ga toch eens wat vaker met ze spelen.

avatar van JohnWilliams
Wat Gizzman zegt is juist, je heb een jongen en een meisje, als het meisje eraf valt heb je je jongen nog om door te vechten. Maar als de jongen eraf valt gaat je meisje automatisch weg en heb je een leven verloren. Best zielig voor het meisje ze is altijd afhankelijk van de jongen .

Ik heb het eens gecheckt en het klopt inderdaad..

avatar van Princess Piranha
AWESOME! Melee was beter dan zijn voorganger. Meer levels, meer chara's en meer items!!! (maar de items heb ik eigenlijk meestal uit staan..) Dit was mijn eerste cube game, dus ben er erg aan gehecht. Speel het eigenlijk na al die jaren nog steeds! Sterker nog, ik heb het net nog zitten spelen!

Ik vind Peach, Link en Marth erg fijn. Iceclimbers zijn soms wel irritant ja, vooral als ze allebij een waaier hebben @[email protected]

SSBM, je krijgt van mij je 5 verdiende sterren!

avatar van Mega Man
Wordt tijd om Brawl eens toe te voegen. Mario Galaxy staat ook al op Gamesmeter.

Mega Man schreef:

Doe dat.

avatar van Jermaine
Ook al is de balans net als in de voorganger niet helemaal in orde (sommige characters zijn gewoon minder dan bijvoorbeeld Link of Marth, hoeveel je er ook mee oefent), dit spel behoort tot de top van alles wat voor de Gamecube is uitgebracht. 5*

JohnWilliams schreef:

Als je de kleuren selecteert kun je ook met het meisje spelen, kijk maar naar het plaatje Niet dat het ene donder uitmaakt, maar toch.

Samen met James Bond Nightfire en Mario Kart: DD het meeste gespeeld.

SSM is geniaal! De settings, de personages, de aanvallen, de werkelijke sublieme muziek (Heb veel van de muziek op mijn pc) en de heerlijke levels en details maken van deze game een classic.

Dit is zo gaaf om te spelen, helemaal met 4 spelers. Uren, dagen, maanden, jaren plezier ermee gehad.

Speelde altijd met Samus. Lekker gniepig raketten afvuren en dan plots zon energieblast loslaten hehe. They'll never known what hits them

Relax
Leuk spel maar niet meer dan dat.
Mensen met vervelende truukjes die de heletijd hetzelfde doen (met multiplayer dan heh) waardoor je afgaat.
Jermaine weet waar ik het over heb

Of de iritatie van het muziek en level gebruik, maar de graphics en speelplezier lag hoog.. 4,0*

avatar van Maiky
Ik hou sowieso niet van dit soort spellen, maar het blijkt dat dit toch wel een van de populairste (zo niet, het populairste) Gamecube spelletje is... Nee, dit heeft mij niet lang kunnen boeien. Inderdaad, mensen die vervelende trucjes kennen hebben de (menselijke) tegenstander al te pakken voordat je hersenen die informatie hebben verwerkt. Heel jammer.

Ik moet zeggen dat ik de levels wel aardig vind ontworpen, maar overall kan dit spel (en dit soort spellen in het algemeen) mijn aandacht niet lang vasthouden. Daarvoor vind ik de beloningen iets te oninteressant, en de opbouw van de levels te beperkt. Objectief gezien geef ik 'm toch drie sterren. Leuk in het begin, leuk ontworpen, maar niet mijn ding

avatar van Maarten||
Brain Stew schreef:

Kirby is niet zo goed meer als bij de vorige. Nu zijn de beste 3 Link, Captain Falcon & Roy, geloof me .
Gevolgd daarop zijn Mario, Falco en Yoshi.

avatar van JohnWilliams
Maarten je vergeet de beste:"Peach".
En ook Cannondorf is onwijs goed!