Street Fighter IV (2008)

Arcade / PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Android
Fighting

Ontwikkeld door Dimps en Capcom
Uitgegeven door Capcom en BEELINE

In Street Fighter IV kun je kiezen tussen, onder andere, Ken, Ryu, Dhalsim, Zangief , E. Honda en Chun-Li. Ook in dit deel beheerst elk personage zijn eigen vechtstijl en bijbehorende speciale aanvallen. Neem het in een tegen een gevechten tegen elkaar op, om uiteindelijk Seth te verslaan en kampioen te worden.

avatar van ps3me
Bij Digitala is deze best goedkoop vind ik. 52 euro volgens mij.

joeri592 schreef:
en zijn de controls met gewoone 360 controller ook goed

Ik vind het wel te doen en ga dus ook geen arcade stick aanschaffen.

Denk dat een arcade stick wel de speelbeleving ten goede komt, ik heb hier echter geen 80 a 150,- euro voor over.

Betreffend als je een beetje goede stick aanschaft, want dan kom je wel op dat bedrag.

avatar van ps3me
Is de besturing dan zo slecht?

ps3me schreef:
Is de besturing dan zo slecht?

Bij de PS3 niet.

avatar van ps3me
Oké, ik dacht er namelijk aan om dit spel misschien over een jaartje als het goedkoper is, te gaan kopen.

Game is met de 360 pad ook goed te doen hoor.

Game vergt zowiezo wel wat training ongeacht platform.

Vind de moeilijkheidsgraad erg hoog, maar merk hoe meer je oefend hoe beter je word ( logisch eigenlijk ).

Ik heb geen problemen met de controls, zeg alleen dat het arcade gevoel beter tot zijn recht zal komen met een arcade stick.

avatar van Bahamut Zero
Die super combo's zijn echt moeilijk. Iemand een tip voor Chun-Li?

avatar van SilverGun
Koop allereerst een FightPad. Die zou eigenlijk gebundeld moeten zijn met deze game. Zodra je wat complexere moves wilt doen dan een Hadouken wordt al snel duidelijk dat de gewone controllers behoorlijk incompetent zijn.

Daarna kun je het beste de Normal en Hard Trials in de Challenge Mode gaan doen met het character waarmee je goed wilt worden, dat is de beste methode om de belangrijkste combo's te leren kennen. In die spelmode staat linksboven in beeld de naam van de move die je moet uitvoeren, maar handiger is om op Back (Xbox 360) of Select (PS3) te drukken om te zien welke knoppen je precies moet indrukken.

Probeer vervolgens eens de Training spelmode tegen een CPU tegenstander. Daarin kun je ook een Command List van elke fighter opvragen. Zodra je het gros van de moves een beetje intuïtief kunt uitvoeren ben je wel klaar voor de Arcade mode.

Vooral niet beginnen op de standaard geselecteerde moeilijkheidsgraad, maar start eerst op Easiest. Normal is behoorlijk pittig wanneer je een nieuwkomer bent.

Succes!

Kan iemand aub mij helpen met... opladen. Er staat bij somige moves dat je eerst naar links bijv moet opladen, hoe doe je dat?

avatar van SilverGun
Een dikke seconde die richting opdrukken.

avatar van SilverGun
Iemand heeft een stem uitgebracht op de PC versie trouwens. Die is er nog helemaal niet.

Imperial Figure
Nu al de game van 2009, de beste fighting game die ik ooit heb gespeeld.
Weet nog steeds niet hoe het werkt om een vette combo (het veel slaan en trappen in een snelle combo) te maken al weet ik de ultieme power wel te gebruiken.
Weet die benamingen allemaal niet maar goed de game-play is verslavend en erg innoverend, het is old school street fighter 2 met next gen graphics en extra toevoegingen.
Wou eerst de ps3 versie kopen maar ben toch maar voor de 360 versie gegaan omdat ik gehoord had dat het allemaal rommelig in online mode was voor de ps3 versie.

Inpakken dead or alive 4 het is nu tijd voor SF4.

SF IV behoort ook voor mij nu al tot de toppers van 2009. Geweldig idd hoe ze erin geslaagd zijn om het old-school gevoel en de stijl te bewaren in een next-gen spel zonder krampachtig om te switchen naar 3D. Graphics en geluid zijn geweldig, de toevoegingen van de intro en outro filmpjes is leuk en de besturing is zelfs met een 360-pad heel erg goed te doen. Na enkele uren oefenen lukken zelfs de super en ultra combo's meer dan behoorlijk. (hoewel ik me vroeg of laat toch wel een arcade stick of dergelijks in huis zie halen).

Ook de nieuwe karakters zijn overigens erg leuk om mee te spelen en bezig te zien (met name El Fuerte is erg grappig en heeft een aantal geweldig uitziende throws en grapples). Ook aardig is dat er in de toekomst downloadable content beschikbaar zal zijn zoals een rits alternatieve kostuums en blijkbaar (als er genoeg vraag naar is) karakters die ontbreken ( http://arstechnica.com/gaming/news/2009/02/more-characters-for-sf-iv-depends-on-demand.ars ).

avatar van MecG
Eternal Thug schreef:

Dit houdt in dat je bijvoorbeeld 2 sec naar achteren moet drukken.
Vervolgens druk je naar voren en druk je op een slaan/schop knop.

