P.T.O.: Pacific Theater of Operations IV (2002)

Alternatieve titel: Teitoku no Ketsudan IV

PC / PlayStation 2
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Het vierde deel van Koei's tweede wereld oorlog zeeslag simulatie. Neem controle over de vloten van Amerika, Duitsland, Engeland of Japan en speel in Campaign, waar je vanaf 1939 (of 1941 voor Amerika en Japan) met je gekozen land vijftig gebieden van de wereld-zeeën in bezit moet krijgen, of Scenario, waar bekende slagen uit de tweede wereld oorlog worden nagespeeld. Ook is er de mogelijkheid eigen, fictieve scenarios te spelen.

JWD
Ik vind dit een van de leukste spellen die ik heb voor de PS2. Beheer de Marine van een van de vier landen tijdens WWii (U.S.A. Japan,Duitsland en Verenigd Koninkrijk) maar je kunt ook de luchtmacht opbouwen en beheren. Dit is echt een strategisch spel waar je geduld en een lange adem voor moet hebben. Heb je intresse in de WWii dan moet je dit spel zeker even proberen.