Street Fighter IV (2008)

Arcade / PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Android
Fighting

Ontwikkeld door Dimps en Capcom
Uitgegeven door Capcom en BEELINE

In Street Fighter IV kun je kiezen tussen, onder andere, Ken, Ryu, Dhalsim, Zangief , E. Honda en Chun-Li. Ook in dit deel beheerst elk personage zijn eigen vechtstijl en bijbehorende speciale aanvallen. Neem het in een tegen een gevechten tegen elkaar op, om uiteindelijk Seth te verslaan en kampioen te worden.

avatar van Juan2910
0,5
Wat een trage game.. Echt een kutspel.. Grafisch wel erg mooi, maar dat is ook echt het enige.. Wat een miskoop zeg..

avatar van Metalfist
Nomak schreef:
Toetsenbord? Vergeet het maar. Street Fighter is niet gemaakt voor een toetsenbord. Je gaat het dus niet makkelijk krijgen.

Met charge characters zoals Guile, Balrog, Vega, Bison, Chun Li, Honda en Blanka zal je weinig problemen hebben met de pijltjes en zo. Is misschien zelfs makkelijker. Maar met andere personages moet je meestal vloeiende cirkelvormige bewegingen maken, een keyboard lijkt me daar niet echt geschikt voor.

Maar goed, zo verschrikkelijk moeilijk is het eigenlijk ook niet. Pijltje naar onder, pijltje naar voren, en op een knopje drukken, dan komt er waarschijnlijk al een Hadouken uit. Dat is toch wel de basis voor veel moves.
Met iemand als Zangief, waar je twee volledige cirkelvormige bewegingen (720°) moet maken voor een super -of ultracombo lijkt het me wel erg moeilijk.

Misschien toch maar eens zien voor een controller want dit werkt inderdaad voor geen meter. Toch bedankt

Het probleem met Street Fighter is dat alles een beetje traag gaat. Ook zijn er weinig combo's. Tuurlijk kun je combo's achter elkaar uitvoeren, maar dat gaat heel lastig met een Playstation joystick. Ben daarom ook altijd snel klaar met het spel, na 10 minuten verveeld het mij. Ook is de eindbaas kut en wordt ik altijd gek van die lange laadtijden bij mij PS3 voordat een match begint.

Eternal Thug schreef:
Absoluut niet traag, perfecte snelheid. Gelukkig niet zo flitsend en onoverzichtelijk als Marvel vs Capcom en soortgelijke spellen. Er zijn talloze combos maar je moet er natuurlijk wel er wel moeite voor doen. Dat gaat je na 10 minuten niet lukken. Ik speel nu bijna 2 jaar de Street Fighter 4 serie en nog steeds leer ik elke dag bij.

Met een Playstation joystick ken ik er trouwens ook niets van, zelfs nog nooit geprobeerd. Ik speel met deze MadCatz TE Fightstick. Ik ben zeker geen echt goede speler, maar haal er wel enorm veel plezier uit, al is het ook vaak frustrerend.

Als je zin hebt speel je maar eens tegen mij. Hier ben ik: SAMURAI-3630
Eternal Thug schreef:
Even installeren en er zijn geen laadtijden meer.

goed spel ik vind het spel niet te moelijk maar je moet het wel vaak doen 4* weet iemand hoe je met de xbox 360 de super combo moet doen met mr bison ?

grat schreef:
weet iemand hoe je met de xbox 360 de super combo moet doen met mr bison ?
Zorgen dat je een charge hebt, ongeveer anderhalve seconde naar achteren ingedrukt houden, daarna voor, achter, voor + trappen.

<-- --> <-- --> + kick

Ultra is hetzelfde, maar dan met de 3 trap knoppen tegelijk.

<-- --> <-- --> + kick

Ultra is hetzelfde, maar dan met de 3 trap knoppen tegelijk.

oke en hoe ken je die charge krijgen ?

AvMerode
Op de pc is dit niet te doen in online mp, iedereen is te goed en games for windows Live sucks.

avatar van Nomak
(Super) Street Fighter 4 een spel waar je veel tijd en moeite in moet steken als je goed wil worden. Na een kwartiertje ben je ermee weg, maar het duurt minstens maanden of zelfs jaren om echt heel goed te worden.

grat schreef:
oke en hoe ken je die charge krijgen ?
Gewoon ongeveer anderhalve seconde naar achteren ingedrukt houden. Zelfde als wanneer je een scissor kick doet met Bison. Maar het beste is natuurlijk om die super in een combo te verwerken, anders kan je tegenstander veel te makkelijk blokken.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Street Fighter en de Super Street Fighter reeks op de PS3?

Super Street Fighter IV is uitgebreider dan het origineel. Meer personages, uitgebreidere online modi, plus nog eens een handvol extra levels. Zeker het aanschaffen waard.

avatar van Nomak
Elk personage heeft nu ook twee ultra's. Verder is elk personage opnieuw gebalanceerd.
Time Attack en Survival zijn er niet meer, dat is wel jammer.

