Super Smash Bros. (1999)

Nintendo 64 / Nintendo Wii
Fighting

Ontwikkeld door HAL

Vecht als een van de vele karakters van de Nintendo wereld in ieders specifieke omgeving.

Game_Kaza
Het waren niet zozeer de graphics die het vervolg beter maakte. Het idee dat de characters veel meer konden, dat je veel meer characters had, veel meer mogelijkheden, je kan er langer mee bezig zijn, het speelde ook een stuk sneller en was ook veel moeilijker. (De allernieuwste heeft teveel verbetering voor woorden.)
Maar ik ben het met jeroentjjuhh eens speelt deze gewoon erg lekker speelt. Wat in deel 2 en 3 kwa gameplay licht-veranderd is.

avatar van Princess Piranha
Maar als de gameplay toch goed is, dan is het toch ook nutteloos om dat te veranderen?
Natuurlijk is dit SSB deel ook briljant. Maar ik vond Melee al beter en Brawl weer beter dan Melee. De keuzes die je kan maken worden gewoon steeds meer.

Ik heb dit spel keilang gespeeld bij een vriend. Zelfs toen SSBM uitkwam bleven we deze doen. Helaas heeft mijn vriend deze game niet meer . Ik hoop dat nog ooit op het wii winkelkanaal komt!

avatar van ps3me
Wat een superspel,

voor die tijd en nog steeds is dit een toppper, een klassieker en een geweldig spel! Met dit spel heb ik mij weken kunnen vermaken, het speelde heerlijk en heb het veel met mijn buurjongen en andere vrienden gespeeld! Het feit dat je net als super smash bros brawl speelt is echt waar, alleen zijn daar de graphics beter en zit er een verhaal mode in... Niet veel veranderd, deze is dus net zo leuk, mischien wel leuker!

Wat mij betreft een super spel!!

ps3me schreef:
Wat een superspel,

Wat mij betreft een super spel!!

Ja sluit ik me helemaal bij aan!

Beeld: 4*
Geluid: 4*
Gameplay: 5*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,5*

Echt een super game! De gameplay is echt super. Ik kon me hier vroeger echt uren mee vermaken. Het is echt fantastisch om met een nintendo character een ander nintendo character helemaal in elkaar te meppen. Sommige dingen in de game waren best grappig (Zoals het pokémon level waar er pokémon uit zo'n deur komen). De singleplayer is niet erg uitgebreid, maar dat geeft helemaal niks. Gewoon een geweldig game die je echt een keer gespeeld moet hebben.

Even voor iedereen kijk niet meer naar mijn berichten met die sterren ok? Heb je niks aan en wilde wat anders proberen werd niks dus klaar.

avatar van Dragonslayer
Nou, solidkevin heeft zn mening over dit spel gegeven, (Al 5 keer)
Nu zal ik het maar eens doen, Graffics zien er goed uit, (voor N64). Geluid ook wel. Het spel is ontzettend leuk om te doen, je hebt er zeker met de multiplayer erg lang plezier van. Sterke punten zijn de verschillende karakters met verschillende aanvallen. En de vele afwisseling in de single player.

hahaha leuk hoor . Ja klopt wel maar ja....

Sims
Eigenlijk bewijst hier Ninentendo weer dat gene wat Playstation NIET heeft: vaste karakters. Misschien een beetje vergezocht, maar ik denk dat in de filmwereld dat bijvoorbeeld Disney ook heeft geholpen. Playstation heeft niet echt een bepaald gezicht, en dat is toch wel jammer. Playstation zou eigenlijk onmogelijk een soort van Super Smash Bros. kunnen maken.

Nu ook voor de wii

joeri592
vroeger had playstation altijd crash bandicoot, helaas zijn ze die exclusieve nu kwijt en maken ze zoiezo geen goede crash spellen meer

RE123
lollig spelletje

avatar van FDB92
Een goede vriend van me had dit spel op de Nintendo 64. Na schooltijd gingen we altijd snel naar zijn huis toe om het te spelen. Ik speelde altijd met Samus, waarvan ik niet wist dat het een vrouw was. Zelden heb ik zoveel lol gehad met een game. Top game !

avatar van wolly
vroeger deed ik dit wel eens bij een vriend, ik was altijd fox. ik was nooit goed in dit spel.

begin van een erg toffe serie.

