Super R.C. Pro-Am (1991)

Game Boy
Racing

Ontwikkeld door Rare

Het uiteindelijke doel van het spel is om de Nintendo Championship Cup te winnen. Dit lukt pas wanneer je alle letters N I N T E N D O van de parcoursen hebt geraapt. Onderweg kom je extra wapens tegen en power-up punten.

avatar van Waackx
Racegames zijn nooit echt mijn ding geweest maar aan deze heb ik grote nostalgische gevoelens bij.
Was een hele leuke en ook uitdagende racegame die een soort Mario Kart/F1 kruising was die best pittige tracks had voorzien met pijlen om harder te kunnen gaan maar ook met spijkers en olievlekken op de weg om je snelheid te laten minderen.
Als je race won kom je ook je auto upgraden met allerlei nieuwe onderdelen en op elke track lag een letter van het woord Nintendo, als je die letters allemaak pakte kreeg je ook een beloning maar dat lukte mij nooit.
Voor een zwart-wit racegame uit 1991, was het best zijn tijd vooruit en heb mijn uren hiermee vermaakt.
Het originele doosje wat ik kocht als kind heb ik nog steeds, met de originele prijssticker erop van 69,00 Gulden.