Resident Evil Ø (2002)

Alternatieve titels: Biohazard Ø | Resident Evil Zero | Resident Evil Ø HD Remaster

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Als het Bravo team van de S.T.A.R.S. unit op weg is naar een gebied net buiten Racoon City om daar een reeks gruwelijke moorden te onderzoeken, moet hun helicopter een noodlanding maken in een donker bos. Ze treffen daar twee vermoorde militairen aan, evenals papieren met informatie over een ter dood veroordeelde crimineel die de militairen vervoerden. Het team gaat op zoek naar de crimineel, maar ontdekt dat er meer zit achter de moorden. Al gauw bevinden ze zich temidden van horden zombies...

Ben onlangs met Resident Evil Ø HD Remaster begonnen. Wel een van de betere op de Xbox 360.
Het enige dat zuigt is het inventory system. Tig keer heen en weer lopen omdat je inventory vol is is erg irritant.

avatar van All Seeing Fish
MishimaH schreef:

Bij deze game begon ik de serie zat te worden, ik heb de game ook niet afgemaakt terwijl het voorgaande deel Code Veronica op de Dreamcast toch wel een hoogte punt was.

Het fijne van deze Resident Evil vind ik wel het compacte speelveld zoals in die trein.
Buiten is het kwaad en stormt het hevig.
Dat geeft extra sfeer... het verwisselen van karakters geeft ook de nodige diepgang.
even verder spelen...

Ik ben trouwens ook al erg benieuwd naar Resident Evil 7 na het zeer matige deel 6 kan het alleen maar goed gaan worden.

avatar van JacoBaco
Dat dacht ik helaas al na deel 5. Het kan alleen maar beter worden.. Niet dus.. Maar deel 7 wordt in elk geval weer echt horror.

JacoBaco schreef:

Ja maar kijk die trailer maar eens Jaco..

RESIDENT EVIL 7 Trailer (E3 2016) PS4 - YouTube

Het heeft veel meer weg van Silent hill.. Alleen het huis doet me wat denken aan Resident Evil.
Het is ook maar een erg kort filmpje dus het kan nog alle kanten op.

banjo schreef:

Ja maar kijk die trailer maar eens Jaco..

RESIDENT EVIL 7 Trailer (E3 2016) PS4 - YouTube

Het is ook maar een erg kort filmpje dus het kan nog alle kanten op.

Ik heb de demo al gespeeld in VR. Gruwelijk!

JacoBaco schreef:

Ik heb de demo al gespeeld in VR. Gruwelijk!

Lijkt het wat op The Evil Within?
Dat spel is ook gruwelijk en heeft veel weg van de film The Texas Chain Saw Massacre..

avatar van JacoBaco
Nee ik vind het niet op TEW lijken banjo. Maar het doet wel denken aan TTCM. De demo is helaas erg kort.

avatar van dr channard
Echt het troll- deel van de hele reeks. Ik zie de developers al voor me zitten en denken , ‘ok, wat gaan we nu doen we nu om het de gamer moeilijk te maken?’ Hierdoor is de sfeer en fun die de vorige delen wel hadden compleet weg. Heel veel dieren ook in dit deel, kunnen ze heel de zoo van Antwerpen mee opvullen.

avatar van Dragonslayer
Dit is ook het enige resident evil deel wat ik nooit heb afgemaakt. Ik heb ongeveer alle delen die voor de pc zijn uitgekomen uitgespeeld (ook op moelijke niveaus), maar deze vond ik op een vervelende manier moeilijk waardoor ik er al snel klaar mee was.

avatar van JacoBaco
Bedankt jongens, nu ben ik extra trots op mijn platinum.