Street Fighter IV (2008)

Arcade / PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Android
Fighting

Ontwikkeld door Dimps en Capcom
Uitgegeven door Capcom en BEELINE

In Street Fighter IV kun je kiezen tussen, onder andere, Ken, Ryu, Dhalsim, Zangief , E. Honda en Chun-Li. Ook in dit deel beheerst elk personage zijn eigen vechtstijl en bijbehorende speciale aanvallen. Neem het in een tegen een gevechten tegen elkaar op, om uiteindelijk Seth te verslaan en kampioen te worden.

FeZ
RedLine schreef:

Het spel is snel uit te spelen als je een beetje goed bent.

Ik vind het wel meevallen hoor. Als je uitspelen met 1 karakter bedoelt misschien wel, maar als je bijvoorbeeld alle karakters wilt unlocken ben je wel even zoet (mits je het niet op easy speelt natuurlijk). Vooral seth is een bitch.

Even iets anders; die lokaties die je in het begin hebt, zijn dat alle lokaties die in het spel zitten of zijn er nog een aantal te unlocken? Ik vind het jammer dat er veel uit de originele SF II games niet inzitten: bijvoorbeeld die van Ken, Ryu, E. Honda, M. Bison (die kwam toch trouwens gewoon uit Thailand net als Sagat?), Vega en Fei Long.

Wat is dit een heerlijke game binnenkort me me uitleg over Street Fighter IV. 4,5

avatar van Deftones_JP
Ik heb de game ook gekocht als absolute fighter-leek. Ik ben dan ook erg benieuwd of ik het tof ga vinden. Ik ga in elk geval op easy beginnen naar aanleiding van de verhalen van SilverGun.

echt een vette fightgame!!

avatar van Deftones_JP
Ik heb er nu een uur of zes opzitten met de game en op zich is het tof maar wel erg moeilijk. Als ik de tijd heb krijg ik de moves wel uit mijn controller maar tijdens de arcade mode (bijvoorbeeld) komt het er al een stuk lastiger uit. Sowieso vind ik die mode belachelijk moeilijk, als je op very easy speelt en nog nooit een dergelijke game heb gespeeld (zoals ik) dan is het niet te doen. Very easy doet vermoeden dat het een modus voor beginners is, zo voelt het absoluut niet aan naar mijn mening. Spelen jullie trouwens met D-pad of met de sick? (xbox controller)

Imperial Figure
De challenge modes zijn vooral pittig, de normal mode in challenge mode staat gelijk als de hard moeilijkheidsgraad in arcade mode.

deftones jp, ik speel sf4 met het pookje (met de x360 controller)
Ik ken ook alle ultra's alleen is het niet altijd eerlijk qua personages die je kiest, want niet iedereen is gelijk.
Je hebt personages waarbij je even lekker snel 2x kwart cirkeltje + LB uitvoert maar je hebt ook personages zoals guile waarbij je je eerst moet opladen waardoor je amper de kans krijgt om hem toe te passen want zo'n charge/oplading duurt veel te lang.
Het is dus echt een kwestie van kies de juiste persoon (een personage waarbij je lekker snel een ultra kunt toepassen waardoor je lekker op tijd bent met ultra in een perfecte timing).

Mijn beste tip voor het uitvoeren van een ultra is het veranderen van bepaalde knoppen, dus maak van LT, RT en van RT, LT en hetzelfde geldt voor LB en RB.
Anders zit je met 1 hand te klooien met het pookje of d-pad en LB tegelijk, na het om switchen van de knoppen heb je veel meer ruimte en soepelheid door middel van 2 handen te gebruiken.
Dus nu is het: 2x kwart cirkeltje + RB.
Het is natuurlijk ook maar net wat iemand gewend is.

avatar van Bahamut Zero
Imperial Figure schreef:

Jouw beste tip?

avatar van Deftones_JP
Ok bedankt voor de informatie, ik zal het eens proberen!

Bahamut Zero schreef:

Jouw beste tip?

haha, oh ja, bahamut zero gaf mij de tip dus officieel komt de tip bij bahamut weg.

Ik begrijp dat opladen niet.

bijv er staat laad naar links, laad naar rechter, druk links, druk rechts, doe trap

als k dat wil doen als ultra combo

k probeer het dan, en lukt niet, k hou dan 1 of 2 sec de knuppeltje van me ps3 naar links, dan naar rechts 1 of 2 sec, dan tik ik snel naar links en rechts en druk op schoppe en krijg niks

Imperial Figure
Eternal Thug, ja dat is makkelijk maar niet gelijk in online mode gebruiken want dat gaat moeilijk
bijvoorbeeld je staat links, nu houdt de knop naar links vast voor 3 tot 4 seconden en dan heel snel erachter aan druk je rechts, links, rechts.
Ik probeerde het eerst ook voor 2 seconden maar dat was te weinig, ik telde bij ongeveer 3 seconden en toen ging het prima.

Gelukt, bedankt.

Taken
Ik heb de game sinds gister ff een kwartiertje gekeken of het wat was, ik heb alleen het probleem als ik de arcade mode wil spelen dat er steeds een online uitdaging tussendoor komt.