Bij Super Street Fighter 4 vind ik online wel wat minder omdat er geen Championship Mode meer is. Dat speelde ik eigenlijk het meeste.

Ranked is er wel nog, maar dat is ook helemaal veranderd en ik vind dat het niet zo goed in elkaar zit. Wel beter dan bij Street Fighter 4, maar ik hou er niet van hoe het is opgezet.

Tournament mode en Team Battle zijn erbij gekomen, maar dat speelt zowat niemand.
En Endless is er ook bijgekomen, dat speel ik nu meestal. In Endless vind je altijd veel tegenstanders, je speelt niet voor punten en je kan in een kamer spelen met meer spelers. De winnaar blijft staan.

Sowieso zou elke Street Fighter fan Super moeten aanschaffen. Want er zijn nog maar weinig mensen die de gewone SF4 spelen, dus online is het moeilijk om nog tegenstanders te vinden.

kan je alle mannentjes halen met story mode ik heb ze nu met alle maal uit gespeeld maar krijg de laatste 3 er niet bij

avatar van Nomak
Akuma, Gouken en Seth dus.

Zet het spel op easiest en 1 round. Dat is het makkelijkste, anders ga je moeilijkheden hebben om deze personages vrij te spelen. Als je wedstrijden van meer dan 1 ronde speelt moet je ook meer ultra's en meer perfects halen, en mag je ook geen enkele ronde verliezen. Dus gewoon wedstrijden van 1 ronde spelen.

- Akuma: Kies iemand met wie je het spel al eerder hebt uitgespeeld, Ryu bijvoorbeeld. Speel het spel uit met tenminste 1 perfect round en gebruik geen continues.
Als je dit hebt gedaan verschijnt Akuma als laatste eindbaas, versla hem en je speelt hem vrij.

- Gouken: Speel het spel uit met Akuma. Haal minstens 2 perfects, 5 first attacks, eindig 3 keer met een ultra en gebruik geen continues.
Als je dit hebt gedaan verschijnt Gouken als laatste eindbaas, versla hem en je speelt hem vrij.

In plaats van een ultra mag je misschien ook een super combo gebruiken, maar dat weet ik niet zeker. En die supercombometer krijg je waarschijnlijk toch niet gevuld in 1 ronde.

- Seth: Spel uitspelen met alle andere personages.

oke dank je wel ik ben ik heb nu akuma dus moet aleen gouken en seth nog ik moet zeggen dat de super combo met akuma erg moelijk uit te voeren is of valt dat mee ?

avatar van Nomak
Is nogal een aparte move, maar met wat oefening zal je na een tijdje zien dat het wel meevalt.

Maar ik ben wat onduidelijk geweest in mijn uitleg om Gouken vrij te spelen. Nu lijkt het erop dat je met Akuma al die perfects, ultra's en first attacks moet halen. Dat is niet zo.
Als je Akuma hebt, speel je het spel uit met Akuma. En daarna pak je iemand met wie je het spel al eerder hebt uitgespeeld, en dan doe je het op de manier hoe ik beschreven heb, met perfect, ultra's, first attacks en zonder continues.

AvMerode schreef:

Inderdaad, er zijn amper servers, op veel servers heb je maar een matige ping en de weinig mensen die een server up hebben zijn degene die dit al meer dan een jaar non-stop spelen.

Nomak schreef:

oke ik zie de fist attacks niet bij de combos staan en moet je ultra balk hele maal vol zijn of is het genoeg als er ultra staat

avatar van Nomak
Ultra meter hoeft niet helemaal vol te zijn. Als het maar vol genoeg is om de ultra te kunnen doen.
First attack is gewoon ervoor zorgen dat jij je tegenstander het eerst raakt.

Kan je ook uitzetten dat je via Xbox live constant uitgedaagd wordt door een andere speler, zonder dat je daarvoor je Xbox live zelf uit hoeft te zetten?

Ik was vandaag aan het spel begonnen en wilde arcade doen, maar werd echt om de haverklap uitgedaagd waardoor de lol er heel snel af was en ik er maar mee kapte.

avatar van Nomak
Ja, als je op het beginscherm bent moet je op edit status (R1 op PS3, ik weet niet welke knop op Xbox) klikken en dan arcade req settings OFF zetten.

avatar van JacoBaco
De goeie ouwe tijd.

avatar van Johnno87
Dit is geen game om even snel tussendoor mee aan de slag te gaan. Ik begin met een personage te oefening in de training. Daarna doe ik wat trial challenges. Meestal haal ik de 1e 2 delen volledig en soms ook nog wat van het 3e deel van de trials. Daarna met het personage in de arcade mode aan de slag. Dan gaat het aardig en is het leuk omdat je de combos beter kent.

Begin dus niet zonder kennis van de combos aan deze arcade mode. Het is geen Tekken!

avatar van Boznaldo
leuke fightgame om zo af en toe te spelen tegen je vrienden.

online ben ik helaas altijd kansloos.