Snowboard Kids (1997)

Nintendo 64 / Nintendo DS
Sports

Ontwikkeld door Racdym
Uitgegeven door Atlus

De kinderen hebben ruzie over hun snowboard-techniek. Ze besluiten om een snowboard toernooi te houden om te kijken wie de beste is.

avatar van Illuvatar
Vroeger had mijn broer het spel: Sub Zero gekocht, een grote misstap zo bleek, een paar weken later kwam hij terug met dit spel dat hij geruild had voor Sub Zero, op het eerste zicht leek het nogal kinderachtig maar de gameplay van dit spel is echt heel goed.
We waren allemaal nogal verslaafd hieraan, net als met Mariokart 64, het was wel nogal gelijkaardig in gameplay maar hier zaten leuke dingen in zoals vette moves die je kon doen terwijl je in de lucht zat, ook hier had je zo'n systeem van kogels en andere dingen die je op elkaar kon afvuren wat gegarandeerd voor plezier zorgde in de multiplayer.
Ook leuk waren de extra time-trials en trick-levels.
Voor de liefhebbers van Mariokart 64 is dit toch wel een aanrader.

Memories...

Eén van de meeste gespeelde games op de N64. Ik weet nog goed dat ik samen met m'n broertje, broer en een vriend dit spel zat te doen op de kamer van m'n zus die tevens de eigenaar was van deze console. Mijn favo was altijd Nancy, die van mijn broer Jam, van mijn broertje Tommy en die vriend van mij had meestal Linda. We hebben deze game helemaal grijs gespeeld met z'n vieren. Dizzy Land en Grass Land speelden we het meest.

Mijn favorite level was Silver Mountain. De melodietjes tijdens het spelen waren van een hoog Kiddy gehalte en typisch Japans. Toch had dit wel zijn charmes en vooral de muziek in Silver Mountain klonk best wel mooi. De levels/pistes waren leuk in elkaar gezet: bloemenvelden en molens in Grass Land, verschillende atraktie's en een Disney achtige sfeer in Dizzy Land en mamoeten, sneeuwmonsters en gletsjers in Silver Mountain.

De opgenoemde levels waren naar mijn idee nog wel het meest memorabel. Ninja Land was ook wel leuk maar het werd een beetje ééntonig omdat je 8 laps moest racen vanwege het kleine formaat piste. Night Highway was een wat serieuzer level met diepe ravijnen en verschillende shortcuts. Over shortcuts gesproken: Snowboard Kids zat er vol mee! Er was ook ergens een tunnel in de eerste mijngrot van Grass Land waarvan we dachten dat het shortcut was.

Doormiddel van dat propellor-item en een goed getimede sprong probeerden we deze tunnel te bereiken maar tevergeefs. Naast de propellor waren er nog meer leuke wapens om je vijanden te verassen zoals die deksels die op alle spelers terrecht komt (vergelijkbaar met de bliksem van Mario Kart 64), het iritante muisje die van iedereen geld afpakte en een aantal projectielen zoals sneeuwballen, ijspegels en bommen.

Al met al was SBK een memorabel spel op de N64 waar ik leuke herinneringen aan heb over gehouden. En net als Mario Kart 64, Lylat Wars, Ocarina of Time, Goldeneye, Super Mario 64 en alle andere top titels een klassieker op de Nintendo 64. Zo worden ze niet meer gemaakt helaas. SBK 2 heb ik helaas nooit gespeeld en het derde deel op de DS was toch niet helemaal hetzelfde qua stijl en sfeer. Hopelijk komt SBK ook naar de Virtual Console van de Wii!

avatar van ReMyTje86
Dit vond ik nou een leuke snowboard game op N64. Tijden, veel bij me ouwe vriendje toen gespeeld en dan hele avond door gespeeld tot dat zijn ouders binnen kwamen hahaha.
Het was leuk om het mario kart idee in deze game te stoppen, de wapens was grappig vooral met die sneeuwpop.
De besturing vond ik ook wel ok.
Ik zat me eigen kapot te zoeken naar deze game met toeval weer gevonden en zat zo te kijken van he hij staat niet op gamesmeter had ik de verkeerde naam gebruikt.

avatar van Mega Man
Een remake voor de Wii zou fantastisch zijn. Vooral omdat het DS deel nogal tegenviel en de Wii nog wel wat party-racers kan gebruiken. Daar komt ook nog eens bij dat een game als Snowboard Kids erg aantrekkelijk is voor 't Wii volk vanwege het schattige uiterlijk. Waar wacht je op Racdym/Atlus! Maak een remake of zet 't origineel op de Virtual Console

Waarom staat er DS bij? Deze game is nooit uitgekomen voor de DS