F.E.A.R. 2: Project Origin (2009)
PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Monolith
Uitgegeven door Warner Bros.
Project Origin speelt zich af in een Amerikaanse stad die verwoest is door een enorme explosie, duizenden mensen zijn gestorven en ontelbaar veel mensen zijn gewond. De speler wordt met de speciale F.E.A.R. elite-eenheid, wat staat voor First Encounter Assault Recon, naar het hoofdkantoor van een multi-miljardenbedrijf gestuurd dat zich specialiseert in ruimtevaartechnieken. Een mysterieuze paramilitaire gevechtseenheid heeft schijnbaar het gebouw overgenomen en er moet uitgezocht worden wat er aan de hand is. De paramilitairen hebben namelijk gijzelaars genomen, maar geen eisen ingewilligd. Vreemde zaak, en als jij en je eenheid het gebouw betreden gaat alles mis. Het contact met de basis wordt verbroken door een doordringende toon die je teamleden in luttele secondes uit elkaar trekt. Alleen overgebleven moet je uitzoeken wat er aan de hand is in het hoofdkantoor en wat de bron is van de demonische klanken.
Is deze het waard om te kopen heb hem wel in de winkel gezien en stukje van de gameplay gezien maar de graphics zagen er nou niet super mooi uit kan iemand me meer vertellen of dit spel nou echt goed is?
alvast bedankt!
is nu 40 euro bij eplaza en bart smit voor x360 en ps 3, ik ga hem waarschijnlijk nu halen
Hoever ben ik, moet ik nog lang?
Of speel je ps3?
is nu 40 euro bij eplaza en bart smit voor x360 en ps 3, ik ga hem waarschijnlijk nu halen
Dat is een mooie aanbieding Maar ik speel eerst de Demo nog wel effe
De helft ongeveer denk ik, kun je afleiden uit je achievements, voor elk 'level' krijg je G, kun je kijken hoeveel je er nog moet halen daarvan
Of speel je ps3?
Xbox 360.
Damn, helft pas? Ik word altijd nerveus van die horror shooters, altijd blij als ze weer uitgespeeld zijn haha.
En dat terwijl ik de meest gruwelijke horrorfilms met plezier kijk
Daarnaast is het ook jammer dat de omgeving weinig interactief is. Je kan bijna niks kapotschiet en sowieso zijn de omgevingen best kaal.
Maar het spel heeft ook enkele pluspunten. Zo is de slow-motion optie erg vet. Het zit in meer spellen, maar het blijft leuk. Het ziet er echt fantastisch uit als je in slow-motion een vuurgevecht met meerdere vijanden aan gaat. Grafisch is de game sowieso erg mooi geworden. Ook de wapens schieten lekker weg en de sfeer mag er zijn. Zeker later in 't spel wordt het spannend genoeg als je ook de monsters tegenover je krijgt.
Toch is het spel gewoonweg geen topper. Daarvoor mist het teveel. Maar een shooterliefhebber zal zich er zeker mee vermaken.
3,5*
Dat doet dit tweede deel heel goed, de actie blijft boeiend maar vooral intens, de beelden zijn prachtig en de sfeer is geweldig.
Levels zoals die op de school zijn erg sfeervol en zo'n lekkere cliche omgeving die het altijd goed doen, zelfde geld voor een ziekenhuis, makkelijk maar doeltreffend.
Vooral in het begin van het spel zit je nog wel eens met zwetende handjes te spelen, maar zodra je wat verder komt is het verassende er wel van af maar je merkt dan ook dat er niet meer zo op gefocust word, maar meer verder gaat met het uitwerken van het verhaal en lekker veel shootouts.
Ik heb hem nog niet uitgespeeld maar dat gaat deze vakantie zoiezo gebeuren en dan komt er misschien nog verandering in mijn stem, maar tot nu toe is het duidelijk 4.5*
Dus de horror is wel erg aanwezig maar neemt nooit de overhand.
maar het is wel een hele goeie horror game eigelijk vin ik de fear's allemaal op me kaar lijken lol
met dat meisje ( doet me trouwens ook denken aan dat ene meisje van The Ring, sterker nog eerst dacht ik dat dat meisje van The Ring was lol )
Klein nadeel vind ik wel het einde.
4.5
De demo.. ja, de enige keer dat ik schrok was dat alma ineens voor je beeld kwam (in die bioscoop) alleen dat stuk dat je in die machine alles kapot moet knallen?! hallo dit is een horror game (AHUM vind ik)!
ja dat was bij mij ook het enige schrikmoment,het is alleen wel een van de meest linearste spellen die ik tot nu toe heb gezien.
