Naruto: Ultimate Ninja Storm (2008)

PlayStation 3 / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting

Ontwikkeld door CyberConnect2
Uitgegeven door Bandai Namco en Bandai Namco

Kruip in de huid van één van de vijfentwintig personages uit de animeserie Naruto en vecht het uit om er achter te komen wie de beste ninja is! Speel onder andere met Sakura, Sasuke, Rock Lee en natuurlijk Naruto zelf en krijg alle jutsu onder de knie en maak gebruik van combo's om je kans op winnen te verhogen. Er is ook een Story Mode, waarin je verschillende verhaallijnen van de serie kan naspelen.

Imperial Figure
Heb de demo gespeeld en ik moet je zeggen, hij is echt verslavend en de gevechten zijn erg goed uitgewerkt.
Rise of a ninja was niet echt geweldig en ik was er ook erg snel op uitgekeken.
Er zijn nooit echt goede/waardige naruto games uitgekomen maar Ultimate Ninja Storm speelt wel erg lekker, hij is al uit in de winkels en ik zal hem ook zekerz kopen.
Dit is een waardige naruto game die niet gemist mag worden door de naruto fans (al is het natuurlijk wel een demo die ik heb gespeeld).

Op gamespot is 312 keer gestemd op Ultimate Ninja Storm met als resultaat: User Score 9.2
En op IGN krijgt ie een 8.4 naruto: ultimate ninja storm

Imperial Figure
De beste naruto game punt uit.
Het is misschien jammer dat er een online multi-player ontbreekt, maar de gevechten zijn spectaculair en vermakelijk genoeg om in je eentje te spelen.
Ultimate Ninja Storm lijkt heel veel op rise of a ninja maar dan veel beter uitgewerkt, de graphics zijn van top niveau, de verhaallijn is leuk bedacht in de free roaming mode en alle personages uit de originele naruto serie komen erin voor.
Ik als naruto liefhebber ben zeer tevreden over dit product,
Ultimate Ninja Storm is mijn favo game naast dead space en COD4.

avatar van Kenpachi
Ik heb de demo gespeeld , het is een coole game.
Ik kan niet wachten tot ik het hele spel kan spelen.

Deze game wint het overduidelijk van Soul Caliber, een Tekken of een Mortal combat vs een paar marvell comics. Beste vechtspel op dit moment voor de console.

avatar van pascal83
De demo speelt erg lekker en ziet er geweldig uit, maar kan de 1 ster stemmer zijn stem eens toelichten?

De klacht is dat het te simpel is… Vind ik persoonlijk beter dan al die vage combo’s die je kan maken met de ander vechtspellen.

avatar van Jossie.!
1,5
Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo'n geweldige game als ik had verwacht. Naruto de serie vindt ik al dom. dus het spel vindt ik al helemaal stom. Misschien zijn er natuurlijk mensen die het niet met mij eens zijn. Maar toch vindt ik het een rotspel. mijn stem 1,5.
En dan ben ik nog gul dat ik hem een half puntje meer geef dan ik wou!

Jossie.! schreef:
Naruto de serie vindt ik al dom.

Dan ga je al de mist in want dit spel is puur voor de naruto fans, snap zo ie zo al niet waarom je het spel zou huren of kopen als je weet dat de serie ook al niks voor jouw is.
Er zijn te veel haat stemmers, en op deze manier worden goede games de grond in geboord en dat is jammer.

27predator27
Ik had al eens de demo gespeeld en ik was gelijk al wel onder de indruk.
Dus na een tijdje denken heb ik toch maar het spel gekocht.

Positieve punten : Het spel ziet er erg mooi uit en speelt ook erg goed.
aanvallen zien er bruut en mooi uit, vooral de ultimate Jutsu's. wat ik ook wel grappig vind was de story mode, er zit wel aardig wat variatie in de dingen die je moet doen en het is ook leuk om dat hele stadje/ dorpje te verkennen. De gaint boss battle's zijn best wel simpel in elkaar gezet maar is ook wel goed te doen. De gevechten 1 op 1 zijn snel en spectaculair en alle personage's hebben elk weer verschillende aanvallen. dus ja genoeg leuke punten.

