Winter Games (1985)

Amstrad CPC / Apple II / Atari 7800 / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Macintosh / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / PC / Sinclair ZX Spectrum
Sports

Ontwikkeld door Epyx
Uitgegeven door Epyx

Bij Winter Games moet de speler meedoen met de Olympische winterspelen. De onderdelen zijn ski-springen, schoonspringen, de biathlon, de slalom, bobsleën, schaatsen, vrijschaatsen en figuurschaatsen.

avatar van Tommeh
Het schaatsen was extreem frustrerend omdat je altijd uit de bocht vloog.

avatar van Spawn NL
Hmm kan iemand hier een filmpje van linken ofzo want volgens mij heb ik hem wel gespeeld maar ik weet het niet zeker.

Heerlijk spel met een fantastische herkenningsmelodie!

Was dit niet van Accolade?

avatar van psychonaatje
Spawn NL schreef:

Zie hier (correcte muziekje) en hier (t/m 2:53, daarna komen er andere spellen) op YouTube.

MarlowBrando schreef:
Was dit niet van Accolade?

Niet dus, dat was Winter Challenge, uit 1991.

avatar van DoraRing
Deze game was te gek, hoe durft die in de flop100 te komen.

avatar van Spawn NL
psychonaatje schreef:

'

Bedankt voor de link . Ik dacht dat het een andere game was.

avatar van Jord
Bobsleeën was het leukst.
Ook leuk waren de volksliederen.

avatar van Awake78
Was dit niet dat spel met die downhill (als eerste oefening) dat je tegen een boom aan kon klappen?

Dat schansspringen was wel leuk alleen oneerlijk dat als je op je bakkes ging maar wel met veel meters dat je dan beter presteerde dan blijven staan met weinig meters (snap je hem nog).....

Jord schreef:
Bobsleeën was het leukst.
Ook leuk waren de volksliederen.
juist ja: taaa- ta, tata ta ta ta, ta , ta ta tata taa tata tata ta ta taaaa

avatar van JonnieBrasco
Door dit spel ben ik fan geworden van het Canadese volkslied.

avatar van wolff
op de nes was dit vreselijk