Chip 'n Dale Rescue Rangers (1990)

Alternatieve titel: Chip to Dale no Daisakusen

Nintendo Entertainment System / Arcade / PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom en Nintendo

Chip & Dale krijgen de opdracht om het verdwenen poesje van buurmeisje Mandy op te sporen. Tijdens het zoeken in de stad komen de Rescue Rangers erachter dat Fat Cat hier achter zit.

avatar van kArIzMa_TuRk
Deze heb ik nu in de wacht staan.

avatar van Phoenix
Helaasch, Pellie was je voor. Die van hem stond hoger. Zal die van jou even verwijderen.

avatar van Pellie
Jemig....dit is misschien wel mijn meest gespeelde spel. Niet al te moeilijk spel, maar daardoor juist leuker. Een jaar gelden heb ik het spel er maar weer eens bijgepakt om te kijken of ik het nog kon. Je kent ze wel, die japanners, die nes-games in korte tijd uit spelen. Ook ik waagte me eraan. Na even flink oefenen lukte het mij om in 12.24 minuten het spel uit te spelen. Ik verloor uiteraard geen enkel leven.

Hier het bewijs:

avatar van kArIzMa_TuRk
Nou Pellie, u was me voor. (kreeg ik net door via PM en bovenste bericht)

Tja, dit spel is zo makkelijk en o zo leuk. Heb veel gelachen toen ik dit met z'n tweeen ging spelen. Of we kregen ruzie en liep er eentje niet door (als dat gebeurt kom je ook niet verder ) en probeerden we elkaar dood te krijgen of we speelden het helemaal uit! heb ook hier leuke herinneringen aan. Bij deze twijfel ik wat ik ervoor moet geven, hmm een 4,5*

kArIzMa_TuRk schreef:

Jah....elkaar optillen en op vijanden mikken. Kijken wie er het langste overblijft.
Heerlijk!

!

Maar A, C en E heeft u niet afgerond en u heeft alle punten laten liggen.. Maar ik weet zeker dat ik het sneller kan! heb alleen 11 minuten nodig

avatar van Onderhond
Toen een makkelijke platformer, maar pijnlijke confrontatie op een emulator. Ik raakte echt nergens meer. Wel een fijn game om een keertje uit te spelen, maar uiteindelijk qua leveldesign en lengte te licht om écht groots te zijn.

kArIzMa_TuRk schreef:
Maar ik weet zeker dat ik het sneller kan! heb alleen 11 minuten nodig

Ik denk dat de snelste Jap ter wereld hier nog geen 1.24 minuut vanaf kan snoepen, maar Ik wacht op bewijs

Pellie schreef:
maar Ik wacht op bewijs
Helaas, ik kan het niet bewijzen!

Wat ik moet zeggen is dat u wel sneller was (dan 12.24).
Want er was teveel intro (de zone's, racket). Trouwens precies om 12:20 had je Fat Cat al vermoord (met een bal )!

Maar, ik geef toe dat u een snelle tijd hebt gepresteerd!

avatar van W B
W B
Was een leuk spel ja. Niet veel gespeeld, maar die paar keer dat ik het gespeeld had, was het wel een leuk spel. Een van de weinige spellen die je toen met zijn 2en tegelijk kon spelen.

Herinner me deze game nog heel goed. Was toen nog jong, heel goede en verslavende game was dit.

Good memories. Nostalgie.

Veel gespeeld, erg vermakelijk. Komt ook doordat ik de tv serie erg leuk vond.

avatar van Deftones_JP
Volgens mij is dit een van de eerste games die ik in coop heb gespeeld. Sweet memories!

avatar van glimlicht
Iets minder dan het tweede deel maar nog steeds erg vermakelijk. De eindbazen maken dit spel erg leuk op een bepaalde manier. Ook leuk dat je zelf de levels kan kiezen met een soort map-systeem (al heb ik gewoon alle levels gedaan). Leuke muziek ook. Samen met de grappige vijanden en gevarieerde levels is dit toch wel een aardig spelletje.

Ik werd wel een beetje neurotisch van constant die dozen/kratten optillen.. Ze stoppen er ook veel te veel nutteloze in.. Maar je checkt toch alles voor een waardeloze ster (waarom zitten die er eigenlijk in?).

*3,0

avatar van John Milton
Bedoeld als co-op, maar wij speelden het dikwijls op leven en dood. De ander oppakken en in een ravijn gooien vereiste enorme joypad souplesse. Gouden Tijden.