Negatieve punten: Wat me gelijk al wel opviel was dat er heel weinig battle arena's zijn en dat vind ik toch wel erg jammer. Een ander ding dat ik vervelend vind, is dat er weinig personages in zitten, waar zijn bijv: Zabuza, Haku en Reiga. dat zijn naar mijn mening toch best wel belangrijke personen. En omdat het dus zo beperkt is in personages en arena's is de pret er ook al wel redelijk snel af.

dus mijn cijfer komt uit op een 3,5

avatar van Ageingrebel
Sinds enige tijd ben ik bekend met de erg bekende manga en anime Naruto, en diens "opvolger" Naruto Shippuuden. Eens ik de anime bijgebeend had - wat geen makkelijke opgave is gezien de anime momenteel zo'n 350 afleveringen telt - verdiepte ik me in de manga, die duidelijk minder geplaagd is door de zogenaamde "filler arcs". Dit zijn afleveringen die, zoals de naam al verklapt, bedoeld zijn om tijd te vullen zodat de manga verder kan uitlopen op de anime. Helaas heeft het spel meer mee van deze animeverhaallijn, maar maakt dat op vele punten ruimschoots goed.

Het in alle opzichten levenloze Konohagakure

Als echte fan van Naruto was het eerste dat ik wilde doen is meteen twee personages kiezen en ze tegen elkaar laten uitkomen in de arena. Hier kwam echter mijn tweede teleurstelling (de eerste was de verplichte 4GB install), want veel personages moeten eerst unlocked worden door middel van de "Ultimate Mission Mode". Deze bestaat eigenlijk ongeveer uit de verhaallijn die loopt tot de "Chasing Sasuke Arc" en uiteindelijk eindigt met de strijd tussen Naruto en Sasuke in de "Valley of the end". De speler moet het verhaal doorlopen en verscheidene missies vervolledigen, voornamelijk bestaande uit de gevechten die Naruto en zijn kompanen vochten in de serie. Wanneer je de - soms toch wel geduchte - tegenstanders weet te verslaan worden ze speelbaar in de Free Battle mode.

De Ultimate Mission Mode wordt echter overschaduwd door het levenloze Konohagakure waar je verschillende irriterende en vaak saaie side missions moet vervolledigen om met de verhaallijn verder te kunnen. Zo moet je verstoppertje spelen, over gigantische bomen rennen, door het woud springen, enzoverder. Tevens kan je na de missions secret scrolls verzamelen die je naderhand kan inruilen voor support jutsu. Het verzamelwerk vormt echter zo goed als geen uitdaging gezien de scrolls aangeduid staan op je map.

Het enige voordeel van Hidden Leaf Village is de visuele pracht. Dit geldt trouwens voor het hele spel, dat er eigenlijk beter uitziet dan de serie zelf. Zelden zag ik zo'n mooi spel als dit.

Chidori vs. Rasengan!

Eens je deze soms vervelende verhaallijn doorlopen hebt kan je echter met alle characters en eventueel al hun jutsu spelen, en dat is dan wel weer tip top in orde!

Je hebt erg veel vrijheid op het slagveld wat versterkt wordt door een enorm goede camera die altijd de actie perfect in beeld weet te brengen. Zelfs wanneer je de wetten der zwaartekracht uitdaagt volgt de camera zonder ooit te irriteren of vast te lopen.

Het vechten zelf is simpel, maar toch goed uitgewerkt. Je zal vooral je O-knop moeten gebruiken, gezien deze gebruikt wordt voor melee attacks. Echt leuk wordt het echter pas wanneer je daarbij ook het driehoekje gebruikt, wat resulteert in Special Jutsu en - de leukste van allemaal - Ultimate Jutsu. Duizenden slangen op je tegenstander gooien om hem daarna met een zwaard uit je mond neer te steken? Geen probleem! Een woestijnbegrafenis houden waarmee je de vijand onder tonnen zand bedelft? Moet kunnen! Kortom, de Ultimate Jutsu zijn echt fantastisch en je streeft er echt naar tijdens het gevecht. Tegen een menselijke tegenstrever kan je trouwens kiezen hoe je deze jutsu uitvoert. Je kan ofwel om het eerst een knoppencombinatie invoeren, om het snelst op een knop bashen of gewoon zo snel mogelijk je rechterjoystick ronddraaien.

Als je echt het beste eruit wil halen moet je een vriend uitnodigen en samen wat op elkaars muil slaan, liefst virtueel natuurlijk. En ik zeg dat je een vriend moet uit nodigen want een online optie zit er hier niet in.

Conclusie

"Naruto: Ultimate Ninja Storm" is een zeer vermakelijk vechtspel dat echter meer probeert te zijn en daar net niet in slaagt. Het is een ware oogstreling, maar er mochten gerust meer characters zijn om je visueel te plezieren.

