Ninja Gaiden II: The Dark Sword of Chaos (1990)

Commodore Amiga / Nintendo Entertainment System / PC / Nintendo 3DS / Nintendo Wii U
Action / Platform

Ontwikkeld door Tecmo
Uitgegeven door Tecmo

In dit spel moet Ryu Hayabusa zich wederom door hordes vijanden heen vechten. De kwaadaardige keizer Ashtar smeedt snode plannen waarbij hij Ryu in een val wil lokken.

avatar van pascal83
Van de 3 Ninja Gaidens op de NES kan ik me deze het minst herinneren.

Game_Kaza
Nog moeilijker als het origineel. Deze verneukt de ninja gaiden gewoon door van die vervelende thema's en een paar misselijk makende vijanden. Voor de rest is het wel leuk zoals normaal Ninja Gaiden.

avatar van FunkStarr
Vergelijkbaar met het eerste deel, ik heb niet echt een voorkeur omdat ik toch meestal NGIII speelde.

mister-fool
Inderdaad een vergelijkbare ervaring als bij het eerste spel. Snelle gameplay, hoge moeilijkheidsgraad, maar heel vermakelijk. Het toevoeging van stage hazards is een keuze die niet altijd werkt. De wind in het 2de level is ronduit ergerlijk, maar de duisternis van 3-1 vind ik dan wel weer een goede keuze.