Summer Games (1984)

Apple II / Atari 400/800/XL/XE / Atari 7800 / Commodore 64/128 / PC / Sega Master System / Apple iOS / Android / Windows Phone
Sports

Ontwikkeld door Epyx en ZAP
Uitgegeven door Epyx, Sega, Tec Toy, U.S. Gold, Quicksilva, Elite en Kixx

Bij Summer Games kan een maximaal van acht spelers meedoen aan de Olympische zomerspelen. Elke speler kan een land kiezen om te vertegenwoordigen. De onderdelen die moeten worden afgelegd zijn polsstokhoogspringen, duiken, 4 x 400 meter estafette, 100 meter hordelopen, gymnastiek, 100 meter vrijzwemmen, kleiduifschieten en roeien.

avatar van JonnieBrasco
Het leukste aan deze game vond ik het nationaliteit uitkiezen, navigeren door de vlaggen en het luisteren naar de volksliederen. Behalve het kleiduifschieten, wat ook nog wel de moeite waard was, waren de resultaten van de overige zeven sporten afhankelijk van hoe snel je met je joystick heen en neer kon bewegen. Niet echt de fijnste manier van een game spelen. 2,0*

avatar van Tommeh
Hmm ik heb dit gewoon met het toetsenbord gespeeld, maar je moest er inderdaad flink hard op rammen af en toe. Op een gegeven moment zaten mn broer en ik zelfs samen op de pijltjes te beuken om maar zo snel mogelijk de 100 meter te rennen

avatar van tovenaar
JonnieBrasco schreef:
Haha ge-wel-dig ja. Dit vond ik ook het leukst, nooit gedacht dat er nog mensen waren die dat ook het gaafst vonden.

avatar van starbright boy
JonnieBrasco schreef:

lol, Ik kan me nog herinneren dat mijn neefjes, bij wie ik dit spel deed, het op een gegeven moment niet meer mochten spelen. Na enkele gesneuvelde joysticks.

avatar van Belhifet
Ik speelde dit vroeger regelmatig op de Commodore 128. Jammer genoeg was een van de floppy's een beetje kapot, waardoor het spel steeds bleef hangen bij het duiken. Voor de rest was besturing inderdaad niet erg optimaal. Toch heb ik er aardig wat plezier aan besteed.

Leuke spelletjes, minstens drie spatiebalken kapot gemaakt.

avatar van DoraRing
He, deze wou ik net toevoegen.

Verbazend hoe sommige games een lage score krijgen hier: Frogger, Paperboy en deze allemaal in de flop 100. Dat zal wel komen door de playstation generatie die geen idee hebben hoe het vroeger allemaal werkte en bij wie bijvoorbeeld Nintendo geen goed kan doen.

Dit was toch heerlijk om tegen je vrienden te spelen en dan proberen de hoogste score te bereiken. Ook wintergames en California games heb ik helemaal grijs gespeeld (al was mijn NES cassette van California games natuurlijk al grijs) Fantastisch veel speelplezier.

gerwinf
Je moest bij het hardlopen zo snel mogelijk enter drukken....gelukkig zaten er 2 enter toetsen op het toetsenbord zodat je met zn 2en er op kon beuken (en daardoor supersnel kon lopen)

avatar van rudiger
dit vond ik 1 van de beste spellen op de commodore 64 , veel zaterdagavonden hebben we met z`n vieren competitie gedaan , bakkie bier , zakkie chips en rammen met die zooi .
winter games was van het zelfde laken een pak , later kwam daar California games bij en volgens mij was er nog summer games 2 .
dit waren top spellen ( voor die tijd dan ) .
5 sterren .

1 van de leukste spellen op de commodore 64 vond ik Bombjack , wie kan zich dit spel nog herinneren ?

avatar van Baggerman
Ik vond de hierboven genoemde spellen en Summer Games II ook erg leuk. Grappig waren ook de wereldrecords, die op een gegeven moment zò scherp stonden dat ze bijna niet of helemaal niet meer te verbeteren waren. Bij Summer Games II hadden ze dat veranderd: als je het wereldrecord evenaarde, dan kreeg jij het op je naam, wat voor sommige sporten dan wel leuker was als het wereldrecord gelijk stond aan de maximaal haalbare score. Hier kon dit nog niet.

Toch veel lol mee gehad.