Als fan van de franchise is dit spel een must, maar ook als je gewoon een vechtspel wil hebben is dit zeker een goede keuze. Het is toegankelijk en toch relatief uitgebreid, en voor de adviesprijs van 29,99 EUR is het meer dan zijn geld waard.

3* (kan nog 3,5* worden)

Game_Kaza
Ik geef toe dat ik geen 2,5 had verwacht als gemiddelde. Hoger juist.

Aardige game. Ik vind de serie leuk om te kijken maar niet om op te zoeken. Als ze het gewoon op de buis uitzonden keek ik het vaker. Maar de game speelt wel lekker. Aardige muziek, variatie en een leuk fighting systeem.

Stom is dat het snel eentonig word en wat gaat vervelen. De special attacks zijn overigens wel cool gedaan. De leukste vind ik die gast die zich 500 keer gaat opdrukken

27predator27
Ultimate ninja storm 2 komt eind 2010.
maar deze keer speelt het zich af in de shippuuden serie. lijkt me erg leuk

27predator27 schreef:
Ultimate ninja storm 2 komt eind 2010.
maar deze keer speelt het zich af in de shippuuden serie. lijkt me erg leuk

Inderdaad. Van wat ik uit de trailer kon opmaken leek het zelfs alsof ze serieus ver tot in de Shippuuden reeks zouden gaan, zo zie je reeds Sasuke in zijn Akatsuki outfit op het einde. Dat zou wel leuk zijn, want het zou betekenen dat je waarschijnlijk met Naruto in Sage mode kan gaan

27predator27
Ja daar ziet het er wel naar uit. Ik hoop wel dat iedereen van de Akatsuki speelbaar is. Ik heb Sasori en Deidara al gezien dus dat is een begin.
wat misschien ook wel leuk zou zijn is als de characters van de eerste Naruto reeks ook speelbaar zijn zoals Kid Naruto of Gaara. En dat de Soundtrack van de series in de game zit.

en NOG een ding dat mooi zou zijn is als ze de gevechten uitdagender maken en dat er ook wat denk werk van te pas komt en dat een klein foutje in je strategie al fataal kan zijn. maar ik denk dat die manier van een gevecht maar weinig mensen zou kunnen boeien...helaas.

27predator27 schreef:

Tja je kan natuurlijk moeilijk ieder gevecht leiden als Shikamaru, dat zou het genre nogal veranderen vrees ik.

Maar ik hoop ook op meer speelbare karakters deze keer. Hidan en Kakuzu kijk ik al zeker naar uit, evenals Pain. Als Madara spelen zou ook een leuke extra zijn.

Grappig zou zijn moesten ze de jonge Kakashi speelbaar maken, met natuurlijk dan ook de mogelijkheid om met Minato te spelen.

27predator27
Hidan,Chiyo, Gaara,Naruto,Deidara,Kakashi, Kakuza, Sakura, Sasuke en Sasori zijn tot nu toe bekend dat ze er in zullen zitten volgens Wiki.

Is waar maar als je kijkt naar bijv: Kakashi-Zabuza en Sakura-Sasori
dat soort gevechten zouden toch wel erg spannend zijn. Misschien is het iets voor de Story mode?

Is waar maar als je kijkt naar bijv: Kakashi-Zabuza en Sakura-Sasori

In de story mode kan je het dan min of meer verwerken misschien. Ik denk dan echter wel vooral aan cutscenes of interactieve cutscenes tussen het vechten door. Maar ik vrees dat we daar niet echt moeten op hopen.

27predator27
Nee denk het ook. maar ik vind de manier van vechten die ze nu hebben ook prima maar het was misschien een leuk extraatje geweest.

27predator27
Bij nader inzien ben ik het toch niet helemaal eens met mijn eerdere opmerking over het Tactisch maken van gevechten. Maar ze mogen wel wat meer uitdaging toevoegen in de gevechten.

Ik hoop nog wel dat ze de volgende characters als speelbare figuren maken en niet alleen als support:
Asuma
Hinata
Shino
Kiba
Anko.

Waarschijnlijk zullen ze er niet allemaal inkomen maar daar is natuurlijk DLC voor. en dan bedoel ik geen DLC met alleen maar support characters, dat vond ik namelijk nogal teleurstellend aan UNS1.

Komt samen met deel 2 en 3 als trilogie naar de Switch op 26 april.