Elemental Gearbolt (1997)

Alternatieve titels: Gense Kyōko Seirei Kidōdan Elemental Gearbolt | Fictional Illusory World - Spirit Mobile Assault Elemental Gearbolt

PlayStation

Ontwikkeld door Alfa System
Uitgegeven door Sony en Working Designs

In een fantastische wereld die verdeeld is in verschillende rassen, heeft technologie van mysterieuze afkomst een prins voorzien van de sleutel tot onvoorstelbare kracht. De prins krijgt het plan de wereld te vernietigen en opnieuw te maken op zijn manier. De enige die tegen dit plan ingaan zijn twee elementals die op reis zijn naar de prins om hem te stoppen. Elementals zijn een soort krijgers met magische wapens. De game is een rail shooter. In de game kun je dus niet vrij rondlopen en hoef je alleen te mikken en te schieten met een ligthgun.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Fantastisch railtrack-achtige fantasy lightgun game. Alleen veel te pittig. We waren met dagen oefenen nooit noemenswaardig ver gekomen. Elke keer als je verslagen werd, moest je helemaal opnieuw beginnen. Dat is wel erg cru. De anime sequences zijn heel fraai, nooit gedacht dat zulke kleine lappen nog zo flink kunnen versnipperen. En ik vraag me al jaren af waarom kerels in Japanse anime's moeten lijken op Zweedse blondines?