Castlevania III: Dracula's Curse (1989)

Alternatieve titels: Akumajou Densetsu | Castlevania 3

Famicom Disk System / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / PlayStation 4 / PC / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Platform

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami en Palcom

De derde game in de Castlevania franchise speelt zich honderd jaar voor Castlevania 1 af. Graaf Dracula maakt een leger van puur kwaad om het land te veroveren. Simon Belmont is nog niet geboren in dit deel en dus speelt nu een familielid de hoofdrol. De nieuwe hoofdrolspeler heet Trevor Belmont en hij staat er dit keer niet alleen voor. In dit deel kan er namelijk een partner worden gekozen om je te vergezellen op je reis. Deze partners krijg je door ze te verslaan in een baasgevecht. Je kan maar één partner tegelijk kiezen, kies je een nieuwe dan verlies je je oude partner. De characters die zich bij je kunnen voegen zijn o.a. Grant DaNasty (Dynasty), Syfa (Sypha) Belnades, en Alucard Tepes. Een groot verschil met de eerste game is dat je nu passwords kan gebruiken zodat als je dood gaat je weer kan beginnen bij het level waar je was gebleven.

avatar van ReMyTje86
Een leuke Castlevania deel heb hem net op de emulator gespeeld ik vond het vrij vermakelijk, ik bekijk het wel of ik hem binnenkort een keertje uit ga spelen best wel grappig dat je met spirits kunt spelen en zo.

Game_Kaza
Aardig maar het is gewoon herhaling van elke castlevania, los van deel 2. Hier ben ik afgehaakt.

avatar van JacoBaco
Het schijnt dat er binnenkort een cartoon op Netflix verschijnt genaamd Castlevania. Een cartoon met als basis Castlevania III.

JacoBaco schreef:

Da's geen schijnt. Da's daadwerkelijk zo. Wordt zoals ik meen te weten 4 episodes van 30 minuten en is geschreven door Warren Ellis (die best wel wat bij elkaar geschreven heeft, voornamelijk comics, ik ken hem persoonlijk enkel van Ultimate Fantastic Four, Iron Man en de Moon Knight reboot van een paar jaar terug). Moet ook redelijk brutaal zijn.

avatar van JacoBaco
Het wordt zelfs R-rated. Ik ben eigenlijk wel enthousiast nu!

mister-fool
Awesome; ik ga die cartoons zeker bekijken.