Aztec Challenge (1982)

Atari 400/800/XL/XE / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Commodore VIC-20

Ontwikkeld door Paul Norman
Uitgegeven door Cosmi, Accolade en U.S. Gold

Het is het jaar 1501 en de koning van de Azteken is gestorven. Niet zomaar iedereen kan de Azteken leiden, de nieuwe koning zal eerst vele proeven moeten doorstaan. Hij zal al hardlopend naar de piramide speren moeten ontwijken, en vervolgens vallende rotsblokken te slim af zijn. Eenmaal in de tempel aangekomen zal hij o.a. moeten laten zien dat hij de spinnen, slangen, schorpioenen en piranhas de baas is.

avatar van Kos
Kos

avatar van JonnieBrasco
Een erg originele game die me veel op de proef heeft gesteld, en waar ik nog steeds diep respect voor heb. Ongetwijfeld het meest zenuwslopende spel uit zijn tijdperk, mede dankzij de muziek die het ene moment je nervositeit versterkte, en het andere moment je dapperheid versterkte. Koelbloedigheid en concentratie was vereist om alle delen te doorlopen. Elke ronde ging alles sneller, volgens mij ben ik ergens in de derde ronde blijven steken.

avatar van ZAP!
Geweldig. Geweldig moeilijk ook, kan ik me herinneren. Krijg ook deze op de simulator nog niet aan de praat, helaas... ik blijf echter doormodderen!