Commandos: Behind Enemy Lines (1998)

Strategy

Ontwikkeld door Pyro
Uitgegeven door Eidos

Commandos speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog. Engeland heeft kleine elitegroepen getraind, die 'commandos' worden genoemd. Deze elitegroepen zijn getraind om cruciale en gevaarlijke missies tot een succesvol einde te brengen. Ze worden naar gebieden gezonden om daar installaties uit te schakelen, plannen te saboteren en leiders om te brengen. Jij hebt de controle over zo'n elitegroep.

avatar van Manny Calavera
Ook zo goed uitgewerkt. Tussendoor authentieke oorlogsfilmpjes en daarna ingame filmpjes over je commando's...
Het detail was allemaal zo mooi, de levels waren al genoeg interactief en mooi om eens rustig te bekijken.
Voor mij de beste RTS die er is gemaakt.
Nadeel, ongelooflijk pittig! Echt zo irritant frustrerend soms! Maar dat maakt van de game wel een topper.

avatar van The old guy
Een heerlijk spel.
Helemaal uit gespeeld zonder cheats was ook niet nodig in die zin dat het gewoon een grote uitdaging.
Zag er zeer goed uit en weet ook nog wel dat het soms een uurtje koste om een weg te vinden hoe te beginnen of verder door te gaan.
Je moest goed gebruik maken van het oog om te kijken of ze je konden zien.
Weet ook nog wel dat je soms een stukje liep met zo'n lijk op je schouder om het te verstoppen en dan snel weer liggen anders zagen ze je,weer lijk op pakken en weer door.
weet ook nog dat als je gezien werd dat het af hing wat voor kleur groen het was,als je ver genoeg weg was en dan ging liggen geen probleem maar te dicht bij chips weer overnieuw.
Level 18 ook helemaal uit gespeeld,wat me daar nog echt van bij staat is dat ik lang ben bezig geweest om die muur leeg te maken en de lijken af te voeren want anders ging nog het alarm af.
een zeer dik verdiende 5 sterren

avatar van Alfred Mok
Wanneer ik terug denk aan dit spel kan ik niet alleen concluderen dat het spel goed in elkaar zit qua originaliteit maar ook qua verhaallijn. Deze is goed uitgewerkt en wordt prima ondersteund door de filmpjes die in het spel zitten. Ook vond ik het spel af en toe verdraaid lastig, maar dat kan natuurlijk heel goed aan mij leggen omdat ik niet écht van de oorloggames ben maar meer van de adventure + action games. Toch heeft dit strategische spel mij verrast en beschouw ik dit als een ontzettend goede game die niet alleen goed is vanwege originaliteit maar dus ook vanwege de moeilijkheidsgraad die ik tegenwoordig vaak in veel spellen mis. Op de vraag of het af en toe erg frustrerend was kan ik daarom ook alleen maar met aan duidelijke 'JA' beantwoorden!

Wat mij betreft één van de betere spellen die net niet in mijn top 10 te vinden is maar die desalniettemin geweldig blijft in z'n genre en die hopelijk door de game-fans niet vergeten wordt. Gewoon een heerlijk spel. 4,5*!