Dit is echt vervelend als ik online wil spelen kies ik wel network battle, ik ben nog een rookie dus ik wordt totaal afgemaakt online, ff kijken hoe ik dit uit moet zetten.

avatar van Bahamut Zero
Dat kan je in het hoofdmenu uitzetten. Je moet dan op de RB knop (Xbox) drukken, zal bij de Ps3 wel R1 zijn. Hier kan je je battle request instellingen wijzigen.

Taken
Oke bedankt!

SF IV is nu ook uit voor de PC.
Als iemand mij kan vertellen of de online modus goed toegankelijk is (stabiele pings, opties etc.) dan zou dat erg op prijs stellen

Mis ik iets of is de gameplay eigenlijk niet veranderd ten opzichte van Street Fighter 2? Stijltje is wel erg fraai maar helaas heb ik even geen gamepad thuisliggen. Het speelt wat lastig met alleen een toetsenbord.

BoordAppel schreef:

Het komt op het zelfde neer, maar hier heb je dus ook supercombo's die er zeer fraai uitzien. Veder dan natuurlijk nog de online modus. Het heeft wel wat toegevoegde waarde.

2 dingen waardoor dit spel geen klassieker is:

- Seth
- Veelste lange wachtijden tot je eindelijk potje ken vechten.

2 dingen waardoor dit spel geen klassieker is:

- Veelste lange wachtijden tot je eindelijk potje ken vechten.

Je moet ook gewoon arcade doen tot iemand je uitdaagt, dan hoef je niet de hele tijd te zitten niksen tijdens het wachten.

avatar van mr blijhoofd
woehoe beste fightgame van het jaar. man wat heb ik deze grijsgespeeld. heerlijke gameplay lekker ouderwetse gameplay maar in een nieuw jasje heerlijk

[ Hunter ] schreef:

IK bedoel als een potje begint dat die eerst 40 sec moet laden

avatar van mr blijhoofd
echt serieus ik heb deze game nu al wel een jaar in huis en ik speel m nog steeds kan er geen genoeg van hebben. ik heb nu bijna mijn 500ste match gespeeld online en ik wil verder. ik kan gewoon zeggen dat ik ervan baal dat binnekort super street fighter IV uitkomt. deze was al briljant

maxmus
Kan nu niet wachten voor super street fighter 4!

Ik ben steeds aan het twijfelen of ik deze Street Fighter IV nu ga aanschaffen of niet...
Tekken 6 speel ik al een erg lange tijd en ik ben momenteel op zoek naar een andere fighter om mijn tijd mee te vertoeven. Gezien de hoge score hier op GamesMeter lijkt mij dit alvast een goede keuze.

Deze gaat helaas uit mijn top 10 en ik haal er een punt vanaf, waarom? Omdat ik mij irriteer aan sommige dingen van het spel. Zo is Seth echt een kut eindbaas en is die niet te verslaan op normal of hard. En zo zijn de laadtijden voordat een gevecht begint zo ontzettend lang, 30 secondes ofzo.

avatar van Nomak
Eternal Thug schreef:
Zo is Seth echt een kut eindbaas en is die niet te verslaan op normal of hard.
Zo moeilijk is het helemaal niet. Wat wil je nou eigenlijk? Een eindbaas die helemaal niet terugslaat?
Van mij zou het best nog wel wat moeilijker mogen.
Eternal Thug schreef:

Even het spel installeren en je hebt nergens meer last van.

Geen enkele reden om je beoordeling omlaag te halen.

avatar van M0ntana
Dit is een klassieker in de fighting-genre..
De arcade is niet al te makkelijk dus je zou toch wel even goed moeten oefenen om het spel uit te spelen en alle characters te unlocken dit is dan ook goed gedaan, omdat je dan meer tijd gaat doen om het goed te kunnen spelen en zodra je het goed kan is dit een ECHTE klassieke fighting game, geloof me.

avatar van Metalfist
Vandaag voor het eerst een Street Fighter op de pc gespeeld maar ik sukkel toch nog met de controles. Iemand een voorstel wat de beste keyboard configuratie is? Ik heb zelf al wat aan het puzzelen geweest maar het lukt me niet om mijn zin echt te vinden...

avatar van Nomak
Toetsenbord? Vergeet het maar. Street Fighter is niet gemaakt voor een toetsenbord. Je gaat het dus niet makkelijk krijgen.

Met charge characters zoals Guile, Balrog, Vega, Bison, Chun Li, Honda en Blanka zal je weinig problemen hebben met de pijltjes en zo. Is misschien zelfs makkelijker. Maar met andere personages moet je meestal vloeiende cirkelvormige bewegingen maken, een keyboard lijkt me daar niet echt geschikt voor.

Maar goed, zo verschrikkelijk moeilijk is het eigenlijk ook niet. Pijltje naar onder, pijltje naar voren, en op een knopje drukken, dan komt er waarschijnlijk al een Hadouken uit. Dat is toch wel de basis voor veel moves.
Met iemand als Zangief, waar je twee volledige cirkelvormige bewegingen (720°) moet maken voor een super -of ultracombo lijkt het me wel erg moeilijk.