Street Fighter IV (2008)

Arcade / PlayStation 3 / Xbox 360 / PC / Apple iOS / Android
Fighting

Ontwikkeld door Dimps en Capcom
Uitgegeven door Capcom en BEELINE

In Street Fighter IV kun je kiezen tussen, onder andere, Ken, Ryu, Dhalsim, Zangief , E. Honda en Chun-Li. Ook in dit deel beheerst elk personage zijn eigen vechtstijl en bijbehorende speciale aanvallen. Neem het in een tegen een gevechten tegen elkaar op, om uiteindelijk Seth te verslaan en kampioen te worden.

avatar van kArIzMa_TuRk
Er zit een nieuw personage in Street Fighter IV genaamd Rufus. In nieuwe beelden neemt de dikzak, gehuld in een veel te strak geel pakje, het op tegen Ken. Ook Rufus heeft weer een aantal unieke moves. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Messiah Kick, Spectacle Romance en Space Opera Symphony.

Deze ga ik zeker wel een keer proberen!

superdross
Ik heb de street fighters reeks altijd all gehaten maar deze lijkt me best wel vet en zal hem wel 1x uitproberen

dus WIE WEET......

Dezelfde bazen als op de SNES-versie?

avatar van kArIzMa_TuRk
Yep.

Ben echt benieuwd!

Hiervoor zou ik een PS3 kopen denk ik. SFII was zo ontzettend wreed en de nieuwe trailers zien er stuk voor stuk erg goed uit. Lijkt me erg tof om weer met al die oude vechtersbazen van vroeger te vechten in een 3D next-gen omgeving.

Ik kan echt niet wachten, deze game word gewoon zo vet ( hoop ik ) en erg goed dat ze vasthouden aan het 2D oldschool concept. Idd wel 3D omgeving.

avatar van Jer0en
zou deze sf 3rd strike overtreffen?
Nouja hoe dan ook ben ik erg benieuwd naar deel 4.

ik denk dat dit de beste street fighter game ooit gaat worden .
in ieder geval , ik ga hem zkr halen .

avatar van mnrk
Eindelijk weer eens een top fight game. Na het zwaar dramatiche Mortal Kombat vs DC eindelijk de nieuwe Streetfighter.

Ben benieuwd naar de game-play en de stijl die ze hebben gebruikt bij deze game.

Hopelijk komt er demo uit om te testen want toch wel benieuwd

avatar van mnrk
Ik heb m besteld...nu afwachten totdat hij binnen is.

avatar van SilverGun
Ik heb 'm gisteren opgehaald. Nog weinig tijd in kunnen stoppen, maar de intro van het spel behoort al tot één van de mooiste ooit Ik ben eigenlijk altijd een rampzalige speler geweest als het om fighters ging, maar ik ben vastberaden om SFIV echt goed te leren kennen. Dan is het wel handig om met een FightPad te kunnen spelen maar die wordt helaas pas volgende week in de schappen verwacht. Tot die tijd nog even stuntelen met de dramatische d-pad van de 360-controller...

avatar van mnrk
Laten we hopen dat we niet hetzelfde gaan meemaken als in Japan

Street Fighter bereikt 86.000 in Japan - Nieuws - jouwgames.nl

avatar van Bahamut Zero
Zo, die is daar ff flink over de toonbank gevlogen. Ik denk persoonlijk dat het hier wel mee zal gaan vallen. Mensen letten in deze tijden wat meer op hun centjes en de game is ook niet bizar groots aangekondigd. Dus wachtrijen zoals GTA IV hoef je niet te verwachten. Bovendien is dit een Japanse fighter en leeft dat daar veel meer.

Ik haal hem vrijdag in ieder geval zelf ook. Zo'n storm als in Japan zal het idd wel niet lopen maar toch hoor ik van veel mensen dat dit hoog op hun verlanglijstje staat.

Overigens zijn maart en februari wel ontzettend dure maanden...met Street Fighter IV, House Of The Dead Overkill, Resident Evil 5, Dawn Of War II, Empire Total War en Sims 3 kom ik echt tijd te kort...

Iemand al ervaring met de 360 controls? Hoor veel dat de pad van de 360 niet geschikt is voor deze game.
Zit eraan te denken om een arcade stick erbij te halen, maar die zijn wel ontzettend duur.

Ik hoor graag jullie ervaring!!

avatar van Zeertjuh
-marco- schreef:

Ik hoor graag jullie ervaring!!

Het werkt niet heel super, maar het werkt ook niet heel slecht. maar een arcade stick is idd wel aan te raden. Ik ga er ook maar 1 bij halen. Maar het spel zelf is echt fantastisch... Goede oude tijden herleven van SF2

joeri592
hij is al uit dus verwijder die datum maar

Net binnen voor de PS3, kan niet wachten om hem te spelen. Die arcade stick is volgens mij 45 euro, vind ik toch wel erg duur. Kijk eerst even hoe de besturing is op de PS3 controller.

Echt een vet spel, kan nog geen cijfer geven. Heb alleen een beetje lopen trainen om die combos een beetje door te krijgen. Die special moves zijn erg moeilijk om te doen, iemand enig advies?

avatar van killer7
Ligt al bij ons in de winkel. Bij FRS Te Zwolle.

Dus gelijk maar mee genomen

Grafische gezien is dit het mooiste spel dat ik ken. Net een tijdje gespeeld, en ik blijf me verbazen over hoe mooi de graphics zijn. Ik vind het een moeilijk spel, bij mij staat t spel op zijn laagste niveau, en ik heb er nog moeite mee. Het is moeilijk om combos, supercombos en ultracombos uit te voeren. Maar wanneer het lukt ziet het er wel erg goed uit.

avatar van MecG
SF 4 is echt een geweldig spel. Mooie graphics en zoals met alle street fighter spellen, word het mooier naarmate je meer traint.

Online spelen is ook super!

Mooiste SF game tot nu toe voor mij (en ik heb ze allemaal gespeeld)
Ik geef het spel 4,5*

bij online ps3 al problemen? elke keer als ik quik match druk staat er no result found, is dat een online probleem of is er dan bijna niemand online die SF speelt

Eternal Thug schreef:

Spel is net uit dus ik denk dat het een gebrek is aan mensen.

Kan iemand mij helpen met het 'opladen'. Er staat 'opladen' en dan een pijltje naar links (om een combo te doen). Hoe doe je dat, want ik probeer het heel veel met oefenen, en het lukt maarniet.

Hoe geweldig gedaan. Een nieuwe street fighter, maar trouw gebleven aan de old school feeling.
De graphics zijn oogstrelend en het fighting systeem intact.
Voor mij nu al the fighting game van 2009.

Probs voor capcom.

joeri592