Popeye (1982)

Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari Video Computer System / ColecoVision / Commodore 64/128 / Intellivision / Mobile / Nintendo Entertainment System / Odyssey 2 / Texas Instruments TI-99
Action / Platform

Ontwikkeld door Nintendo en Parker Brothers
Uitgegeven door Nintendo, Parker Brothers en Namco

Je speelt als Popeye, en je moet proberen om de liefde van Olijfje te winnen. Olijfje bevind zich aan de bovenkant van het scherm, en ze laat voorwerpen achter. Popeye moet haar achtervolgen, en alle voorwerpen die ze laat vallen oprapen. Wanneer je voldoende voorwerpen hebt gepakt, kun je door naar het volgende level. Er zijn echter een aantal obstakels die het je moeilijk maken om alle voorwerpen te pakken, waaronder je eeuwige vijand Brutus. Gelukkig voor Popeye zijn er onderweg ook blikken spinazie te vinden om Brutus snel uit te schakelen. Voltooi alle levels en win de liefde van Olijfje.

dit was wel grappig.

SouthParkFan
Heb je Donkey Kong gespeeld? Dan heb je Popeye gespeeld.

All Seeing Fish
Een glimp uit mijn jeugd