Pokémon Ruby (2002)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Ruby

Game Boy Advance

Ontwikkeld door Game Freak

Je verhuist naar Littleroot Town van de Hoenn regio van Johto. Wanneer Professor Birch word aangevallen door een wilde Poochyena, en je hem red, krijg je je eerste Pokémon. Het is je doel om alle acht Gym Leader badges te verzamelen en de Elite Four te verslaan om de Pokémon Champion te worden.

avatar van Ploppesteksel
Ik heb wel zowaar de Sapphire gespeeld maar het was echt een fantastisch leuk spel. Veel aangepast tov de vroegere versies.

Gameverslaving gedefinieerd. Ik heb meer dan 360 uur in dit spel zitten, dat heb ik zelfs in Advance Wars en Tales of Symphonia niet gehaald.

avatar van 7higer7
na al die pokemon games vond ik dit zeker de beste omdat het een compleet verhaal inzat het is eigenlijk een vernieuwde versie van de eerste delen vind het zeker een 4,5 * waard

avatar van wiiplayer
Een leuk spel maar kan niet tippen aan de ouder versies.
3.5***

1,0

avatar van Metalfist
Speel dan zonder

avatar van Tsjo-Wi
Zo saai dat ie op nummer 4 in je top 10 staat?

avatar van Ga_me_bre_aker
ER gaan geruchten over dat je bij dat weer bedrijf een kyogre kan krijgen....

avatar van wiiplayer
Mijn gedachten zijn veranderd.
Dit spel is wel echt vet , maar het is gewoon fijn dat het veel mooier gemaakt is

avatar van wiiplayer
Is Bagon trouwens een zeldzame pokemon?

wiiplayer schreef:
Is Bagon trouwens een zeldzame pokemon?

Hangt er een beetje vanaf wat je zeldzaam noemt. Je vindt hem ergens in een grot, de naam ontschiet mij even, op een speciale plaats. Meestal rond de lvl 30.

goeie game .
met een goeie story lijn .
leuk om effe wee een pokemon trainer te worden .
en je avonturen voortzetten .

lugia schreef:
dit spel is saai ik speel hem veel te vaak uit met mijn gameshark

waarom staat hij dan op nummer 4 in je top 10?

0,5
oké dit was leuk toen ik klein was.. maar wat me verbaasd is dat ik nog altijd jongens van 14/18 op dit spel zie spelen.. Dan denk ik ' Halloooo! Er bestaat Bioshock en Legendary!!!! ' Het spel is redelijk gemakkelijk en je speelt het heel rap uit .. maar toen ik klein was vond ik het geweldig.. nu vind ik het nogal SAAI!

gamerwaldo schreef:

Nog iemand die niet durft toegeven hoe leuk hij dit spel wel vindt

joeri592
gamerwaldo schreef:

ik weet niet wat voor spellen jij speelt mar legendary is een flop, en voor pokemon kan je niet te oud zijn, geloof mij legendary heb je sneller uitgespeeld als pokemon

joeri592
gamerwaldo schreef:

haha ik zie net dat je avatar in je top 10 hebt, dat spel is nou weer wel kinderachtig vind ik

avatar van jaspertje3
gamerwaldo schreef:

Tja zo kan je ieder spel van vroeger wel saai en stom vinden, en vervolgens laag beoordelen.

avatar van solidKevin
Precies hetzelfde als saphire. Het enige verschil is dat je Groudon kan vangen. Snap ook niet waarom deze hoger staat dan saphire .

avatar van Bennerd
Heeft meer stemmen, is meer gekocht, mensen vinden dit aantrekkelijker dan Saphire vanwege de andere pokémon, enzoverder.

Bennerd schreef:

je vind hem diep in die grot genaamd meteor falls denkik

Nou Kyogre is sterker dan Groudon hoor . Ik heb ze allebei in
lvl 100 en als ze tegen elkaar vechten heeft Kyogre Grouden in één klap uitgeschakelt!

solidKevin schreef:

Nou Kyogre is sterker dan Groudon hoor . Ik heb ze allebei in

Inderdaad, ik weetst. Maar het gaat mij over het gelaat van beide pokémon, niet wie het sterkst is.

Ja ok

avatar van Devoo
Pokémon is iets waar je van moet houden. Wanneer je dit doet, geniet je van iedere RPG uit de reeks.

avatar van Ga_me_bre_aker
lugia schreef:
dit spel is saai ik speel hem veel te vaak uit met mijn gameshark

af en toe is dat leuk , om bijv een deoxys te krijgen maar elke keer???
dan verkracht je gewonn een spel

avatar van Luigi
Niet de beste pokemon, het gaat nu erg achteruit.
De nieuwe pokemon's vind ik niet zo goed.

Maar de sfeer van pokemon blijft altijd goed

avatar van jirachi04
Een spel dat me vroeger echt zó lang bezighield , heeft wel een beloning nodig.
4,5sterren! Eén van de enige spellen waar ik echt heel lang plezier mee heb gehad!

Je geeft maar 4 sterren Jirachi

avatar van bro
bro
Hij is niet de eerste die dit zichzelf aandoet. Mijn regel: Ik zet nooit m'n aantal sterren in mn berichten, dan mag ik later tenminste met een gerust hart nog eens een aanpassing doen

avatar van jirachi04
wiiplayer schreef:
Je geeft maar 4 sterren Jirachi

Ik kreeg ineens een gevoel dat het spel eigenlijk een 4 sterren moest krijgen. Maar gegeven woord is gegeven woord. Het worden 4,5 sterren.

avatar van Esp
Esp
Vroeger had ik deze game helemaal kapot gespeelt. Prachtige game. Lekker met Pokémons vangen, met trainers vechten, en erg leuke missies (als dat de juiste benaming is).