Kan iemand mij helpen hoe die ultra's werken? Ik speel het nu al een week, maar het is me pas 1 keer gelukt.

Old school is weer aan de top. Prima vechtspel dat het bij mij beter doet dan een Tekken of Soul Calibur. Vergt wel een lading oefenen wil je online mee kunnen doen.

Besturing van de game is ook niet voor iedereen gemakkelijk.
De moves zijn bij sommige personages echt onuitvoerbaar zoals een Zangief of El Fuerte. Er wordt dan ook vaak gekozen voor de karakters met simpele besturing zoals een Ryu of Sagat.

Online modus is goed uitgewerkt en is voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor de blaren op de duimen!

Wat ik een groot nadeel aan het spel vind is de eindbaas. Weinig origineel en enorm frustrerend! Op easiest is hij al verschrikkelijk irritant als je geen herhaling van focus attacks of kicks wil/kan gebruiken.
Nog een klein minpuntje is de boyband muziek in het start scherm.

Christian schreef:

Een voorbeeld is Ken met de ulta. 2 x van beneden naar voren en bij de 2e x low punch, medium punch en high punch tegelijk indrukken (L2 geloof ik, kan je zelf instellen)

Imperial Figure
Christian schreef:

Mij is het eindelijk gelukt, oefening baart kunst.
Ik zal je even helpen met de ultra's en super combo's voor bepaalde characters (ik ken alleen maar de combo's voor ken,ryu,akuma,fei long,sagat en alle characters die bijna dezelfde button config nodig hebben.

360=X(ps3 is Vierkant), A(ps3 is X), Y(ps3=driehoek), B(ps3 is rondje), RB(ps3 is R1), R1(ps3=R2), LB(ps3 is L1), L1(ps3 is L2)

ALS JE AAN DE LINKER KANT STAAT GELDT DIT

Ryu

ULTRA combo= halve circle(onder naar rechts), halve circle(onder naar rechts)+LB(ps3=L1)

SUPER combo= halve circle(onder naar rechts), halve circle(onder naar rechts)+RB(ps3=R1)

(DEZE COMBO'S WERKEN OOK VOOR KEN en FEI LONG)

Akuma

ULTRA combo= X, X, pijltje naar links, A, RB (dit moet snel achter elkaar)

SUPER combo= X, X, pijltje naar rechts, A, RB (dit moet snel achter elkaar)

En iemand zij dat hij de boyband nummer niet zo mooi vond en opzich klonk het ook wel wat op een n-sync achtig nummer, dit nummer zou beter zijn geweest:

YouTube - Street Fighter 2 Ken Song OC remix

avatar van ps3me
zit hier ook een soort story mode bij, waardoor je dus zeg maar moet rondlopen etc. ?

Nee helaas niet er zit een arcarde mode in waar je nieuwe personages bij kan vrij spelen.

Ik vind het wel tegen vallen na al die positieve reacties.

Het spel is snel uit te spelen als je een beetje goed bent.

Dit soort games hebben altijd een overbodige story mode. Haal het eruit of doe er wat goeds mee.

overbodig?? Wat moet je anders met dit spel doen alleen online spelen daar word je ook moe van.

Ik speel op dit moment met Ryu Balrog en Rufus ik ben nog een beetje aan het kijken wat het beste is. Iemand tips??

avatar van ps3me
Ik vind een goed verhaal in een game nou niet bepaald overbodig.

Een goed verhaal in een fighting game is voor mij wel overbodig, zit ik niet echt op te wachten, verhaaltje: He een Tournament, ik doe mee om.....

Niet echt hoogstaand lijkt me.

Vind het minpunt van deze game dan ook de zwakke, zogenaamde verhaaltjes, types japanse anima wat nergens op slaat, te kort en dus overbodig.

Wanneer komt de PC versie uit?

De game is erg moeilijk maar blijft een van de beste games. Dat zal hij ook voor altijd blijven. De gameplay erg mooi en goed ingesteld.
Van mij krijgt hij een dikke 4.5

avatar van JacoBaco
Moest in het begin toch even wennen aan de graphics. Ryu oogt wat slordig terwijl bijvoorbeeld Akuma er fantastisch en volledig afgewerkt uitziet.

Natuurlijk vind ik dit allemaal niet storend. Het gaat ook vooral om de gameplay en die voelt perfect aan.

Ik heb het spel zelf niet, maar ik speel het regematig bij een maatje en dan vooral on line. Ze hebben het qua gameplay iets simpeler gehouden dan Street Fighter 3. De Perry is er bijvoorbeeld uitgehaald waardoor we weer een beetje terug zijn bij de basis.

Toch voelt het allemaal vertrouwd maar ook vernieuwend. Natuurlijk voelt het vernieuwend door de prachtige graphics, maar ook vooral door het 3D uiterlijk met 2D gameplay. Erg netjes gedaan. Ook zitten er wel wat nieuwe moves in.

Ik geef hem een flinke 4,5

avatar van mnrk
Streetfighter is back !!!

Wat een game is dit geworden...wel weer de move's proberen (gelukkig kun je deze oefenen)

Super combo's zijn wel super in beeld gebracht...en ook grafisch ziet het er super uit.

Fight.....

joeri592
waarom staat er 2 keer pc bij de platformen??