Rival Schools: United By Fate (1998)

Alternatieve titel: Shiritsu Justice Gakuen: Legion of Heroes

Arcade / PlayStation
Fighting

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het verhaal van Rival Schools gaat over vreemde verdwijningen en ontvoeringen op verschillende scholen in een fictionele stad in Japan. Verschillende leerlingen en leraren van verschillende scholen gaan op zoek naar de oorzaak van deze ontvoeringen. Om erachter te komen moet je tegen mensen van andere scholen vechten.

avatar van tomthumb
Leuke vechtgame met grappige mini-games als volley- en honkbal. De team-attacks zagen er altijd zeer spectaculair uit. Ik vermoed wel dat de game veel last had van concurrentie om tot een grote gameserie te kunnen uitgroeien.

Jack Savage
Erg snel maar oh wat een vette game, dragon ball z is er niks bij.
De combo's zijn echt geweldig, ik ben opgegroeid met Chinese en Japanse vecht films, maar dit vecht-spel komt wel erg in de buurt vanwege er geen zwaartekracht bevindt.
Uiteraard is er wel zwaartekracht maar je hebt de mogelijkheid om een hele lange tijd in de lucht te zweven waarbij je wrede combo's toepast.

Zoek je een combinatie van dragon ball z, crouching tiger hidden dragon en tekken, dan is dit perfect voer.

avatar van Jer0en
Een erg vette fighting game die heerlijk speelt en toffe characters heeft. Geweldige moves en weinig zwaartekracht zorgen voor cool uitziende gevechten elke keer weer. De game wordt geleverd met 2 discs, de orginele arcade versie werd erbij geleverd, maar ook een aangepaste versie van de game met cutscenes en een intro. Ook zaten er grappige mini games bij.

avatar van Maarten0402
Dit spel schoot me laatst te binnen. Op de Playstation jaren geleden flink gespeeld. Was hier echt verslaafd aan. 2 Disks (Arcade en Evolution).

Herinneringen

avatar van theo79
Hele toffe fighting game die denk ik helaas wat minder bekend is bij het grote publiek.