Dit vervolg begint echter waar zijn briljante voorganger stopte en eigenlijk krijg je het einde ook opnieuw te zien in dit vervolg. Alles voelde, voor mij althans, erg vertrouwd aan. Ditmaal vond ik de wapens wel beter aanvoelen, vooral de Hammerhead is mijn persoonlijke favoriet. Deze zat ook verwerkt in het eerste deel, maar in dit deel is dit wapen enkel nog verfijnder en ook stukken bruter in beeld gebracht. Het is zo overweldigend om iemand aan de muur te pinnen en vervolgens te zien doodbloeden. Het is dan ook geen wonder dat hier veel bloed wordt vergoten, zowat alle omgevingen zijn besmeurd met bloed van talloze slachtoffers, zowel van je team, als andere leden of wezens die het niet overleefd hebben in deze overlevingstocht. Alma is trouwens natuurlijk ook weer van de partij, waarbij ze ditmaal berust op wraak, ditmaal komt ze ook iets meer in beeld, soms weet ze dan ook echt mij de stuipen op het lijf te jagen! De gameplay zat voor mij meer dan goed. Ditmaal is er wel aanzienlijk meer actie aanwezig dan schrikmomenten, maar toch. De schrikmomenten die in dit deel verwerkt zitten, doen in ieder geval hun ding en weten dan ook op een sublieme wijze te verrassen.
De graphics zijn voor op de dag van vandaag niet slecht te noemen, ze zien er best goed uit en ook de talloze liters bloed geven een toch wel lugubere meerwaarde. De lichteffecten zijn ook zelden zo goed tot zijn recht gekomen als in dit spel, je ziet dat er met liefde is gewerkt aan dit deel. De franchise zijn status, waar F.E.A.R. om staat blijft dan ook gelukkig helemaal behouden. Toch zijn sommige omgevingen nogal simplistisch weergegeven, zeker om je in te oriënteren, het pad is zo goed als vastgelegd dat je nauwelijks verdwaald kan lopen in F.E.A.R. 2: Project Origin. Het pad is dan ook zowat vastgelegd dat alle schrikmomenten op dezelfde plaats plaatsvinden, wat ergens ook wel te begrijpen is van de makers, natuurlijk. Het geluid is gewoon top, de rillingen die over mij heen gingen tijdens het spelen, het zweet dat soms wel eens uitbrak, ja, het geluid is uiterst geslaagd te noemen.
Het verhaal van F.E.A.R. 2: Project Origin is op zich zeker geen slecht verhaal, eigenlijk vond ik het er best mee door kunnen. Maar er kon toch zeker meer uitgehaald worden. Ik vond wel dat de filmpjes mooi werden gepresenteerd, het voelde net aan als een film die je aan het bekijken was. De schrikeffecten waren dan ook in de tussenfilmpjes schitterend. Ik vond dan weer wel dat er iets te weinig aandacht werd besteed aan het hoofdpersonage zelf. Zo vond ik dat het hoofdpersonage, dat je speelt, te weinig informatie vrijgeeft over zichzelf. Je teamleden geven eveneens bijzonder weinig informatie uit over hun eigen persoonlijkheid. Wat spijtig is, het zou de overtuigingskracht van het spel enkel meer ten goede komen. Alma is ditmaal een tikkeltje belangrijker geworden in het verhaal, eens je dit deel gespeeld hebt zijn vragen van zowel het eerste deel, als deze, veel van je veelgestelde vragen opgehelderd. Wat uiteraard wel een pluspunt is.
F.E.A.R. 2: Project Origin is een spel waar ik in het begin mijn twijfels bij had, nu echter, was dat totaal onterecht achteraf gezien. F.E.A.R. 2: Project Origin legt da nadruk duidelijk meer op actie tegenover de eerste F.E.A.R., dat valt je dan ook meteen op na de eerste levels te hebben doorlopen. Maar toch, dit is een puik vervolg op de eerste F.E.A.R., houd enkel in het achterhoofd dat dit spel meer actiegericht is tegenover het eerste deel. Het is maar waar je belang aanhecht als speler, natuurlijk. Al bij al is dit dan ook een topper van formaat die je als horrorfanaat sowieso in huis moet halen.
Meestal speel ik een fps op hard maar omdat fear 1 extreem pittig was op medium ging ik er vanuit dat deel 2 ook een pittige fps zou zijn, maar niet dus.
Deel 2 lijkt op deel 1 maar er is 1 verschil, de eerste kwam over als een soort van John Woo film gecombineerd met condemned stijl en deel 2 komt over als een Michael Bay film gecombineerd met condemned stijl .
Deel 2 is dus veel explosiever en luidruchtiger dan het eerste deel, maar het is allemaal minder intrigerend en interessant.
Online multi-player is leuk maar meer ook niet.
Het gaat echt puur om de Single-player die doet wat het doet, en dat is zorgen voor een explosief gehalte.
Verder is de Slomotion heel erg mooi gedaan en dan nog de karate kick.
Wat zijn de verschillen met deel 1 en deze ?
Deel 1 vind ik fantasties aleen nogal moeilijk uit te spelen.
Ik zag dat vele users altijd een demo gebruiken om te kijken of een game wel super is, vindt ik zonde...want een demo is voor mij nietszeggend. Je ziet maar 1 of 2 velden/missies/intervals, de game is nog niet af, dus alles is nog niet zoals het is als je het koopt. Nee ik test ze zelf wel. Zo kun je ook geld verdienen....
Heb nu 5 intervals gehad, die lekker lang zijn en de actie is weer super. De gore is ook te gek..weet dat ik in een luchtpijp zat en aan het einde ervan kijk je omlaag, liggen daar fijne vleeswaren op de grond uit gestald. Brrrr..
Ga straks verder met de game, maar hij is weer goed gevallen bij mij..super game 4,5*!!