Vooral in die tijd erg toffe game. Maar overtroffen door melee en Brawl natuurlijk.
Wat overblijft is nostalgie en goeie gameplay verder.
Wat ook erg grappig is om de commentator instellen in het duits of frans.
echt hilarisch

Fans hebben inmiddels een moderne versie gemaakt waarin ze characters van latere Smash delen erin hebben gedaan, nieuwe stages en nieuwe modes. Heel ambitieus en ziet er goed uit!

Fonzzz002 schreef:

Weet je, ik zie hier het nut niet van in. De Smash Bros reeks is een van die reeksen die qua game en gameplay 0,0 is gewijzigd, behalve visueel en extra opties in bv Ultimate. Zou geen enkele reden meer weten om de 1999 versie op te pimpen ipv Ultimate te spelen. Maar dat is mijn mening, misschien halen mensen er veel plezier uit.

Manny Calavera schreef:

Ben ik het wel mee eens. Ultimate combineert zo goed als alles van Smash, Melee, Brawl en Wii U in één pakket. Het is videogame: the videogame met al die personages uit allerlei games. Wat het nut van zoiets is, ontgaat mij ook een beetje.

Manny Calavera schreef:

Moet je ze eens opnieuw spelen (toevallig idd een week of 3-4 terug eens gedaan)- merk je toch duidelijk dat het een stuk langzamer speelt en probeert meer richting de 'fighter' market te gaan dan de huidige haast 'party' setting die je hebt. Maar nee, ik ben het er verder ook mee eens. In tegenstelling tot bepaalde andere fighting games (ik noem maar diverse Mortal Kombat games of zo met andere karakters, gameplay of setting) heb je met 'de huidige versie' echt wel 'de ultieme versie'.

Bij Mario Kart zou ik me nog wel kunnen bedenken dat ze bij 9 nieuwe, frisse banen bedenken en evt iets van een banenmaker erin proppen of dergelijks, maar hoe ga je in godsnaam de huidige Smash Bros nog overtreffen die nog steeds DLC krijgt? Ik had geeneens door hoeveel figuurtjes er wel niet in zitten (op dezelfde dag bij dezelfde persoon gespeelt).

Er is nog een aardig deel van de Smash community dat Smash 64 speelt. Ik speel met plezier ook nog weleens de oudere Smash delen. Vooral Smash 64 speelt het meest anders ten opzichte van zijn vervolgen. Dit filmpje laat het verschil duidelijk zien. Beter dan Ultimate is het natuurlijk niet te noemen, maar dit deel heeft voor zijn eigen redenen charme waardoor ik het nog weleens met vrienden doe naast Ultimate. Daarom is het leuk om te zien dat dit specifieke deel nog aandacht van de community krijgt, om meer uit die speelsessies te kunnen halen. Hebben ze ook een tijd met Project M voor Melee gedaan.

Fonzzz002 schreef:

Ik vind de passie wel mooi hoor, maar ik bezit bv ook nog altijd Melee en een Gamecube, maar zou behalve uit een half uurtje nostalgie niet weten waarom ik die nog ooit zou spelen als ik met Ultimate de perfecte versie heb. Het is gewoon simpeler dan simpel. Een platform, personages en slechts 2 of 3 knoppen om mee te meppen en te beuken. Briljant concept, maar uitgebreider dan wat ze nu met Ultimate hebben gemaakt kan helemaal niet. Dan denk ik, waarom zou je Smash 64 nog spelen. Maar toegeven, het is van voor Melee dat ik die game nog heb gespeeld, dus wie weet speelt het anders. Dat weet ik niet meer. Het was veel leger en meer op puur knokken gericht en minder op het partyconcept, wat Sinner hierboven al zei. Da's wel waar ja.